داماد سرشناس در دادگاه بانک سرمایه

هادی محمدی - اولین جلسه محاکمه متهم محمد هادی رضوی و ٣٠ نفر دیگر از متهمان بانک سرمایه صبح روز گذشته در حالی به ریاست قاضی  مسعودی مقام در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی و به صورت علنی برگزار شد که وابستگی سببی متهم ردیف اول به محمد شریعتمداری وزیر کار دولت دوازدهم از یک سو و حضورش به عنوان سرمایه گذار در پروژه سریال شهرزاد از سوی دیگر این دادگاه را خبر ساز کرده بود .
به گزارش خراسان، نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست گفت: یکی از دریافت کنندگان تسهیلات از بانک سرمایه آقای سید محمد هادی رضوی است که موفق شده از طریق شرکت‌های آینده‌سازان و ره‌پویان کوثر ٦٠ و ٢٠ میلیارد تومان به نام شرکت‌های فوق و بدون تودیع وثیقه تسهیلات دریافت کند و از طریق شرکت شایگان تجارت آتیه با سه فقره ضمانت‌نامه ٢٧میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان بدون اعتبارسنجی و تودیع وثیقه بگیرد و اقدام به خرید گوشت و مرغ از شرکت پشتیبانی دام استان تهران کرده و سپس در بازار به فروش رسانده و بانک مذکور را با چالش جدی مواجه کرده است.
وی ادامه داد: همچنین سید محمد هادی رضوی اقدام به خرید چندین ملک در نقاط مرغوب تهران کرده است که ملک موسوم به «صبا» در خیابان اندرزگو با تبانی با کارشناسان به میزان بیش از چهار برابر ارزش واقعی ملک یعنی ١٢٥ میلیارد تومان ارزیابی شده و برای خوش خدمتی هم به محسن پارسائیان ٣٠٠ میلیون تومان پاداش پرداخت کرده است.نماینده دادستان افزود: متهم سیدمحمد هادی رضوی از مجرای پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه بدون تودیع وثیقه حدود ۱۰۷ میلیارد تومان را در سال های ۹۱ تا ۹۴ از شبکه بانکی خارج و صرف عیش و نوش، سفرهای خارجی، خودروهای لوکس و ملک کرده است.
در ادامه قاضی از سیدمحمدهادی رضوی خواست در جایگاه قرار گیرد و ضمن تفهیم اتهامات وارد شده به وی، گفت: آیا  شما موارد اتهامی را قبول دارید؟ که رضوی پاسخ داد: خیر.


وی افزود: ظاهرا خیلی دوست دارند بگویند محمدهادی رضوی داماد شریعتمداری است ولی من که داماد نتانیاهو نیستم. من از دادگاه می‌خواهم فارغ از داماد فلانی پرونده من بررسی  شود.
رضوی خطاب به ریاست دادگاه گفت: بانک سرمایه ۳۱ بدهکار کلان دارد که بدهی‌هایشان ۳۰۰ میلیارد، ۴۰۰ میلیارد و هزار میلیارد است، بدهی من کجای این ارقام قرار دارد؟! فهرست اسامی این ۳۱ بدهکار توسط هیئت تحقیق و تفحص مجلس اعلام شده که اصلاً اسم من در آن جا نیست. مگر بدهی من چقدر بوده است، حدود ۸۰ میلیارد تومان.متهم افزود: درنهایت در تاریخ 95.12.20 به ما ابلاغ شد که آقای رضوی بیا و بدهی‌ات را مشخص کن که همان ۸۰ میلیارد تومان را قبول داریم. یکی از مدیران وقت بانک سرمایه (حیدرآبادی) به من گفت که ما ملک تو را ۱۲۰ میلیارد ارزیابی می‌کنیم که ۸۰ میلیارد بدهی تو را تسویه می‌کند و 40 تا 50 میلیارد هم به تو داده می‌شود اما تو باید پنج میلیارد تومان نقد به من بدهی و یک ملک را هم بدهی تا حسابت تسویه شود که من این موضوع را قبول نکردم و نمی‌دانم چرا این آقا از (اسپانیا) سر در آوردند.
وی با بیان اسامی برخی افراد دیگر از کارمندان بانک سرمایه مدعی تلاش آن ها برای رشوه گرفتن شد. متهم اضافه کرد: من به آقای تورک (معاون دادستان تهران) نامه نوشتم که فردی ادعا کرده من با ضابطان بستم و بیچاره‌ات می‌کنم و گفتم آقای قهرمانی دارد شائبه ایجاد می‌شود. ایشان (علی محمدی) همیشه در اتاق آقای قهرمانی بودند.
رضوی سپس خطاب به قاضی مسعودی گفت: آقای قاضی، من استرس دارم که مبادا برای من اتفاقی بیفتد و حتی در چندین نوبت این مطلب را هم اعلام کرده‌ام چون دایم به من می‌گفتند که مبادا بخواهی چیزی را بگویی.در ادامه قهرمانی نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: دریافت تسهیلات، مصرف تسهیلات و تسویه آن کاملاً مجرمانه بوده است. قد و اندازه آقای رضوی وام ازدواج بوده است و بیش از این صلاحیت نداشت. آقای شیانی منفی‌های گزارش را حذف می‌کند و هفت میلیارد را تصویب می‌کند چرا آقای شیانی گزارش منفی را حذف می‌کند؟