300نقطه حساس دیگر عربستان برای حمله شناسایی شدند

سرویس خارجی-اخیرا انصارالله یمن با یک حمله پهپادی موفق تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار داد. این حمله چیزی حدود 31 میلیارد دلار خسارت به بازارهای مالی عربستان و به ویژه شرکت نفتی آرامکو وارد کرد. اما گویا این حمله تنها آغاز یک روند بزرگ از حملات آتی است. به گزارش فارس، یک منبع در وزارت دفاع یمن اعلام کرده عملیات نهم ماه رمضان که طی آن بخشی از تاسیسات نفتی عربستان هدف قرار گرفت فقط یکی از ۳۰۰ هدف نظامی و حیاتی دشمنان بوده که قرار است مورد هدف قرار گیرد. وی که با خبرگزاری «سبأ» یمن مصاحبه می‌کرد، افزود اهداف شامل پایگاه‌ها و یگان‌های نظامی و حیاتی امارات عربی متحده و عربستان و همچنین پایگاه‌های آنها در یمن می‌شود.
این مقام یمنی اضافه کرد مرحله مقابله با متجاوزان در افق‌های جدیدی قرار گرفته و تحولات اساسی در تمامی زمینه‌ها در پیش خواهد بود. یمن هیچ تهدیدی برای کسی نبوده و هرگز به دنبال تجاوزگری علیه همسایگان خود نیست و توقف تجاوزگری علیه یمن مقدمه رسیدن به مرحله‌ای است که طی آن صلح به دست می‌آید.
تصرف پایگاه‌های سعودی
از سوی دیگر خبر رسیده که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نفوذ به منطقه مرزی «عسیر» در جنوب عربستان چند پایگاه نظامی را در این منطقه به تصرف خود درآورده است. المیادین با اعلام این خبر نوشته نیرو‌های یمنی همچنین ۷۰ درصد شهر قعطبه در استان الضالع در جنوب یمن را باز پس گرفتند. در همین حال تلویزیون الجزیره نیز گزارش داده، «عیدروس الزبیدی»، رئیس‌مجلس انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات عربی متحده برخوردار است، از بسیج عمومی با هدف آماده شدن برای پس گرفتن استان حضرموت از نیرو‌های هوادار عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری این کشور، خبر داده است. عیدروس الزبیدی در این باره گفته، اعلام بسیج عمومی با این هدف است که منطقه حضرموت از تسلط نیرو‌های منطقه یکم نظامی که وابسته به کابینه هوادار عبد ربه منصور هادی (رئیس‌جمهور فراری) هستند پس


گرفته شود.
ادعای سعودی‌ها
درباره حمله موشکی یمن به طائف و جده
از سوی دیگر دیروز رسانه‌های سعودی مدعی شدند یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ساعاتی پیش دو موشک را به سمت فرودگاه‌های نظامی در طائف و جده در استان مکه عربستان شلیک کردند. این در حالی‌ است که یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بلافاصله این ادعای تکراری رسانه‌های سعودی را تکذیب کرد. وی در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: «این اولین باری نیست که رژیم سعودی ادعای هدف قرار دادن مکه را مطرح می‌کند و از این طریق سعی دارد حامیانی برای وحشیگری‌های خود علیه مردم یمن پیدا کند تا مهر تاییدی بر جنایات خود بزند.» این سخنگو با اعلام اینکه «چهار سال پایداری یمنی‌ها شکست نظامی و سیاسی سعودی‌ها را ثابت کرد» افزود: «درخصوص عملیات‌های نظامیانمان در رسانه‌ها سخن نگفته ایم و نیازمند این نیستیم که برای استدلال‌های نادرست و ادعا‌های باطلی که درباره اهداف و زمان عملیات‌های ما مطرح می‌شود، منتظر بمانیم.» پیش از این روزنامه سعودی عکاظ مدعی شده بود که انصارالله یمن در زمان سحر امروز(دوشنبه)، با موشک بالستیک شهر طائف نزدیک شهر مکه مکرمه در غرب عربستان را هدف قرار داده است.