حرم امام خمینی؛میعادگاه عاشقان در لیالی قدر

حرم مطهر امام خمینی در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه میعادگاه عاشقان و شیفتگان اسلام و مومنان است و آنان که دل در گرو حضرت دوست دارند در لیالی قدر نیز در آستان این امام رئوف گرد هم می‌آیند تا رسم دلدادگی را به جای آورند.
به گزارش ایرنا، شب‌های قدر اوج معنویت رمضان است، شب‌هایی که زندگی مومن در آن سراسر رنگ خدا می‌گیرد و پهنه‌ای است که روزه‌دار بر آن می‌ایستد و بر همه ما سوای حق پشت می‌کند و در خلوت پر راز شب با عبودیت محض در پیشگاه خداوند همه چیز و حتی خود را به فراموشی می‌سپارد.
حرم مطهر امام خمینی(ره) و بهشت زهرا(س) همچون گذشته میزبان هزاران نفر از مردم مومنی است که سعی در ایجاد خلق صحنه‌های زیبا و عاشقانه را دارند تا در لیالی قدر به میزبانی این مکان مقدس از درگاه خداوند متعال نجات از آتش قیامت را خواستار شوند.
* برنامه‌های ویژه حرم مطهر در لیالی قدر


مدیر روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(ره) روز سه شنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا به تشریح برنامه‌های حرم مطهر در لیالی قدر پرداخت و گفت: برنامه معنوی شب‌های قدر با حضور بیت شریف امام راحل و اقشار مختلف مردم مانند سنوات گذشته از ساعت 22:30 آغاز و در ساعت 2 بامداد به پایان می‌رسد.
حمید رضا سرمد سعیدی عنوان کرد: جمعه (سوم خرداد ماه) مصادف با شب نوزدهم ماه رمضان با سخنرانی حجت‌الاسلام سید ابراهیم هاشمیان آغاز و حاج احمد شربیانی در این مراسم مداحی خواهند کرد.
وی ادامه داد: همچنین در شب بیست و یکم ماه رمضان نیز حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری سخنرانی خواهد کرد، ضمن اینکه مراسم شب بیست و سوم ماه رمضان نیز با مداحی حاج مهدی منصوری برگزار خواهد شد.
سرمدی با بیان اینکه طبق روال همه ساله تلاوت قرآن کریم و قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر در این شب‌ها از ویژه برنامه‌ها خواهد بود، اضافه کرد: این مراسم‌ها با حضور اعضای بیت شریف امام راحل، مقامات کشوری و لشکری، خانواده‌های معزم شهدا و اقشار مردم برگزار خواهد شد.
* تمهیدات ویژه بهشت زهرا(س) در لیالی قدر
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در ادامه به تمهیدات ویژه این سازمان در لیالی قدر اشاره کرد و گفت: طبق سنوات گذشته مراسم ویژه شب‌های قدر با حضور خانواده‌های معزز شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در شش نقطه از گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.
سعید خال ادامه داد: سازمان بهشت زهرا(س) برنامه‌های ویژه‌ای برای مراجعه کنندگان در شب‌های قدر در گلزار شهدا از ساعت 22 همراه با سخنرانی، مداحی و قرائت دعای جوشن کبیر برگزار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در شب‌های قدر تمامی درب‌های بهشت زهرا(س) به روی مراجعه کنندگان باز است، تصریح کرد: 12 ایستگاه صلواتی در حرم امام خمینی(ره) و گلزار شهدا اقدام به توزیع افطاری و سحری برای روزه‌داران می‌کنند.
خال به خدمت رسانی ویژه شرکت واحد اتوبوسرانی و مترو برای انتقال زائران به مرقد مطهر نیز اشاره کرد و افزود: تمهیدات لازم جهت روان سازی ترافیک و ایجاد نظم و امنیت با همکاری نیروی انتظامی و سایر نیروهای امنیتی اندیشیده شده است.
وی یادآور شد: علاقه مندان به برگزاری مراسم شب‌های احیا در جوار قطعات شهدا، می‌توانند از مسیر پیاده راهی که از پارکینگ‌ها در نظر گرفته شده به قطعات مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: مراسم رسمی شبهای قدر در صحن اصلی مرقد مطهر برگزار می‌شود و مراسم قطعه شهدا به صورت مردمی و خودجوش است.
سایر اخبار این روزنامه
کاهش لحظه‌ای قیمت خودرو در بازار؛ افت قیمت انواع خودرو از 10 تا 100 میلیون تومان دکتر ظریف: ایران با آمریکا تا زمان احترام واشنگتن به تهران مذاکره نخواهد کرد روسیه: اقدامات ایران درچارچوب برجام است مجمع تشخیص مصلحت نظام: FATF از دستور کار خارج نشده است سخنگوی قوه قضاییه: 15 نفر در مورد موضوع واردات کاغذ تحت تعقیب هستند گزافه‌گوئی‌های جاهلانه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از شاعران و استادان زبان و ادب پارسی: انتقاد رهبر انقلاب از ولنگاری زبانی در صدا و سیما با دستور رئیس‌جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد؛ بهره‌برداری از طرح‌های توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی استان آذربایجان غربی هشدار رئیس سازمان اطلاعات روسیه نسبت به اشاعه «تروریسم ضد اسلامی» در جهان فرودگاه نجران عربستان هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت بنادر پرترافیک با وجود تحریم‌ها اخبار کوتاه اقتصادی شکست محتوم نشست صهیونیستی "منامه" حرم امام خمینی؛میعادگاه عاشقان در لیالی قدر ایجاد 84 هزار فرصت شغلی در مناطق محروم کشور شریعتمداری: پرونده مدیران دو شغله در وزارت تعاون بسته شد