رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام: مذاکره سم است

در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان، سران قوا، مسئولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف کشوری و لشکری عصر دیروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب در بخشی از بیانات‌شان در دیدار با کارگزاران نظام در تبیین علل مذاکره نکردن با آمریکا فرمودند: جنگی به وقوع نمی‌‌پیوندد و گزینه قطعی ملت ایران مقاومت مقابل آمریکا است و در این رویارویی، آمریکا وادار به عقب‌نشینی خواهد شد.
ایشان بیان‌ داشتند: این رویارویی، نظامی نیست؛ چون بنا نیست جنگی انجام بگیرد. نه ما دنبال جنگ هستیم، نه آنها؛ که می‌دانند که به نفع‌شان نیست. این برخورد، برخورد اراده‌ها است و اراده‌ ما قوی‌تر است، چون علاوه بر اراده‌ خود، توکل به خدا را هم داریم.
مقام معظم رهبری فرمودند: بعضی در داخل می‌گویند مذاکره چه عیبی دارد؟ مذاکره سم است، تا وقتی آمریکا این است که الان هست و مذاکره با دولت کنونی آمریکا یک سم مضاعف است. مذاکره یعنی معامله و داد و ستد اما آنچه در نظر آمریکاست، نقاط قوت ما است. ایشان تاکید کردند: می‌گویند مذاکره کنیم درباره‌ سلاح دفاعی شما که چرا موشکی با فلان برد می‌سازید؛ این برد را کم کنید که اگر شما را زدیم نتوانید پایگاه ما را بزنید و جواب بدهید! خب معلوم است که هیچ ایرانی غیرتمند و باشعوری درباره‌ نقاط قوت خود معامله نمی‌کند. یا مثلاً می‌گویند درباره‌ عمق راهبردی‌تان در منطقه صحبت کنیم؛ یعنی این را از دست بدهید. رهبر معظم انقلاب بیان داشتند: پس اصل مذاکره غلط است، حتی با آدم حسابی. اینها که آدم حسابی هم نیستند و به هیچ چیز پایبند نیستند. البته هیچ‌کس در عقلای ما هم دنبال مذاکره نیست.


آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: شکی نیست که دشمنی آمریکا که از اول انقلاب شروع شده، امروز شکل آشکار به خود گرفته است. قبلاً هم همین دشمنی بود ولی به این صراحت نبود. الان صریح می‌گویند و تهدید می‌کنند. باید دانست کسی که با صدای بلند تهدید می‌کند، قوه‌‌ واقعی‌اش آن‌قدر نیست.
ایشان اظهار داشتند: اینها [دولتمردان آمریکا] مصالح رژیم صهیونیستی را بیشتر از هر دولت دیگری رعایت می‌کنند. فرمان بسیاری از کارها دست جامعه‌‌ صهیونیست‌ها است.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: آمریکایی‌ها احتیاج دارند به اینکه هارت و پورت کنند. می‌گویند رفتار ما ایران را تغییر داد! بله، این را درست می‌گویند؛ تغییرش این بود که نفرت مردم ایران از آمریکا ۱۰ برابر شده و نزدیک شدن آنها به منافع جمهوری اسلامی برای‌شان دست‌نیافتنی‌تر شده؛ همت جوانان ما برای آماده نگه داشتن کشور بیشتر شده و نیروهای نظامی و امنیتی ما حواس‌شان جمع‌تر شده است.
ایشان تاکید داشتند: ببینید چقدر دستگاه محاسباتی دشمن [دچار اشتباه است] که رئیس‌جمهورشان می‌گوید هر جمعه در تهران علیه نظام راه‌پیمایی است. اولاً جمعه نیست و شنبه است؛ ثانیاً تهران نیست و پاریس است..
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» به مناسبت روز فردوسی، اهمیت شاهنامه‌نگاری را بررسی می‌کند نقش رنگ بر رنج «پارسی» ژوبین صفاری تبعات فشار بر مردمِ خسته دلایل افزایش روزافزون نهادهای موازی قانونگذاری بررسی شد دولت فربه و ادامه نهادسازی رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام: مذاکره سم است «ابتکار» دلایل خریدهای مازاد بر نیاز توسط مصرف‌کنندگان را بررسی می‌کند احتکار یا ترس از فقیرتر شدن؟ «ابتکار» از وضعیت نابسامان بازار خودرو گزارش می‌دهد بازار خودرو گرفتار در امواج نابسامانی معصومه ابتکار: لایحه منع خشونت علیه زنان، فضای سالم ایجاد می‏کند پیش‌بینی کرده بودیم عده‌ای قصد دامن زدن به تنش را داشته باشند واکنش جهانگیری به اتفاقات دانشگاه تهران باید حرف و اعتراض دانشجو را شنید در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا، سه کشور اروپایی چه کار می‌کنند؟ اروپای نا‌توان نماینده ایران در سازمان ملل: تحت فشار گفت‌وگو نمی‌کنیم نماینده دادستان: سیدهادی رضوی ۱۰۷ میلیارد تومان صرف عیش‏و‏نوش کرده است متهم: داماد شریعتمداری‌ام نه نتانیاهو