با هتریک در قهرمانی، پرسپولیس پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر شد فتح تاج و تخت سرخپوشان

پرسپولیس با قهرمانی در هجدهمین دوره لیگ برتر، پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات شد.
پرسپولیس در جم توانست برای سومین فصل پیاپی قهرمان لیگ برتر شود تا تعداد قهرمانی این تیم به عدد ۵ برسد و از نظر قهرمانی با سپاهان برابر شود.سپاهان نیز در این دوره از مسابقات موفق شد نایب قهرمان شود تا تعداد نایب قهرمانی دو تیم در عدد ۲ مساوی باشد ولی پرسپولیس با ۲ بار عنوان سومی موفق‌تر از سپاهان بوده که تنها یک بار این مقام را به دست آورده است. با این اوصاف پرسپولیس که پرافتخارترین تیم ادوار لیگ است عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر را که از لیگ دهم در اختیار سپاهان بود از آن خود کرد.
به گزارش وب سایت نود، پرسپولیس در دوره‌های اول و هفتم لیگ قهرمان شده بود و از لیگ شانزدهم تا هجدهم به مقامی کمتر از نخست بسنده نکرد.این برای نخستین بار در تاریخ پرسپولیس است که این تیم ۳ دوره پیاپی موفق به قهرمانی در لیگ می‌شود.سپاهان نیز در دوره‌های دوم، نهم تا یازدهم و چهاردهم قهرمان شده است.پرسپولیس در دوره‌های سیزدهم و پانزدهم نایب قهرمان شد.سپاهان نیز این تجربه را در لیگ هفتم و هجدهم کسب کرد و نهایتاً دو عنوان سومی پرسپولیس در لیگهای دوم و ششم در قیاس با تنها عنوان سومی سپاهان در لیگ دوازدهم باعث برتری پرسپولیس بر سپاهان شد.
سومین تیم پرافتخار تاریخ لیگ برتر استقلال است.هرچند که این تیم از نظر تعداد جام از رقیب تهرانی و اصفهانی خود ضعیف‌تر ظاهر شده. آبی‌پوشان بیشترین استمرار را در حضور در جمع مدعیان داشته و با ۱۳ بار قرار گرفتن در جمع ۳ تیم نخست جدول رکورددار تاریخ مسابقات است.این تیم در ۱۱ دوره اخیر در ۹ فصل در ۳ رده بالای جدول بوده ولی از این ۹ فصل تنها ۲ بار به قهرمانی رسیده است.


حضور پاس تهران در رتبه پنجم لیست پرافتخارترین‌ها از جمله نکات جالب این فهرست است.با وجودی‌که بیش از یک دهه از توقف فعالیت این تیم می‌گذرد پاس با یک قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی جزو تیم‌های موفق تاریخ این مسابقات است.استقلال خوزستان در طول دوران حضور خود در لیگ برتر تنها یک فصل درخشان داشت و در آن فصل نیز به قهرمانی رسید و در میان تیم‌های پرافتخار ضعیف‌ترین محسوب می‌شود.
ذوبآهن با ۴ نایب قهرمانی در کنار استقلال رکورددار قرار گرفتن در رتبه دوم است. این تیم با ۴ نایب قهرمانی و یک سومی بهترین تیمی است که تاکنون به مقام قهرمانی نرسیده است البته تراکتورسازی نیز وضعیت تقریبا مشابه‌ای دارد و این تیم از زمان بازگشت به لیگ برتر در اکثر فصول در زمره مدعیان به شمار می‌رفته ولی توفیقی در قهرمانی نداشته و ۳ نایب قهرمانی و یک مقام سومی کسب کرده است.
نکته جالب در خصوص فهرست پرافتخارترین تیمهای تاریخ لیگ برتر آن است که از جمع ۱۳ تیمی که سابقه کسب عنوان اول تا سوم یک فصل را دارند ۵ تیم در لیگ برتر حضور ندارند و استقلال خوزستان نیز از فصل بعد به جمع آنها اضافه خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
اجرای برنامه‌ احیای جنگل‌های زاگرس بعد از سال‌های هشدار از سوی کارشناسان آغاز شد محمدعلی وکیلی جنگ اراده‏ها ابعاد مختلف طرح استانی شدن انتخابات و تاثیر آن بر احزاب بررسی شد استانی شدن گامی در راستای تحکیم دموکراسی مذاکرات نخست وزیر با حزب کارگر بریتانیا بر سر بریگزیت بار دیگر شکست خورد یک گام دیگر تا سقوط دولت «ترزا می» مروری بر سرنوشت کاغذ در هفته گذشته مُسکن یا درمان؟ «ابتکار» راه‌حل‌های کنترل بازار اجاره را بررسی می‌کند درمان تب تند اجاره‌‌بها «ابتکار» از اشتیاق نمایندگان برای ارسال لایحه منع خشونت علیه زنان به مجلس درآینده نزدیک گزارش می‌دهد با هتریک در قهرمانی، پرسپولیس پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر شد فتح تاج و تخت سرخپوشان با حکم فرمانده معظم کل قوا انجام شد انتصاب جانشین و معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران رئیس‌جمهوری در دیدار صمیمی با وکلا و حقوقدانان: تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران، جنایت علیه بشریت است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ارتباط حوزه مفاهیم قرآن و هنرهای دینی باید تقویت شود طرح استانی‏شدن انتخابات چه سرنوشتی خواهد داشت شمشیر دولبه استانی‏شدن انتخابات امام‏جمعه نجف: دولت و ملت عراق در هر شرایطی کنار ایران است