هت تریک پرسپولیس در قهرمانی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به قهرمانی پرسپولیس برای سومین بار متوالی در لیگ برتر ایران اشاره کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از afc، تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد برای سومین بار متوالی عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران را به دست بیاورند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ که برای رسیدن به عنوان قهرمانی به یک تساوی در هفته پایانی نیاز داشتند، توانستند پارس جنوبی جم را با یک گل در بوشهر شکست دهند و عنوان قهرمانی را به دست بیاورند.
درحالیکه این دیدار حساس با تساوی دنبال می‌شد، ماریو بودیمیر توانست گل ۳ امتیازی برای تیمش به ثمر برساند تا پرسپولیس برای دوازدهمین بار عنوان قهرمانی را در لیگ ایران به دست بیاورد.
به این ترتیب پرسپولیس حضور خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده قطعی کرد. البته پرسپولیس امسال در مرحله گروهی حذف زودهنگامی با این رقابت‌ها داشت و باید در آخرین دیدار خود که دیدار تشریفاتی است به مصاف السد برود.


بعد از پرسپولیس، تیم سپاهان به عنوان نایب قهرمانی در این فصل از رقابت‌ها بسنده کرد و استقلال در رده سوم جدول رده بندی قرار گرفت.
بدین ترتیب با قهرمانی پرسپولیس در لیگ هجدهم، کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس برای سومین بار متوالی جام قهرمانی لیگ برتر را با لباس پرسپولیس و مربیگری برانکو در «جم» بالای سر برد.
جام قهرمانی هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران توسط حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ به کاپیتان پرسپولیس اهدا شد و او هم همراه دیگر بازیکنان پرسپولیس این جام را بالای سر بردند.
پرسپولیس با پیروزی برابر پارس جنوبی‌جم و با ۶۱ امتیاز قهرمان لیگ برتر شد.
قبل از لحظه اهدای جام به سید جلال حسینی، یکی از هواداران پرسپولیس به درون زمین و به سمت او رفت و قصد داشت پای سید جلال حسینی را ببوسد که حسینی او را از زمین بلند کرد و در آغوش گرفت.
اعضای هیأت مدیره پرسپولیس یک به یک جام را بالای سر بردند تا عکاسان از آن‌ها عکس بگیرند. بازیکنان هم این کار را انجام دادند.
در زمان اهدای جام قهرمانی چند هوادار پرسپولیس وارد زمین شدند که نیروهای انتظامی جلوی آن‌ها را گرفتند.
علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس با یک پرچم بزرگ پرسپولیس به وسط زمین رفت و به تنهایی به خوشحالی پرداخت.
مربیان کروات پرسپولیس به همراه دروازه‌بان کروات این تیم با پرچم کرواسی با جام قهرمانی عکس گرفتند.
با وجود اینکه همه بازیکنان پرسپولیس در حال خوشحالی بودند، امید عالیشاه گوشه‌ای به تنهایی نشسته بود و از خودش عکس سلفی می‌گرفت. به نظر می‌رسید عالیشاه از موضوعی ناراحت باشد.
در پایان جشن قهرمانی، هواداران و لیدرهای پرسپولیس به درون زمین رفتند و باعث ایجاد بی نظمی در این جشن شدند. همچنین لیدرها روی سکوی قهرمانی رفتند و سرود قهرمانی خواندند.
نتایج پرسپولیس شگفت‌انگیز است
سرمربی پرسپولیس هم می‌گوید سال به سال انتظارات و توقعات از پرسپولیس بیش‌تر می‌شود.
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس بامداد جمعه در جمع خبرنگاران در جم درباره سومین قهرمانی پیاپی پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: سومین قهرمانی سخت‌ترین قهرمانی است و این تأییدی است بر کار مستمرمان و شیرین‌ترین قهرمانی است. کم تیم‌هایی هستند که سه بار پشت سر هم قهرمان می‌شوند مثل پارسال که از گرفتن بازیکن محروم بودیم. 
ما تیمی بودیم که فشرده‌ترین برنامه‌ها را داشتیم اما در مسابقات خیلی خوب عمل کردیم و قهرمان لیگ شدیم و دو سوپر جام را به دست آوردیم و قهرمان لیگ برتر شدیم و در نیمه نهایی جام حذفی حضور داریم.
او ادامه داد: خیلی به این مساله افتخار می‌کنم و از بازیکنانم خوشحال هستم که این نتیجه را رقم زدند. سومین قهرمانی ما اهیمت خاصی دارد چون دیگران انتظار دارند بازی به بازی ما خودمان را اثبات کنیم. الان تیم تراکتورسازی خودش را کاملاً تقویت کرده است.
سپاهان و استقلال هم تیم‌های قوی دارند و این نتایج برای ما شگفت‌انگیز است.
طبیعی است که سال به سال انتظارات از ما بالاتر می‌رود و باید با همین انتظارات زندگی کنند و باید بدانند در پرسپولیس هستند در غیر این صورت آن‌ها بازیکنان پرسپولیس نیستند.
بازیکنان پرسپولیس نشان دادند می‌توانند و این کیفیت را دارند.
برانکو افزود: بازیکنان تحت فشار زیادی بودند و می‌دانستیم در چه زمین بازی خواهیم کرد که این مانعی برای سبک بازی ما بود و این عصبیت و استرس تأثیر خودش را داشت؛ اما بازیکنان ما قهرمانانه جنگیدند و هیچ کس به ما کمک نکرد و قهرمانی را خود بازیکنان به دست آوردند. نیم فصل دوم برای ما سخت‌تر بود چون هر پنج روز یک بار بازی داشتیم و تمرین خوب نداشتیم اما همه این‌ها را به بهترین نحو برطرف کردیم.
سرمربی پرسپولیس درباره فهرست فصل آینده تیمش گفت‌: درباره فهرست تا به حال صحبت نشده است چون تمام تمرکز ما روی بازی‌ها بوده است اما تمام بازیکنان ما قرارداد دارند.
ماهینی و انصاری برمی‌گردند و ربیع خواه سلامتی خودش را به دست آورده و در کل به بازیکن احتیاج نداریم اما بعضی بازیکنان پیشنهاد دارند و باید دید چه پیش می‌آید.
و باز هم بی‌نظمی پس از پایان بازی 
پس از پایان بازی پارس جنوبی و پرسپولیس دقایقی بی‌نظمی زیادی در زمین چمن ورزشگاه تختی شهر جم رخ داد.
 با به صدا در آمدن سوت پایان بازی پارس جنوبی جم و پرسپولیس، همه در ورزشگاه تختی شهر جم منتظر آغاز مراسم اهدای جام بودند اما بی نظمی زیادی در زمین دیده می‌شد. با پایان یافتن بازی تعدادی افراد متفرقه وارد زمین شدند که بعد از دقایقی به بیرون زمین هدایت شدند.
در یک صحنه وقتی خبرنگاران می‌خواستند وارد زمین و محل ویژه خود شوند با ممانعت یگان ویژه روبرو شدند.
در همین هنگام، تعدادی لیدر پرسپولیس با همکاری یگان ویژه به زمین راه یافتند!
دقایقی بعد، با وساطت سعید فتاحی، مسئول مسابقات لیگ برتر فوتبال، خبرنگاران هم به محل خود رفتند.
قبل از سوت پایان بازی، نیمکت‌نشینان پرسپولیس خوشحالی می‌کردند و روی هم آب می‌پاشیدند.
بازیکنان پرسپولیس به کنار نیمکت رفتند و خوشحالی کردند. رادوشوویچ هم با پرچم کرواسی به کنار زمین آمد.
مسئولان سازمان لیگ جام را به جایگاه مخصوص قهرمانی منتقل کردند.
بازیکنان پرسپولیس که لباس مخصوص جشن قهرمانی پوشیده بودند یک به یک به کنار سرمربی تیمشان رفتند و با او عکس سلفی گرفتند.
باز هم افراد غیر مسئول در کنار زمین دیده شدند و بی‌نظمی مطابق معمول همراه جشن قهرمانی بود.