روحانی: دولت نیازمند اختیارات ویژه است

رئیس‌جمهور نقش روحانیت را دردفاع از منافع ملی و جهان اسلام، نقشی پیشتاز برشمرد و تأکید کرد: روحانیت همواره به عنوان مرجع جامعه، نقش ارزشمندی در کاستن از اختلافات درون جامعه و تقویت صلح و برادری داشته است. حسن روحانی شامگاه دوشنبه در دیدار با جمعی از علما و شخصیت‌های حوزوی، تصریح کرد: روحانیت همواره برای منافع ملی دنیای اسلام، نقش پیشتاز و مبارز داشته است و این نقش و مبارزه با استعمار و استثمار از زمان شیرازی بزرگ، مبارزه علمای نجف با استعمار انگلیس و علما و فضلای ایران در مشروطه و نهضت اسلامی، بسیار اساسی بوده است. اهم اظهارات رئیس‌جمهور را در ادامه بخوانید:
تلاش دولت همواره این بوده که به وضعیت قشر آسیب‌پذیر جامعه رسیدگی نماید و 500 میلیارد تومان برای یاری این قشر جامعه اختصاص دادیم تا با پرداخت مبلغ 100 هزار تومان و بالاتر فشار و مشکلات آنها کمتر شود.
طی 5/2 سال گذشته میزان پرداختی به این اقشار را 5/3 تا 4 برابر افزایش دادیم و همواره تلاش بر این بوده تا حقوق‌بگیران همانند کارگران و کارمندان بیش از نرخ تورم، اضافه حقوق داشته باشند که این امر در دولت‌های گذشته سابقه نداشته است و حقوق کارمندان 20 درصد و کارگران 36 درصد اضافه شد.
برخی‌ها در زمینه مشکلات اقتصادی کارآمدی دولت را مطرح می‌کنند، اما چطور همین دولت در دوره یازدهم توانست تورم را مهار و رشد اقتصادی را ارتقا دهد؟


ادامه صفحه 16