گزافه‌گوئی‌های جاهلانه

بسم‌الله الرحمن الرحیم
وزیر دفاع جدید انگلیس از گرد راه نرسیده، علیه ایران سخن می‌گوید و تلاش می‌کند بر کارنامه سیاه و پر از جنایت و خیانت انگلیس در منطقه سرپوش بگذارد. پنی موردانت، مدعی شد فعالیتهای منطقه‌ای ایران تنش‌زاست و در صورت درگیری نظامی ایران و آمریکا، انگلیس جانب آمریکا را خواهد گرفت.
چنین اقدامی از جانب انگلیس که زائده شرم‌آور آمریکا در جهان محسوب می‌شود، چندان بعید نیست اینکه روند تحولات پرفراز و نشیب منطقه چگونه ادامه یابد، نکته مهمی است که عمدتاً به هوشمندی و درایت بازیگران باز می‌گردد. اما اینکه در چنین شرایطی به فرصتی برای عربده‌جوئی‌های انگلیسی‌های شرور تبدیل شود، بسیار جای تعجب و حیرت است. با نگاهی به کارنامه سیاه و شرم‌آور انگلیس طی سه قرن اخیر در سراسر جهان، قاعدتاً هیچ فرد عاقلی در انگلیس نباید اگر ذره‌ای وجدان داشته باشد، به خودش اجازه دهد دیگران را به جنجال‌آفرینی و انجام اقدامات تنش‌زا متهم کند، چرا که انگلیس در طول تاریخ به عنوان یک رژیم شرور، مهاجم و متجاوز، جنایتکار و اشغالگر و... شناخته شده است.
جای تعجب است که وزیر دفاع جدید انگلیس که هنوز مرکب حکم وزارتش خشک نشده، با چنین دیدگاه ناشیانه‌ای بخواهد برای ایران خط و نشان بکشد و با گزافه‌گوئی‌های جاهلانه به اطاعت کورکورانه از دارو دسته ترامپ افتخار کند. ایکاش وزیر دفاع تازه‌کار انگلیس فرصتی پیدا می‌کرد تاریخ سراسر جنایت و شرارت کشورش را مرور می‌کند تا بهتر دریابد که در موقعیتی نیست که علیه ایران سخنی بگوید و اساساً رژیم ناتوان و درمانده انگلیس که در بحران بی‌پایان برگزیت اسیر شده، در شرایطی نیست که عربده‌هایش را کسی جدی بگیرد و به آن اعتنا کند.


امروزه حتی مردم انگلیس هم دریافته‌اند که رویای زندگی بهتر در صورت خروج از اتحادیه اروپا هم سرابی بیش نبوده و آمریکای ترامپ نه‌تنها از برگزیت حمایت کرده و می‌کند بلکه آرزوهای خود را برای خروج فرانسه و دیگران از اتحادیه اروپا و نهایتاً فروپاشی اتحادیه اروپا را پنهان نمی‌کند. این بدان معنی است که دنباله‌روی کورکورانه انگلیس از آمریکا حاوی نکته مثبت و مفیدی برای انگلیس نیست، حتی اگر پول توجیبی و منافع برخی مقامات حکومتی انگلیس تضمین شود.
دولتمردان انگلیسی اگر فکر می‌کنند قدرت و اعتباری برایشان باقی مانده، آنرا صرف حل و فصل مشکلات داخلی خود کنند تا از وضعیت رقت‌بار کنونی خارج شوند. بعلاوه اگر فرد عاقلی درون کابینه و دولت نیم‌بند ترزا می ‌وجود داشته باشد، بهتر است به شرارتهای انگلیس در منطقه خاتمه دهد. از حمایت و تجهیز نظامی ماشین جنگی ائتلاف بدنام سعودی در جنگ یمن دست بردارد، از اتاق جنگ سعودیها در جنگ یمن خارج شود، به شرارت و جنایت در سوریه، لیبی، عراق و... پایان دهد و شبکه جنایتکاران سازماندهی‌ شده‌اش را از منطقه خارج کند.
خوبست یکبار برای همیشه مقایسه‌ای میان عملکرد جمهوری اسلامی ایران و مدعیان مبارزات ضدتروریستی در منطقه صورت گیرد تا مشخص گردد کدام کشور است که تنش‌زائی می‌کند. و مبارزه راستین و صادقانه علیه تروریسم یعنی چه.
انگلیس با آن پرونده سیاه و شرم‌آورش در جنگ 8 ساله صدام علیه ایران و همدستی رذیلانه با بعثی‌های جنایتکار و ارسال انواع جنگ‌افزارهای ضدبشری از جمله سلاحهای شیمیائی به عراق در موقعیتی نیست که راجع به تنش، ثبات و آرامش منطقه سخن بگوید.
ایران حتی از «عمق استراتژیک» خود همواره در جهت ایجاد ثبات و در مسیر مصالح ملتهای منطقه بهره‌گیری کرده است. حضور مستشاران نظامی ایران در عراق و سوریه به درخواست رسمی این دولتها و برای مبارزه نفس‌گیر علیه تروریستهای وحشی که دست‌پرورده آمریکا و انگلیس بوده‌اند، وارد عمل شده‌اند. شهادت مظلومانه مدافعین حرم گواه این مطلب است ولی کارنامه سیاه انگلیس در عراق، سوریه و لیبی انصافاً بسیار شرم‌آور است. جنایات نیروهای ویژه و عناصر وحشی MI-6 و MI-5 در لیبی، سوریه و عراق اگر زمانی رسانه‌ای شود، باقیمانده حیثیت لندن هم بر باد می‌رود. تا اینجای قضیه جابجائی صدها جلیقه انفجاری در پوشش بسته‌های دیپلماتیک انگلیس در عراق و نقش‌آفرینی‌ جاسوسان انگلیسی در بصره و سایر نقاط عراق را همگان به خاطر دارند که چگونه بازداشت آنها باعث رسوائی اشغالگران انگلیسی شد.
اگر قرار باشد «جعبه سیاه تروریستها» در سوریه و عراق روزی رمزگشائی شود، بهتر می‌توان دریافت که این مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم چه جنایاتی را مرتکب شده‌اند و ملتها هرگز جنایات مشترک آمریکا – انگلیس و دیگران را فراموش نخواهند کرد. انگلیس با چنین پرونده سیاه و شرم‌آوری نمی‌تواند مدعی تلاش برای ثبات و امنیت منطقه باشد.
خشم امروز آمریکا، انگلیس و سایر حامیان تروریسم از این بابت است که چرا تروریستها شکست خوردند. خشم امروز دشمنانی که مراتب دشمنی آنها علیه ملتهای منطقه در صفحات تاریخ و در عمق ذهن و روح ملتها ثبت و ضبط شده، با این جوسازیها فروکش نخواهد کرد. کاملاً آشکار است که شکست سنگین تروریستها در منطقه، شکست و رسوائی آمریکا و انگلیس هم بود. شکست داعش در واقع شکست استراتژی دشمنان اسلام بود که نتوانستند اهداف پلید خود را از آنهمه جنایت و شرارت مخفی کنند.
سایر اخبار این روزنامه
کاهش لحظه‌ای قیمت خودرو در بازار؛ افت قیمت انواع خودرو از 10 تا 100 میلیون تومان دکتر ظریف: ایران با آمریکا تا زمان احترام واشنگتن به تهران مذاکره نخواهد کرد روسیه: اقدامات ایران درچارچوب برجام است مجمع تشخیص مصلحت نظام: FATF از دستور کار خارج نشده است سخنگوی قوه قضاییه: 15 نفر در مورد موضوع واردات کاغذ تحت تعقیب هستند گزافه‌گوئی‌های جاهلانه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از شاعران و استادان زبان و ادب پارسی: انتقاد رهبر انقلاب از ولنگاری زبانی در صدا و سیما با دستور رئیس‌جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد؛ بهره‌برداری از طرح‌های توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی استان آذربایجان غربی هشدار رئیس سازمان اطلاعات روسیه نسبت به اشاعه «تروریسم ضد اسلامی» در جهان فرودگاه نجران عربستان هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت بنادر پرترافیک با وجود تحریم‌ها اخبار کوتاه اقتصادی شکست محتوم نشست صهیونیستی "منامه" حرم امام خمینی؛میعادگاه عاشقان در لیالی قدر ایجاد 84 هزار فرصت شغلی در مناطق محروم کشور شریعتمداری: پرونده مدیران دو شغله در وزارت تعاون بسته شد