منابع امنیتی عراق: انفجار منطقه سبز طرح خود آمریکاست

چند منبع امنیتی نزدیک به نیروهای مقاومت عراق تاکید کردند که انفجار یکشنبه شب در منطقه سبز بغداد، یک کار کودکانه و ابتدایی ازسوی خود آمریکا در ادامه القای وجود ناامنی در عراق و طرحی برای انجام اقدامات بعدی ازسوی واشنگتن در عراق و منطقه است.
چند منبع امنیتی نزدیک به گروههای مختلف مقاومت اسلامی عراق در پی حادثه یکشنبه شب انفجار یک گلوله مینی کاتیوشا در منطقه سبز بغداد در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا تاکید کردند که زمان، کیفیت و چگونگی این رویداد و نحوه پوشش آن ازسوی رسانه‌های آمریکایی و غربی همگی این فرضیه را تقویت می‌کند که آمریکا برای ادامه القای ناامنی در عراق و فشار به دولت این کشور برای همراهی با سیاست‌های ضد ایرانی خود، دست به چنین اقدامی زده است.
یک منبع امنیتی نزدیک به جبهه مقاومت اسلامی عراق گفت: اصل این حادثه و چگونگی اعلام آن ازسوی سفارت آمریکا و پوشش آن ازسوی رسانه‌های آمریکایی و طرح بلافاصله این ادعا که هدف از شلیک کاتیوشا سفارت آمریکا بوده است، کاملا مشکوک است و جای سوال دارد.
وی گفت: ما اطلاعات موثق داریم که هیچیک از گروههای مقاومت اسلامی و حتی طیف‌های نزدیک به آن دست به چنین کاری نزده‌اند. ازسوی دیگر نه زمان و نه شرایط و نه ماهیت این کار نسبتی با راهبرد و روشهای گروههای مقاومت ندارد.


این منبع افزود: درحال حاضر همه گروههای مقاومت اسلامی در عراق زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور عمل می‌کنند و از هر گونه اقدامی خارج از چارچوب رسمی خودداری می‌کنند اما اگر به سابقه اقدامات گروههای مقاومت بنگریم، حملات آنها هرگز چنین کودکانه، ابتدایی و ضعیف نیست.
انفجار یکشنبه شب در منطقه سبز عراق و طرح ادعای هدف بودن سفارت آمریکا، همزمان با افزایش اقدامات تحریک آمیز و تهدیدات آمریکا علیه کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و همچنین جوسازی واشنگتن و برخی کشورهای عربی منطقه در خصوص افزایش تهدیدات و ناامنی در عراق و اعلام خروج یا کاهش تعداد کارکنان غربی شاغل در این کشور صورت می‌گیرد.
در پی افزایش تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز مقامات آمریکایی در هفته‌های اخیر در سطح منطقه و از جمله در عراق، بسیاری از رهبران سیاسی این کشور با صدور بیانیه و سخنرانی یا گفت‌و‌گو با رسانه‌ها نسبت به تبعات آن هشدار داده‌اند.
به نظر می‌رسد حادثه یک شنبه شب در منطقه سبز بغداد، تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز در عراق را به اوج خود رسانده و دشواری کار و نگرانی دولت عراق برای مدیریت بحران را بیش از پیش افزایش داده است.
سایر اخبار این روزنامه
تصویب بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات در سال 98 مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی: مذاکره با سرمایه گذاران خارجی ادامه دارد سید عمار حکیم در دیدار کاردار آمریکا در بغداد: عراق می‌تواند میانجی ایران و آمریکا باشد انتقاد یک عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از سیاست‌های ترامپ در قبال ایران منابع امنیتی عراق: انفجار منطقه سبز طرح خود آمریکاست خودزنی آمریکا در بغداد ترامپ: کسی نیستم که با ایران وارد جنگ شوم با تصویب مجلس مجرمان اسیدپاشی قصاص می‌شوند رئیس کل بانک مرکزی: بسیاری از نوسانات بازار ارز سیاسی است مذاکره وزیر امور خارجه عمان با ظریف در تهران رئیس سازمان دامپزشکی: ایران با انتقال فناوری در تولید30 نوع واکسن خودکفا می‌شود به بهانه سالروز انجام عملیات بیت‌المقدس در سوم خرداد 61 فتح خرمشهر؛ برگ زرینی ازتاریخ ایران 26 دانشگاه ایران در جمع 963 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند مدرک تخصصی به پیشکسوتان قرائت قرآن اعطا می‌شود مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی: مذاکره با سرمایه گذاران خارجی ادامه دارد مذاکره وزیر امور خارجه عمان با ظریف در تهران وزیر امور خارجه خطاب به ترامپ: وقت آن نرسیده که لجنزار را تخلیه کنید؟ با حضور دکتر جهانگیری؛ موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک افتتاح شد ایران حادثه تروریستی مین‌گذاری در مسیر راه آهن خواف – هرات را محکوم کرد