پهپادهای یمنی تاسیسات نفتی سعودی را هدف حمله قرار دادند

منابع نظامی یمن گزارش دادند که در واکنش به حملات مستمر ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در جریان یک عملیات نظامی هفت پهپاد تاسیسات حیاتی سعودی را هدف حمله قرار دادند.
به گزارش پایگاه خبری المسیره، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز سه شنبه عملیات پهپادی گسترده‌ای علیه اهداف سعودی انجام دادند که در این عملیات هفت هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) تاسیسات حیاتی سعودی را هدف حمله قرار دادند.این نیروها اعلام کردند که این عملیات نظامی در واکنش به ادامه تجاوزات به یمن و محاصره مردم آن ازسوی ائتلاف سعودی انجام شد.
جنگنده‌های سعودی روز دوشنبه یک خودرو را در استان مرزی صعده واقع در شمال یمن هدف قرار دادند که در جریان آن چهار غیر نظامی یمنی کشته شدند.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.


اذعان عربستان به هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی این کشور
مقامات عربستانی اذعان کردند، تاسیسات نفتی این کشور با پهپادهای ارتش یمن هدف قرار گرفته است. سخنگوی سازمان امنیت عربستان اعلام کرد: راس ساعت شش تا شش و نیم صبح روز سه‌شنبه به وقت محلی دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های "الدوادمی" و "عفیف" به صورت محدود هدف قرار گرفت.
«خالد بن عبد العزیز الفالح» وزیر انرژی سعودی هم اعلام کرد: ما بین ساعت شش تا شش و نیم صبح روز سه‌شنبه دو ایستگاه پمپاز نفت ویژه لوله‌های نفتی شرق به غرب که نفت سعودی را از چاه‌های نفتی منطقه شرقی به بندر "ینبع" منتقل می‌کرد، مورد حمله پهپاد‌های بمب‌گذاری شده قرار گرفت و این موضوع منجر به آتش‌سوزی در ایستگاه شماره هشت شد، این آتش‌سوزی خسارت‌های محدودی به جا گذاشت.
یک منبع نظامی یمنی دیروزاعلام کرد، با هفت پهپاد تاسیسات حیاتی عربستان هدف قرار گرفت. «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع‌رسانی یمن در همین راستا گفت عملیاتی که امروز یگان پهپادی ارتش یمن انجام داد تحولی منحصر به فرد بود که چندین پیام داشت؛ مهم‌ترین پیام‌ها این بود کسانی که جز کلاشینکف، سلاحی در اختیار نداشتند، امروز پهپادهایی می‌سازند که به عمق کشورهای عضو ائتلاف سعودی می‌رسد.
همچنین «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در این خصوص به شبکه الجزیره گفت که این حمله در چارچوب توسعه دایره هدف‌های سعودی و اماراتی است تا این دو کشور در سیاست خود علیه یمن بازنگری کنند.