مجمع تشخیص مصلحت نظام: FATF از دستور کار خارج نشده است

مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد:FATF از دستور کار اعضای مجمع خارج نشده است.
اسماعیل زارعی کوشا مدیر کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با عصر ایران گفت: لوایح پالرمو و CFT از دستور کار مجمع خارج نشده و در کمیسیون‌های تخصصی مجمع درحال بررسی است.
در همین ارتباط، یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفت: CFT و پالرمو همچنان در کمیسیون‎های مربوطه در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است.
حجت الاسلام مجید انصاری در گفت‌وگو با ایرناپلاس با بیان اینکه، CFT و پالرمو از دستور کار مجمع خارج نشده است، اعلام می‎کند: از ابتدا تصمیم گرفته شد لوایح پالرمو و CFT با هم در کمیسیون مربوطه در مجمع بررسی شود و خود مجمع تشخیص، درباره آن اظهارنظر کند.


انصاری در ادامه تاکید می‎کند: درحال حاضر CFT و پالرمو باید در کمیسیون مربوطه بررسی و گزارش آن به صحن فرستاده شود و صحن درباره آن تصمیم‌گیری کند، اما هنوز گزارش نظر کمیسیون به مجمع فرستاده نشده ‎است.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اظهارنظر سیدمحمد صدر، دیگر عضو مجمع، مبنی بر اینکه بررسی این لوایح از دستور کار مجمع خارج شده است توضیح می‌دهد: شاید منظور آقای صدر هم همین بوده که درحال بررسی در کمیسیونهاست. درواقع CFT و پالرمو همچنان درحال بررسی است.
دکتر سید محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز دوشنبه گفته‎ بود لوایح CFT و پالرمو هر دو از دستور کار مجمع خارج شده‌اند و دلیل این اتفاق را هم باید از دبیرخانه و رئیس مجمع بپرسید.
مجلس شورای اسلامی سال گذشته، به ترتیب الحاق ایران به دو کنوانسیون پالرمو (کنوانسیون با جرائم سازمان یافته فراملی) و CFT (کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم) را تصویب کرد. مصوبه‌هایی که با ایرادهای شورای نگهبان مواجه شد. پس از چند بار رفت‌وبرگشت این دو کنوانسیون میان مجلس و شورای نگهبان، در نهایت تصمیم‌گیری درباره الحاق یا عدم الحاق ایران به دو کنوانسیون، به مجمع تشخیص مصلحت نظام گذارده شد. اما تا به حال با وجود برگزاری چند جلسه پیاپی در مجمع تشخیص با دستور رسیدگی به این لوایح هنوز سرنوشت آن‌ها مشخص نشده است.
سایر اخبار این روزنامه
کاهش لحظه‌ای قیمت خودرو در بازار؛ افت قیمت انواع خودرو از 10 تا 100 میلیون تومان دکتر ظریف: ایران با آمریکا تا زمان احترام واشنگتن به تهران مذاکره نخواهد کرد روسیه: اقدامات ایران درچارچوب برجام است مجمع تشخیص مصلحت نظام: FATF از دستور کار خارج نشده است سخنگوی قوه قضاییه: 15 نفر در مورد موضوع واردات کاغذ تحت تعقیب هستند گزافه‌گوئی‌های جاهلانه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از شاعران و استادان زبان و ادب پارسی: انتقاد رهبر انقلاب از ولنگاری زبانی در صدا و سیما با دستور رئیس‌جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد؛ بهره‌برداری از طرح‌های توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی استان آذربایجان غربی هشدار رئیس سازمان اطلاعات روسیه نسبت به اشاعه «تروریسم ضد اسلامی» در جهان فرودگاه نجران عربستان هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت بنادر پرترافیک با وجود تحریم‌ها اخبار کوتاه اقتصادی شکست محتوم نشست صهیونیستی "منامه" حرم امام خمینی؛میعادگاه عاشقان در لیالی قدر ایجاد 84 هزار فرصت شغلی در مناطق محروم کشور شریعتمداری: پرونده مدیران دو شغله در وزارت تعاون بسته شد