ما دنبال جنگ نیستیم و آنها هم می دانند که جنگ به صرفشان نیست

سخنان رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی در خصوص مقاومت در مقابل آمریکا بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی داشته است.
خبرگزاری رویترز گزارش داد: رهبر ایران مذاکره با امریکا را "سم " خواند و تاکید کرد که مذاکره جدیدی میان دو طرف انجام نخواهد شد، اما جنگی نیز در نخواهد گرفت.
رویترز اضافه کرد: سخنان رهبر ایران تنها اندکی پس از تکذیبیه دولت آمریکا در خصوص اعزام 120 هزار نیرو به خلیج فارس صورت گرفت.
رویترز به نقل از رهبر انقلاب نوشت: برنامه موشکی ایران و عمق استراتژیک آن قابل مذاکره نخواهد بود.


خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) گزارش داد: رهبر ایران گزینه نهایی را مقاومت دانسته و احتمال هر گونه مذاکره با دولت ترامپ را رد می‌کند. این خبرگزاری با اشاره
به رویکرد مردم ایران نسبت به مذاکره با آمریکا به نقل از رهبر انقلاب اسلامی نوشت: هیچکدام از مردم خردمند ما موافق انجام مذاکره با آمریکا نیستند.
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز در گزارشی به اهمیت عنصر مقاومت در سخنان مقام رهبری پرداخت و به نقل از ایشان نوشت: گزینه قطعی ملت ایران، مقاومت است و در این رویارویی، آمریکا وادار به عقب‌نشینی خواهد شد.
پایگاه خبری- تحلیلی میدل ایست‌ای درباره رویارویی میان ایران و آمریکا به نقل از آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: هر گونه درگیری بین ایالات متحده و ایران "یک درگیری "نظامی" نخواهد بود. بنابر این به‌رغم افزایش فشار آمریکا علیه ایران؛ اما نهایتاً جنگی در نخواهد گرفت.
پایگاه نشریه آمریکایی دِ هیل نیز نوشت: ایران به مذاکره هسته‌ای جدیدی با آمریکا تن در نخواهد داد.
خبرگزاری روسی راشا تودی نیز با توجه به نگرش رهبر انقلاب به تحولات پیش رو، نوشت: ملت ایران راه مقاومت را بر می‌گزینند. این خبرگزاری در بخشی دیگر از پوشش خبری خود به نقل از ایشان تصریح کرد: با وصف افزایش تنش‌ها، اما جنگی در کار نخواهد بود.
خبرگزاری "ان اچ کی" ارگان رسمی ژاپن نیز نوشت: به‌رغم آنکه آمریکا بمب افکن‌های بی‌52 را به منطقه اعزام کرده، اما رهبر انقلاب اسلامی معتقد است که هیچکدام از دو طرف ایران و آمریکا خواهان رویارویی نظامی نیستند.
شبکه سعودی العربیه با انعکاس سخنان رهبری به نقل از ایشان نوشت: اگر چه مذاکره با آمریکا صورت نخواهد گرفت، اما جنگی نیز در کار نخواهد بود.
شبکه فرانسوی فرانس 24 به نقل از آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کرد: آمریکا جنگ با ایران را به نفع خود نمی‌بیند و از این رو جنگی در کار نخواهد بود. (آیت الله) خامنه‌ای راه ملت ایران را در مقاومت و ایستادگی می‌بیند.
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: (آیت الله) خامنه‌ای می‌گوید که کشور او با آمریکا مذاکره‌ای نخواهد کرد و هر گونه مذاکره "سم "خواهد بود؛ با این حال، مقابله نظامی بین دو کشور صورت نخواهد گرفت.
سه پایگاه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل»، «هاآرتص» و «جروزالیم پست» نیز سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران درباره عدم وقوع جنگ را پوشش دادند.
رسانه‌های آلمانی نیز با پرداختن به سخنان مهم رهبر انقلاب در جمع کارگزاران نظام، بخش‌هایی از این سخنان بویژه در خصوص تنش‌های اخیر بین تهران و واشنگتن را بازتاب دادند.
خبرگزاری د. پ. آ. آلمان در مطلبی با پرداختن به سخنان سه شنبه شب رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نظام نوشت: رهبر ایران معتقد است درگیری نظامی با آمریکا رخ نخواهد داد.
بر این اساس با وجود افزایش تنش‌ها با آمریکا، رهبر مذهبی ایران وقوع جنگ بین دو کشور را رد می‌کند.
به نوشته این خبرگزاری، در رویارویی بین تهران و واشنگتن دو طرف بیشتر بر جدیت و عزم خود تاکید دارند تا بر توان نظامی.
این درحالی است که طرف آمریکایی نیز بر این نکته تاکید دارد. از جمله «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای روس خود گفته است که واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست.
نشریه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه نیز با اشاره به سخنان آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: ایران به دنبال رویارویی نظامی با آمریکا نیست.
براین اساس دو طرف درحالی که به عرض اندام و قدرت نمایی در عرصه سیاسی و نظامی می‌پردازند، جنگ را رد می‌کنند.
این روزنامه آلمانی به نقل از رهبر انقلاب افزود: آمریکایی‌ها می‌دانند که چنین چیزی به نفع آنها نخواهد بود.
در همین حال «دونالد ترامپ» گزارش رسانه‌ها مبنی بر تصمیم واشنگتن برای اعزام 120 هزار نظامی به خاورمیانه را تکذیب کرد.
در این گزارش همچنین به مهلت 60 روزه ایران به اروپایی‌ها برای عمل به وعده هایشان برای دور زدن تحریم‌های آمریکا اشاره شده است.
نشریه آلمانی دی ولت نوشت: رهبر مذهبی ایران اطمینان داد که جنگی بین این کشور و آمریکا رخ نخواهد داد، زیرا «آنها می‌دانند که این مساله به نفعشان نیست».
همچنین وزیر خارجه آمریکا در سوچی روسیه نیز گفت که « ایالات متحده اساسا خواهان جنگ با ایران نیست».
در همین حال ترامپ اخبار مربوط به اعزام نظامیان آمریکایی به خاورمیانه را «خبر جعلی» خواند.
به نوشته دی ولت، طی یک هفته اخیر و با اعلام توقف بخشی از تعهدات برجامی ازسوی ایران، تنش‌ها بین دو کشور به اوج رسیده است.
این روزنامه چاپ برلین نیز به پوشش سخنان مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت: رهبر ایران می‌گوید تهران و واشنگتن در صف آرایی در مقابل هم «عزم» یکدیگر را می‌آزمایند.
بر این اساس آیت‌الله خامنه‌ای اطمینان داد که نه آمریکا و نه ایران خواهان جنگ نیستند.
بر این اساس درحالی که آمریکا از اعزام ناو جنگی خود و سامانه دفاع موشکی پاتریوت به منطقه خبر داده، وزیر خارجه این کشور می‌گویدکه واشنگتن تمایلی به جنگ با ایران ندارد.
با این حال افزایش فشارهای آمریکا به ایران در هفته گذشته با واکنش این کشور مواجه بود و موجب شد تهران بخشی از تعهدات خود براساس توافق هسته‌ای را کنار بگذارد.
در همین حال دویچه وله آلمان نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مسئولان حکومتی گفت که جنگی میان ایران و آمریکا رخ نخواهد داد.
(آیت الله)خامنه‌ای مذاکره با دولت ترامپ را «سم مضاعف» خواند و تاکید کرد ایران توان موشکی خود را محدود نخواهد کرد.
بر این اساس این سخنان درحالی بیان می‌شود که تنش‌ها میان ایران و آمریکا شدت گرفته است.
آمریکا در پی ادامه تحریم‌های حداکثری علیه جمهوری اسلامی است.
(آیت الله) خامنه‌ای در خطاب به طرفداران داخلی مذاکره با آمریکا، بار دیگر مذاکره با دولت ترامپ را رد کرد و آن را «سم» خواند.
وی گفت: «تا وقتی آمریکا این است که الان هست، مذاکره با دولت کنونی آمریکا یک سم مضاعف است. مذاکره یعنی معامله و داد و ستد اما آنچه در نظر آمریکا است، نقاط قوت ماست.»
سایر اخبار این روزنامه
افزایش سقف تسهیلات نوسازی مسکن روستایی و اشتغالزایی ما دنبال جنگ نیستیم و آنها هم می دانند که جنگ به صرفشان نیست براساس دستور شورای عالی امنیت ملی توقف برخی تعهدات برجامی ایران ازسوی سازمان انرژی اتمی آغاز شد دبیرخانه کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس: ملت‌های آزادیخواه بر حقوق مشروع ملت فلسطین پافشاری کنند راهپیمایی سراسری فلسطینی‌ها در سالروز «نکبت» و توطئه انتقال سفارت آمریکا سازمان ملل: مسلمانان روهینگیا در آستانه مرگ هستند معاون وزیر صمت: ممنوعیت واردات کالا به 1530 قلم افزایش می‌یابد اخبار کوتاه اقتصادی رئیس کل بانک مرکزی: توطئه جدید در بازار ارز خنثی شد رئیس دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد: ضرورت وجود مدیریت متمرکز برای مقابله با التهابات بازار با تصویب هیات وزیران 27هزار میلیاردریال برای کشاورزان خسارت دیده در سیل اختصاص یافت رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام: گزینه قطعی ملت، مقاومت است تحلیل سیاسی هفته نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود رئیس دیوان محاسبات: ابهامات افزایش حقوق‌ها در نشست سه جانبه بررسی شد نامه شهردار تهران به وزیر اقتصاد برای ترخیص قطعات مترو از گمرک