نخست وزیر ژاپن خواستار نجات برجام شد

نخست وزیر ژاپن گفت: باید برای نجات توافق هسته‌ای که در سال 2015 میلادی به امضای چند کشور رسید، تلاش کرد.
شینزو آبه در دیدار با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران،از تشدید تنش‌ها بین آمریکا و ایران ابراز نگرانی کرد و گفت که توکیو برای کاستن از مناقشات و تنش‌ها با تهران همکاری خواهد کرد.
وی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را باعث نگرانی دانست و گفت: وضعیتی که در خاورمیانه شکل گرفته به شدت باعث ناراحتی ژاپن شده است.
نخست وزیر ژاپن با تاکید بر این که توکیو برای هر گونه همکاری با ایران آماده است، تصریح کرد: هدف از این اقدام‌ها این است که برای نجات توافق هسته‌ای کاری صورت گیرد.


وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار بار دیگر تاکید کرد که ایران در یک سال گذشته به‌رغم خروج آمریکا از برجام و تنش‌هایی که واشنگتن ایجاد کرده به این توافق پایبند بوده و خویشتنداری حداکثری نشان داده است.
دو طرف در این ملاقات برجام را موجب منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای دانستند و آن را برای تعمیق روابط منطقه‌ای و دوجانبه دو کشور و همچنین صلح و ثبات خاورمیانه مهم ارزیابی کردند.
شینزو آبه در این نشست همچنین ابراز امیدواری کرد که ایران همچنان به توافق پایبند باشد.
* ظریف: عادی سازی روابط اقتصادی ایران راه حفظ برجام است
وزیرامورخارجه کشورمان گفت: جامعه بین‌المللی برای حفظ برجام باید نسبت به عادی سازی روابط اقتصادی ایران اقدام کند.
دکتر محمدجوادظریف پس از دیدار با همتای ژاپنی خود در گفتگویی اظهارداشت: در این دیدار درباره شرایط کنونی منطقه، اقدامات آمریکا، نحوه حفاظت از برجام اگر جامعه بین‌المللی تمایلی به حفظ آن داشته باشد، صحبت کردیم.
وی یادآور شد: تارو کونو وزیرامورخارجه ژاپن در این دیدار گفت متعهد به برجام بوده و ژاپن علاقه‌مند است اقدامات دیپلمات خودرا برای کاهش تنش در منطقه ادامه دهد.
وزیرامورخارجه کشورمان تاکید کرد: در این دیدار روش‌های کاهش تنش در منطقه و توقف اقدامات جنگ طلبانه آمریکا را توضیح دادم و اینکه جمهوری اسلامی به دنبال درگیری در منطقه نیست اما همواره از منافع خودش با تمام قدرت دفاع کرده و اکنون نیز این کار را انجام خواهد داد.
ظریف عنوان کرد: همچنین تاکید شد اگر قرار است جامعه بین‌المللی برجام را حفظ کند باید در زمینه عادی سازی روابط اقتصادی ایران که هدف برجام بوده تعهد و اقدام کند و جز این راه روشی برای حفظ برجام وجود ندارد.
سایر اخبار این روزنامه
اختصاص 5 هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به بخش کشاورزی و مسکن مناطق سیل‌زده نخست وزیر ژاپن خواستار نجات برجام شد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: دولت ترامپ مجوز کنگره را برای جنگ با ایران ندارد حضور بیش از200 هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی لایحه اخراج نظامیان آمریکایی از عراق امروز بررسی می‌شود 77 شهید و زخمی در بمباران وحشیانه صنعا توسط جنگنده‌های سعودی نامزد «جمال قاشقچی» خواستار مجازات عربستان سعودی شد خلبانان آمریکایی 17 نظامی افغان را کشتند رئیس کل بانک مرکزی: 60 درصد ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد بازگشت ایجاد تغییر بنیادی در مسئولین اقتصادی وزیر کشور این هفته به مجلس می‌رود دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز خبر داد: صدور کیفرخواست برای یکی از پیمانکاران آزادراه تهران-شمال به اتهام تصرف اراضی ملی مدیرعامل ستاد دیه: بیش از 13 هزار زندانی بدهکار در زندان به سر می‌برند بوریس جانسون آماده برای نخست وزیری انگلیس همزمان با روز جهانی ارتباطات انجام می‌شود اتصال 7500 روستا به شبکه ملی اطلاعات قیمت نفت از 73 دلار عبور کرد نخست وزیر ژاپن خواستار نجات برجام شد نخست وزیر ژاپن خواستار نجات برجام شد نخست وزیر ژاپن خواستار نجات برجام شد نخست وزیر ژاپن خواستار نجات برجام شد نخست وزیر ژاپن خواستار نجات برجام شد