مقام آمریکایی: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست

یک مقام آمریکایی می‌گوید دولت این کشور به هیچ عنوان به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست و برای حل مسالمت‌آمیز اختلافات تلاش می‌کند.
یک مقام آمریکایی در واکنش به گزارش رسانه‌هایی که مدعی‌اند واشنگتن و تهران به سوی جنگ پیش می‌روند، گفت آمریکا به هیچ وجه خواهان درگیری نظامی با ایران نیست.
به نوشته پایگاه «آتلانتیک»، این مقام ارشد دولت آمریکا در جمع گروهی از خبرنگاران گفته است: «از این گمانه که ما به نحوی درحال تشدید تنش و به دنبال درگیری نظامی هستیم، همه ما را کلافه کرده است.»
وی افزود: «هیچ چیزی تا این اندازه خلاف واقع نیست. ما به دنبال کاهش تنش و حل و فصل اوضاع از روش‌های غیرنظامی هستیم.»


در روزهای گذشته همزمان با حضور ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» در نزدیکی خلیج فارس، برخی رسانه‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که واشنگتن گزینه درگیری نظامی با ایران را مورد بررسی قرار داده است. اظهارات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که مدعی شد استقرار این ناو و بمب‌افکن‌های آمریکایی در منطقه برای مقابله با «تهدید ایران» است هم بر این فضا دامن زد.
با این وجود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در چند توییت این ادعاها را رد و رسانه‌ها را به انتشار «اخبار جعلی» متهم کرده‌اند. به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز»، ترامپ هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور مقام‌های ارشد دولت، تاکید کرده که به دنبال جنگ با ایران نیست.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر امور اقتصادی و دارایی: میزان ارز برگشته به کشور افزایش یافته است درخواست کمک ترامپ از سوئیس برای توافق با ایران رئیس جمهور در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر: نیاز امروز جامعه امید به آینده و نشاط است سردار سلامی در آیین تکریم و معارفه جانشین فرمانده کل و معاونین سپاه: به دنبال جنگ نیستیم اما در آمادگی کامل هستیم مقام آمریکایی: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست ستاد اجرایی فرمان امام برای بازسازی منازل سیل‌زدگان به کمک بنیاد مسکن آمد یک فعال عرصه کاغذ: برخی کاغذ وارداتی با ارز 4200 تومانی را به قیمت تمام شده آزاد می‌فروشند مدیرعامل ذوب آهن اصفهان: کارکنان ذوب آهن با همدلی و تلاش خستگی ناپذیر مقابل تحریم‌ها می‌ایستند انصارالله:سازمان ملل مانع ازکمک رسانی جامعه جهانی به یمن می‌شود مربی خارجی چرا؟ با تصویب مجلس شرکت‌های خودروسازی موظف به اعلام قیمت خودروها به شورای عالی رقابت شدند در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ آیین‌نامه طرح حمایت از شرکت‌های نوپا در اقتصاد دیجیتال تصویب شد ایران و چک تفاهمنامه همکاری صنعتی امضا کردند صدور حکم جلب رئیس سازمان خصوصی‌سازی مکاتبه با رسانه‌ها برای اعلام نام خبرنگاران سهمیه‌بگیر طرح ترافیک مقام آمریکایی: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست یمن و بی‌عملی سازمان ملل