دومین جلسه دادگاه متهمان «پدیده » برگزار شد

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، دیروز به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد.
به گزارش میزان به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه،  پس از اعلام رسمیت دادگاه توسط قاضی منصوری و ارائه تذکرات لازم قانونی از سوی وی، رئیس دادگاه از نماینده ستاد تدبیر مستقر در استانداری خراسان رضوی، نماینده سازمان امور اراضی کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی خواست تا به بیان مطالب خود بپردازند.
 رعایت نکردن الزامات قانونی، بی توجهی به تذکرات قانونی صادر شده از سوی سازمان‌های مسئول، دریافت نکردن کلیه مجوز‌های لازم قانونی، رعایت نکردن حقوق سهام داران، تبلیغات گسترده و اغواگرانه که منجر به بروز مشکلات متعدد برای شهروندان و سهام داران شده، تمکین نکردن در برابر تعهدات داده شده، ارائه دلایل غیر واقعی و واهی برای توجیه اقدامات خلاف قانون، تغییر گسترده کاربری اراضی، رعایت نکردن حقوق بیت المال و... از جمله مواردی است که توسط نمایندگان ستاد تدبیر استانداری خراسان رضوی، سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و سازمان امور اراضی کشور به عنوان بخشی از تخلفات متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز در صحن علنی دادگاه مطرح شد.
 پس از بیان تخلفات متهمان توسط چند تن از نمایندگان ادارات و سازمان‌ها، رئیس دادگاه از نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و یکی از نمایندگان جمعی از شاکیان حاضر در جلسه خواست به بیان مطالب و شکایت خود بپردازند.


 قاضی منصوری رئیس دادگاه در ادامه با اشاره به میزان تخلفات متهمان شرکت پدیده ضمن تقدیر از نمایندگان  رسانه‌ها در صحن علنی جلسه گفت: هیچ گونه محدودیتی برای شنیدن مطالب شاکیان و سهام داران وجود ندارد و همه سخنان را می‌شنویم.
 پس از شنیدن سخنان چند تن دیگر از نمایندگان شاکیان در صحن علنی جلسه، حسابرس ویژه پرونده، به ارائه گزارشی از نحوه تخلفات مسئولان شرکت پدیده پرداخت.
 در این هنگام قاضی منصوری با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه‌ها در خصوص این شرکت، از نماینده  صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواست تا در راستای مطالب عنوان شده توسط نمایندگان شاکیان و سهام داران، توضیحات خود را ارائه کند.
اظهارات نماینده صدا و سیما
 براین اساس نماینده صدا و سیما با تشریح روند پخش آگهی‌های بازرگانی در صدا و سیما گفت: اقدامات این سازمان در این زمینه طبق قانون انجام و پس از صدور دستور توقف تبلیغات این شرکت توسط مقام قضایی، از طریق صدا و سیما، تبلیغات موصوف متوقف شده است.  قاضی منصوری از دفتر دادگاه خواست تا لوایح و عریضه‌های همه شاکیانی را که به علت محدودیت فضا در صحن جلسه حضور ندارند، دریافت و ثبت کند تا برای حفظ حقوق سهام داران توسط دستگاه قضایی رسیدگی شود. پس از طرح شکایت چند تن دیگر از نمایندگان شاکیان و سهام داران درصحن علنی دادگاه، قاضی منصوری از مدیرعامل فعلی شرکت پدیده خواست تا شرایط فعلی این شرکت را تشریح کند.
نوسانات اقتصادی موجب شد امکان عمل به برخی تعهدات وجود نداشته باشد
 براین اساس مدیرعامل فعلی شرکت پدیده گفت: پس از تغییرات مدیریتی و حضور در این شرکت، تلاش فراوانی برای برطرف شدن مشکلات موجود انجام شده است. در این مدت به دنبال کسب مجوز‌های قانونی لازم و برطرف کردن موانع برای ادامه فعالیت پروژه‌های این شرکت بودیم.
ابوالفضل انتظاری افزود: بنابراین در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده و اقدامات دیگری نیز در دست اجراست درعین حال نوسانات در حوزه اقتصادی موجب شد امکان عمل به برخی تعهدات وجود نداشته باشد. از سویی به دنبال شفاف سازی فعالیت‌ها، دارایی‌ها و تعهدات شرکت پدیده بودیم هر چند تا رسیدن به شرایط ایده آل و استاندارد فاصله داریم.
قاضی منصوری با تذکر موارد قانونی لازم به حاضران، ادامه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده رابه صبح فردا (امروز) موکول کرد.
 اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده روز یک شنبه گذشته برگزار شد؛ در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده قاضی منصوری به روند رسیدگی به تخلفات متهمان این پرونده اشاره کرد و گفت: اکنون پرونده دارای ۲۲ متهم و بیش از ۱۰۰ جلد است و پیگیری‌های قانونی در خصوص تخلفات احتمالی برخی مسئولان که در انجام وظایف خود قصور داشته‌اند، مفتوح است.