فرودگاه نجران عربستان هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بامداد دیروز در پاسخ به حملات مکرر ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان در ماه مبارک رمضان، فرودگاه نجران در جنوب عربستان را با پهپاد هدف قرار دادند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، این پهپاد از نوع «قاصف 2K» بوده است که فرودگاه نجران را هدف قرار داده است.
«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی در این باره گفت: حوثی‌ها (انصارالله) تلاش کردند، یکی از تاسیسات حیاتی شهر نجران را با پهپاد هدف قرار دهند. وی در ادامه تلاش کرد پاسخ دفاعی یمنی‌ها را «خطر جهانی» جلوه دهد و با اتهام‌زنی دوباره به ایران، مدعی شد «شبه نظامیان الحوثی که مورد حمایت ایران هستند به اقدامات تروریستی خود ادامه می‌دهند که این امر تهدیدی واقعی برای امنیت منطقه و جهان است، زیرا اهداف غیرنظامی و شهروندان و مردمی را از اتباع مختلف هدف می‌گیرند».
یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح دیروزدر عملیاتی فروگاه «نجران» عربستان (واقع در مرز سعودی و یمن) را هدف قرار داد. عملیات مذکور ارتش یمن، یک انبار اسلحه در فرودگاه نجران را هدف قرار داد و منجر به آتش‌سوزی در مکان هدف شد.


فرودگاه نجران،‌ فرودگاهی منطقه‌ای در هفت کیلومتری شهر نجران در جنوب عربستان است.این فرودگاه در سال 94 و در پی جنگ نظامی عربستان علیه یمن و واکنش موشکی یمنی‌ها تعطیل شد اما بنا به گزارش روزنامه «عکاظ» سازمان هواپیمایی عربستان دوم می‌2019 (12 اردیبهشت) از تکمیل شدن مقدمات بازگشایی این فرودگاه و از سرگیری پروازها خبر داده بود.
شهر نجران که در جنوب آن پایگاه‌ها و مقرهای نظامی متعددی قرار دارد، یکی از اهداف ارتش یمن برای پاسخ به حملات نظامی عربستان سعودی است.
سایر اخبار این روزنامه
کاهش لحظه‌ای قیمت خودرو در بازار؛ افت قیمت انواع خودرو از 10 تا 100 میلیون تومان دکتر ظریف: ایران با آمریکا تا زمان احترام واشنگتن به تهران مذاکره نخواهد کرد روسیه: اقدامات ایران درچارچوب برجام است مجمع تشخیص مصلحت نظام: FATF از دستور کار خارج نشده است سخنگوی قوه قضاییه: 15 نفر در مورد موضوع واردات کاغذ تحت تعقیب هستند گزافه‌گوئی‌های جاهلانه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از شاعران و استادان زبان و ادب پارسی: انتقاد رهبر انقلاب از ولنگاری زبانی در صدا و سیما با دستور رئیس‌جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد؛ بهره‌برداری از طرح‌های توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی استان آذربایجان غربی هشدار رئیس سازمان اطلاعات روسیه نسبت به اشاعه «تروریسم ضد اسلامی» در جهان فرودگاه نجران عربستان هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت بنادر پرترافیک با وجود تحریم‌ها اخبار کوتاه اقتصادی شکست محتوم نشست صهیونیستی "منامه" حرم امام خمینی؛میعادگاه عاشقان در لیالی قدر ایجاد 84 هزار فرصت شغلی در مناطق محروم کشور شریعتمداری: پرونده مدیران دو شغله در وزارت تعاون بسته شد