خبر

***
کیفرخواست متهمان پرونده «پرهام آزادشهر» صادر شد
 رئیس کل دادگستری گلستان از صدور کیفرخواست متهمان پرونده لیزینگ خودرو معروف به پرهام آزادشهر خبر داد.
به گزارش ایسنا،‌‌ هادی‌هاشمیان گفت: پس از مطالعه و بررسی پرونده 33 هزار صفحه‌ای پرهام آزادشهر، دادسرای مرکز استان برای سه متهم این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور کیفرخواست صادر کرد.
وی افزود: از آن جا که پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی کشور در شعب ویژه رسیدگی می‌شود برای تعیین دادگاه رسیدگی این پرونده با معاون اول قوه قضائیه نامه نگاری و درخواست کرده ایم در صورت امکان برای سهولت دسترسی شاکیان که بیشترشان گلستانی هستند پرونده پرهام در استان رسیدگی شود.


وی گفت: پرونده پرهام حدود 3000 شاکی دارد که 2500 نفرشان گلستانی‌اند و مبلغ کلاهبرداری بر اساس کارشناسی‌های انجام شده حدود 220 میلیارد تومان است.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: شناسایی اموال متهمان و توقیف آن در حال انجام است.
این مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: پرونده پرهام آزادشهر از سال 95 در دو شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان و شهرستان آزادشهر استان گلستان تقریبا به طور همزمان تشکیل شد اما پرونده به صورت یکجا در سیستان و بلوچستان و شهرستان سرباز رسیدگی شد.
وی ادامه داد: با طولانی شدن زمان رسیدگی پرونده و درخواست شاکیان گلستانی که بیشترین شاکیان این پرونده بودند 6 ماه پیش برای ادامه رسیدگی با درخواست دادگستری گلستان واحاله دیوان عالی کشور به گلستان ارسال شد.
متهمان در پرونده موسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام، با تاسیس یک شرکت و با این ادعا که می‌توانند خودروهای ساخت داخل را چند میلیون تومان پایین‌تر از قیمت بازار به مشتریان بفروشند، میلیاردها تومان در استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان به جیب زدند.