هشدار چین به آمریکا: هرگز تسلیم فشارها نمی‌شویم

وزارت امور خارجه چین بر عدم تسلیم شدن این کشور در برابر فشارهای تجاری آمریکا تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه در پی از سرگیری تهدیدهای آمریکا برای اعمال عوارض افزایش یافته علیه واردات تمامی کالاها از چین و تشدید جنگ تجاری بین دو کشور اظهار کرد، پکن هرگز تسلیم فشارهای خارجی نخواهد شد.
گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ضمن مطرح کردن این اظهارنظر در یک نشست خبری از اعلام این که چین چه اقدامات متقابلی را در پاسخ به افزایش عوارض آمریکا علیه کالاهای وارداتی از چین به ارزش 200 میلیارد دلاردر نظر دارد خودداری کرد.
دونالد ترامپ در پی اقدام روز جمعه دولتش در اعمال افزایش عوارض علیه واردات کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار اعلام کرد، پکن تعهدات اولیه‌اش که در مذاکرات چند ماه گذشته پذیرفته بود را زیر پا گذاشته و "توافق را زیر پا گذشته است".


گنگ شوانگ خاطر نشان کرد: چین هرگز تسلیم فشارهای خارجی نخواهد شد. ما اطمینان و قابلیت لازم را برای محافظت از حقوق مشروع و قانونی خود داریم.
ترامپ: در برابر چین در جایی هستیم که باید باشیم
در این میان ترامپ می‌گوید آمریکا در همان جایگاهی با چین قرار دارد که ما می‌خواستیم باشیم.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: پکن پیمان با ما را شکسته و اکنون به دنبال مذاکرات مجدد است.
وی در پیامی در توییتر نوشت: ما دهها میلیارد دلار تعرفه از چین می‌گیریم. خریداران محصولات می‌توانند در آمریکا این محصولات را به دست آورند و یا از کشورهایی که تعرفه ندارند، محصول خود را تهیه کنند.
ترامپ اضافه کرد: چین ممکن است دیگر محصولات "کشاورزان میهن‌پرست بزرگ" ما را نخرد که این اقدام درصد کوچکی از تعرفه‌هایی است که ما دریافت می‌کنیم. ما می‌توانیم این محصولات را در میان مردم گرسنه در سراسر جهان پخش کنیم.
ترامپ تاکید کرد که چین بر دکمه جنگ تعرفه‌ای ضربه زده است نه مصرف کنندگان آمریکایی.
به تازگی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد هیچ عجله‌ای برای امضای یک توافق تجاری با چین ندارد.
آمریکا اوایل روز جمعه تعرفه روی واردات 200 میلیارد دلار کالای چینی را از 10 به 25 درصد افزایش داد و با این اقدام بازارهای مالی که از جنگ 10 ماهه میان دو اقتصاد بزرگ جهان نگران بودند متلاطم شدند.
سایر اخبار این روزنامه
وزارت نیرو: 86 سد کشور بیش از 90 درصد پر آب شدند معاون اول رئیس جمهور در جلسه بررسی مشکلات مطبوعات و ناشران کتاب: وعده معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکل کاغذ انتظامی در پایان جلسه با جهانگیری اعلام کرد ارز کاغذ نشر و مطبوعات 4200 تومانی باقی ماند سخنگوی سازمان انرژی اتمی: روسیه تحریم نیروگاه‌های 2و 3 بوشهر را اجرا نمی‌کند تاکید روسیه و چین بر ضرورت اجرای تعهدات اتحادیه اروپا در برجام افزایش تولید گاز شیرین در فازهای 4 و 5 پارس جنوبی برای ششمین سال پیاپی به عنوان شرکت برتر در رعایت حقوق مصرف کنندگان؛ تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان به ذوب آهن اصفهان اعظا شد واکنش توییتری ظریف به پیشنهاد ترامپ برای تماس تلفنی با ایران اعلام زمان ثبت درخواست میهمانی و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر در سامانه وزارت علوم هشدار سخنگوی وزارت خارجه ایران نسبت به ماجراجویی عوامل خارجی در خلیج فارس یک قانونگذار دموکرات: کشور 4سال دیگر با ترامپ دوام نمی‌آورد هشدار چین به آمریکا: هرگز تسلیم فشارها نمی‌شویم چراغ سبز غرب به عربستان برای سرکوب مخالفین سیاسی