ماجرای ورود آقای سرمربی کی روش در سکوت رفت، ویلموتس با مخفی کاری آمد!

سرمربی ۵٠ ساله بلژیکی تیم ملی در شرایطی وارد تهران شد که خبرنگاران حاضر در ورودی سی آی پی فرودگاه به سختی و برای چند ثانیه چهره او را دیدند.
ورود ویلموتس به ایران بی شباهت به فیلم های جنایی نبود و به نظر می رسید مسئولان فدراسیون فوتبال هنوز دوست نداشتند از چهره ای که انتخاب کرده اند، رونمایی کنند.
به گزارش ورزش سه، از جدایی کارلوس کی روش نزدیک به چهار ماه سپری شده؛ سرمربی پرتغالی تیم ملی که صدمین حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران را برابر ژاپن تجربه کرد، پس از حذف تلخ از جام ملت ها برخلاف دو سرمربی پیشین تیم ملی در جام جهانی ٢٠٠۶ و جام ملت های ٢٠١١، به همراه سایر بازیکنان تیم به ایران بازگشت. او دو سه روزی را در هتلی در نزدیکی های فرودگاه امام خمینی(ره) سپری کرد و بامداد روز پنجشنبه دهم بهمن ماه ساعت ۵ بامداد و پس از هشت سال ایران را ترک کرد.
سه ماه و ١۵ روز از خروج کی روش گذشته که ویلموتس ۵٠ ساله حول و حوش ساعت ٢ بامداد روز ٢۵ اردیبهشت ماه ٩٨ وارد ایران شد؛ ورود و خروجی که از جهاتی قابل مقایسه است.


کی روش که در حال خروج از ایران بود ۵ ،۶ خبرنگار برای بدرقه او به CIP فرودگاه امام رفته بودند و بامداد ٢۵ اردیبهشت ٩٨ هم تعداد خبرنگاران حاضر در سی آی پی فرودگاه که برای استقبال از ویلموتس آمده بودند، کمتر از انگشتان دو دست بود و دلیل این موضوع هم عدم تمایل فدراسیون برای پوشش ورود مرد بلژیکی بود؛ یکی از مسئولان فدراسیون حتی خطاب به تماس خبرنگاران گفته بود، مگر ما آنها را دعوت کردیم و البته که می دانیم خبرنگاران برای انجام کارشان کارت دعوت نمی‌خواهند.
طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بود به بخش سی آی پی فرودگاه برویم و از ورود ویلموتس و کادرش فیلم، عکس و در صورت امکان مصاحبه تهیه کنیم و با اعتماد و اطمینان به همین موضوع و در حالی که تعدادی از همکارانمان را مقابل نگهبانی و در حالت انتظار می دیدیم، با ماشین از ورودی نگهبانی عبور کردیم. پس از پارک کردن ماشین و در حالی که پس از چند دقیقه از گیت سی آی پی عبور می کردیم، صدای مشاجره ای توجهات را به خود جلب کرد؛ خبرنگاران مقابل ورودی نگهبانی سی آی پی چون با آنها برخورد درستی نشده بود و اجازه ورود پیدا نکرده بودند، با مسئولان فرودگاه دچار درگیری لفظی شدند و همین هم باعث شد، ما که از ورودمان به CIP اطمینان داشتیم، پس از چند دقیقه با برخوردی نه چندان مناسب به بیرون از محوطه سی آی پی هدایت شویم و طی این مدت هم تماس هایمان برای برقراری ارتباط با آنهایی که هماهنگی برای ورود را انجام داده بودند، بی نتیجه ماند! پس ما هم به جمع خبرنگارانی اضافه شدیم که چند دقیقه از مشاجره‌شان با حراست گذشته بود و حالا کمی آرام تر شده بودند و وقتی ما را دیدند از جملات نامناسبی می گفتند که علیه آنها استفاده شده بود و دلیل عصبانیت‌شان بود.
پس از این ماجراها که در کمتر از ٢٠ دقیقه اتفاق افتاد، حالا همگی منتظر بودیم تا اخبار مربوط به ورود سرمربی جدید تیم ملی را از همان‌جایی که ایستاده بودیم، پوشش دهیم. این انتظار نزدیک به یک ساعت طول کشید و چند دقیقه قبل از خروج ویلموتس و دستیارانش، ابراهیم شکوری و محمدرضا ساکت بود که فردی جلو آمد و گفت با اختیار خودش اجازه می دهد از لحظه سوار شدن ویلموتس عکس و فیلم بگیریم !
در همین حین هم بود که یک بنز مشکی مقابل سی آی پی پارک کرد و پس از چند دقیقه و فقط برای چند ثانیه سرمربی جدید تیم ملی را دیدیم که خیلی زود سوار ماشین شد و مسئولان فدراسیون هم چند ثانیه نشد که سوار شده بودند و درها که به سختی می شد از شیشه های دودی آن درون ماشین را دید، بستند. ماشین راه افتاد و به سمت هتل در نظر گرفته شده برای سرمربی جدید تیم ملی حرکت کرد.
ویلموتس تا قبل از روز ٢۵ اردیبهشت ماه سال ١٣٩٨، برای ما ایرانی ها مربی سابق بلژیک بود که با ستاره های بزرگی نظیر هازارد، لوکاکو، ناینگولان، کمپانی، دی بروین و خیلی های دیگر کار کرده و علاقه‌مندان قدیمی تر فوتبال بازی های او در جام های جهانی را و هم با پیراهن شیاطین سرخ که ٧٠ مرتبه آن را بر تن کرده و ٢٨ گل زده، به یاد می آورند ولی از ٢۵ اردیبهشت سال ٩٨ او به عنوان جایگزین کی روش شناخته می شود و همه علاقه‌مندان به فوتبال و البته ما رسانه های ورزشی در انتظار اولین مصاحبه او هستیم تا ببینیم چه برنامه هایی برای فوتبال ما دارد تا شاید آرزوهای دست نیافته امان نظیر صعود از دور گروهی جام جهانی و قهرمانی آسیا با او رنگ واقعیت بگیرد.
این سرمربی هم بالاخره روزی از ایران خواهد رفت؛ البته که نمی دانیم چند ماه یا چند سال دیگر؛ ولی امیدواریم و آرزو می کنیم با حرفه ای تر شدن فوتبالمان و مسئولانش و همینطور کارنامه ای که ویلموتس از خود به یادگار می گذارد، خروجش مانند ورودش یا شبیه خروج کی روش از ایران نباشد.
سایر اخبار این روزنامه
آیا باید از پروانه‌های «رنگین بانو» ترسید؟ خوش آمدن مهمانان ناخوانده به پایتخت علیرضا صدقی گفت‌وگوی ملی؛ از حرف تا عمل «ابتکار» امکان رصد صرافی‌های آزاد را بررسی می‌کند مالیات در کمین خریداران ارز «ابتکار» برخی از نمایش‌های در حال اجرا را مرور می‌کند شب‌های اردیبهشت با طعم نمایش ماجرای ورود آقای سرمربی کی روش در سکوت رفت، ویلموتس با مخفی کاری آمد! در نشست صیانت از اخلاق در فضای مجازی مطرح شد فضای مجازی با زور، اخلاقی نمی‌شود رئیس‌جمهوری با اشاره به اشتباه آمریکایی‌ها: شماره تلفن‌های زیادی از آنها داریم! «ابتکار» از ورود بهارستان به مقابله با اسیدپاشی و تشدید مجازات گزارش می‌دهد صالحی در حاشیه جلسه دولت خبر داد عرضه حدود ۶ تا ۱۰ هزار تن کاغذ به بازار طی یکی دو هفته آینده « ابتکار» ابطال نتایج انتخابات استانبول و تبعات آن برای رئیس‌جمهوری ترکیه را بررسی می‌کند موزه ملی حقوق تشکیل می‏شود رئیس دیوان محاسبات کل کشور: ابهامات افزایش حقوق‌ها در نشست سه‏جانبه بررسی شد آخرین گام قبل از جنگ اتمی آیا ترامپ روی دولتش کنترل دارد؟ رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت: می‌خواستند نرخ ارز را افزایش دهند؛ نتوانستند