راهپیمایی سراسری فلسطینی‌ها در سالروز «نکبت» و توطئه انتقال سفارت آمریکا

هزاران فلسطینی روز گذشته در هفتاد و یکمین سالگرد فرارسیدن "روز نکبت" (روز فاجعه بزرگ) و روز انتقال سفارت آمریکا به قدس تظاهرات گسترده‌ای، در شهر‌های مختلف فلسطین اشغالی برگزار کردند.
تظاهرکنندگان ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین بر حق بازگشت آوارگان و مخالفت با طرح موسوم به «معامله قرن» آمریکا تاکید کردند.
معترضان فلسطینی در این تظاهرات با سردادن شعارهایی بر نابودی توطئه‌ها علیه فلسطین تاکید وعادی سازی روابط ازسوی برخی کشورهای عربی با اسراییل را محکوم کردند.
این تظاهرات به دعوت کمیته ملی بزرگداشت روز نکبت، اداره امور آوارگان در سازمان آزادی بخش فلسطین و گروه‌های مردمی و ملی برگزار شد.


فلسطینیان روزه‌دار در گرمای ماه رمضان با سر دادن شعارهایی از جامعه جهانی خواستند که با اجرای قطعنامه‌های 194 ویژه آوارگان، به ظلم تاریخی که بر مردم فلسطین می‌رود، پایان دهند و حمایت‌های بین‌المللی لازم را برای تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس فراهم کنند.
رئیس اداره امور آوارگان در سازمان آزادیبخش فلسطین با شرکت در این تظاهرات، تاکید کرد که معامله قرن هرگز اجرایی نخواهد شد و بهای آن را هر چه باشد، می‌پردازیم.
این مقام فلسطینی تاکید کرد: تحرکات دولت آمریکا برای ایجاد به اصطلاح راه حل انسانی برای مشکلات نوار غزه به منظور جدا کردن غزه از کرانه باختری و انضمام این منطقه به فلسطین اشغالی است. ابوهولی ادامه داد، همه این اقدامات در راستای اجرای طرح موسوم به معامله قرن است که زیر نظر دولت واشنگتن صورت می‌گیرد.
رئیس اداره امور آوارگان در سازمان آزادیبخش فلسطین تصریح کرد که دو مسئله قدس و آوارگان قابل معامله و چانه زنی نیست.
ابوهولی گفت مردم فلسطین برای دست یابی به حقوق ملی و قانونی خود یعنی آزادی و استقلال و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس، به مبارزه خود با صهیونیست‌ها ادامه خواهد داد.
وی در پیامی خطاب به اشغالگران صهیونیستی گفت: ما دست از حقوق و اصول ملی خود در راس آن بازگشت آوارگان به خاک وطن که از سال 1327 آواره شدند، برنمی‌داریم.
صهیونیست‌ها در 24 اردیبهشت 1327 براساس نقشه و توطئه‌های تهیه شده ازسوی انگلیس با سران آنان موجودیت خود و تشکیل رژیمی غاصب را اعلام و مردم فلسطین را از خانه و کاشانه خود آواره کردند.
اکنون نزدیک به 6 میلیون آواره فلسطینی در کشورهای مختلف جهان بسر می‌برند و همگان بر ضرورت آزادی فلسطین و بازگشت به کشور خود تاکید دارند.
ازسوی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا 24 اردیبشت سال گذشته توطئه انتقال سفارت آمریکا به قدس را عملی کرد که این اقدام با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش سقف تسهیلات نوسازی مسکن روستایی و اشتغالزایی ما دنبال جنگ نیستیم و آنها هم می دانند که جنگ به صرفشان نیست براساس دستور شورای عالی امنیت ملی توقف برخی تعهدات برجامی ایران ازسوی سازمان انرژی اتمی آغاز شد دبیرخانه کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس: ملت‌های آزادیخواه بر حقوق مشروع ملت فلسطین پافشاری کنند راهپیمایی سراسری فلسطینی‌ها در سالروز «نکبت» و توطئه انتقال سفارت آمریکا سازمان ملل: مسلمانان روهینگیا در آستانه مرگ هستند معاون وزیر صمت: ممنوعیت واردات کالا به 1530 قلم افزایش می‌یابد اخبار کوتاه اقتصادی رئیس کل بانک مرکزی: توطئه جدید در بازار ارز خنثی شد رئیس دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد: ضرورت وجود مدیریت متمرکز برای مقابله با التهابات بازار با تصویب هیات وزیران 27هزار میلیاردریال برای کشاورزان خسارت دیده در سیل اختصاص یافت رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام: گزینه قطعی ملت، مقاومت است تحلیل سیاسی هفته نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود رئیس دیوان محاسبات: ابهامات افزایش حقوق‌ها در نشست سه جانبه بررسی شد نامه شهردار تهران به وزیر اقتصاد برای ترخیص قطعات مترو از گمرک