انصارالله:سازمان ملل مانع ازکمک رسانی جامعه جهانی به یمن می‌شود

«محمدعبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن در توئیتی سازمان ملل متحد را متهم کرد که مانع از کمک رسانی جامعه جهانی به زخمی‌ها و بیماران یمنی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، عبدالسلام نوشت: حمله، محاصره و هدف قراردادن غیر نظامیان مصیبت‌های بزرگی از جمله برای زخمی‌ها، بیماران وافراد کم توان به بار آورده است.وی درادامه نوشته است: پس از اینکه کشورهای متعددی آمادگی خود را برای درمان غیر نظامیان از جمله زخمی‌ها، بیماران و افراد کم توان و معلول اعلام کردند، پاسخ منفی از سازمان ملل متحد دریافت کردیم.
سازمان ملل متحد اعلام کرده که این نهاد اقدامات لازم را انجام می‌دهد و نیازی به هیچ کمکی نیست.این درحالی است که «هنریتا فور» مدیر یونیسف چهارشنبه گذشته در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: هر روز یک کودک در جنگ کشته یا زخمی می‌شود و هر 10 دقیقه نیز یک کودک به دلایلی که می‌توان از آن جلوگیری کرد از جمله سوء تغذیه می‌میرد.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.


در اثر این تجاوز تاکنون بیش از 100هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی ازسوی این ائتلاف جان باخته‌اند.
جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌‌ترین فاجعه انسانی نامید.
حملات موشکی نیروهای یمنی به جنوب عربستان
ارتش یمن شنبه شب مواضع نظامیان سعودی در جنوب این کشور را هدف حملات موشکی قرار داد.
به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، یگان موشکی ارتش یمن با دو فروند موشک «زلزال1» مواضع نظامیان سعودی در من ربوعه واقع در عسیر عربستان را هدف قرار داد.در همین حال نیروهای یمنی موفق شدند حملات نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در منطقه حیران واقع در استان حجه یمن را دفع کنند. در این عملیات دستکم 30 تن از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی کشته یا زخمی شدند و سه خودروی زرهی آن‌ها منهدم شد.
جمعه شب نیز در حملات توپخانه‌ای ارتش یمن به مواضع نیروهای سعودی در نجران شماری از آن‌ها کشته یا زخمی شده بودند.
ازسوی دیگر ائتلاف سعودی فرودگاه بین‌المللی الحدیده را زیر آتش توپخانه قرار داد.ائتلاف سعودی همچنین روستاهای الشیخ و الزعفران الحدیده را هدف حملات راکتی قرار داد که هنوز گزارشی از خسارت‌های جانی این حملات منتشر نشده است.
حمله موشکی یمنی‌ها به عمق عربستان حامل پیام جدی است
حمله پهپادی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی انصارالله یمن به عمق عربستان نشان داد که نیروهای یمنی با توسعه فناوری موشکی خود و طراحی انواع پهپادها توانسته‌اند در معادلات نبرد تغییرات راهبردی به وجود آورند.
در تازه‌ترین جنایت علیه مردم یمن، جنگنده‌های ائتلاف حمله به یمن روز پنجشنبه گذشته(26 اردیبهشت ماه) برخی مناطق مسکونی صنعاء را هدف قرار دادند که در جریان آن بیش از 70 یمنی کشته و زخمی شدند. این جنایت سعودی‌ها درحالی به وقوع پیوست که 24اردیبهشت انصارالله یمن با هفت فروند پهپاد «قاصف k 2» تاسیسات حیاتی نفتی عربستان واقع در منطقه ینبع در ساحل دریای سرخ هدف قرار دادند. این گسترده‌ترین عملیات هوایی یگان‌های پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از زمان آغاز تجاوز به این کشور در ششم فروردین ماه 1394 است.
به گزارش شبکه خبری «المسیره» یمن، «محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی جنبش مردمی انصارالله جنایت اخیر ائتلاف حمله به یمن در به خاک و خون کشیدم مردم این کشور دلیلی بر شکست نظامی و سیاسی نیروهای متجاوز و ناتوانی آنها در برابر عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی به شمار آورد و حمله پهپادی یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان را اقدامی قلمداد کرد که گاو شیرده ترامپ را هدف قرار داده است.
روزنامه «البناء» لبنان در گزارشی نوشت: بدون تردید تصمیم سازان جنگ علیه یمن هنوز هم در نتیجه حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تاسیسات حیاتی عربستان سعودی در شوک به سر می‌برند. زمان، نتایج و پیامدهای این حمله، ضربه بزرگی به ائتلاف حمله به یمن است. اکنون پس از سپری شدن بیش از 4 سال از ماجراجویی سعودی‌ها در حمله به یمن پیامدها و نتایج خطرناک این جنگ نظام سعودی را هدف قرار داده است و حمله انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان و اثرگذاری این حمله بر افکار عمومی این کشور از جمله پیامدهای این جنگ است.
افکار عمومی عربستان در نتیجه این حمله‌ها به واقعیت شکست نظام سعودی و ائتلاف آن در جنگ یمن پی برده است. یمنی‌ها با حمله‌های خود به تاسیسات حیاتی عربستان همه را شگفت زده کرده‌اند. این موضوع نشان داده است که یمنی‌ها به ماهیت حمله‌های عربستان و آمریکا پی برده‌اند و در ایجاد یک راهبرد برای عکس العمل موفق شده‌اند. در نتیجه این حمله و شوکه شدن مردم عربستان اکنون در داخل عربستان یک رویکرد کلی درحال شکل‌گیری است که مخالف ادامه جنگ است. اکنون بیشتر مردم عربستان از حجم زیان‌ها و خطرات این جنگ برای عربستان اطلاع دارند.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر امور اقتصادی و دارایی: میزان ارز برگشته به کشور افزایش یافته است درخواست کمک ترامپ از سوئیس برای توافق با ایران رئیس جمهور در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر: نیاز امروز جامعه امید به آینده و نشاط است سردار سلامی در آیین تکریم و معارفه جانشین فرمانده کل و معاونین سپاه: به دنبال جنگ نیستیم اما در آمادگی کامل هستیم مقام آمریکایی: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست ستاد اجرایی فرمان امام برای بازسازی منازل سیل‌زدگان به کمک بنیاد مسکن آمد یک فعال عرصه کاغذ: برخی کاغذ وارداتی با ارز 4200 تومانی را به قیمت تمام شده آزاد می‌فروشند مدیرعامل ذوب آهن اصفهان: کارکنان ذوب آهن با همدلی و تلاش خستگی ناپذیر مقابل تحریم‌ها می‌ایستند انصارالله:سازمان ملل مانع ازکمک رسانی جامعه جهانی به یمن می‌شود مربی خارجی چرا؟ با تصویب مجلس شرکت‌های خودروسازی موظف به اعلام قیمت خودروها به شورای عالی رقابت شدند در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ آیین‌نامه طرح حمایت از شرکت‌های نوپا در اقتصاد دیجیتال تصویب شد ایران و چک تفاهمنامه همکاری صنعتی امضا کردند صدور حکم جلب رئیس سازمان خصوصی‌سازی مکاتبه با رسانه‌ها برای اعلام نام خبرنگاران سهمیه‌بگیر طرح ترافیک مقام آمریکایی: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست یمن و بی‌عملی سازمان ملل