واکنش توییتری ظریف به پیشنهاد ترامپ برای تماس تلفنی با ایران

وزیر امور خارجه در توییتی نقشه‌های تیم بی‌برای ایران را به ترامپ یادآورشد و گفت: در طرح بولتون و همدستانش برای ایران، یک نقشه مفصل برای اطلاعات جعلی، جنگ دائمی و حتی پیشنهادات توخالی برای مذاکره وجود داشت و تنها تفاوت این بودکه در آن، شماره تلفن گنجانده نشده بود.
دکتر محمدجواد ظریف در حساب کاربری خود در توییتر، با ضمیمه کردن طرح جان بولتون برای خروج از برجام پیش از سمت فعلی او خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: آقای ترامپ! قابل توجه در صورتی که قبلاً ندیده باشید. پیش از اینکه جان بولتون را به کار بگیرید، این طرحی بود که وی و همدستانش در «تیم بی» برای ایران داشتند. یک نقشه مفصل برای اطلاعات جعلی، جنگ دائمی و حتی پیشنهادات توخالی برای مذاکره. تنها تفاوت این بود که در آن طرح، شماره تلفن گنجانده نشده بود.
جان بولتون تا پیش از به عهده گرفتن سمت مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی‌ها و یادداشت‌های مختلف خود، بارها از انجام حمله نظامی علیه ایران و تغییر نظام سخن گفته و در این چارچوب، از مذاکرات هسته‌ای منتج به برجام و دستیابی به توافق هسته‌ای انتقاد کرده بود.
با حضور وی در کاخ سفید به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ دستور خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم و تشدید آنها را صادر کرد. با این وجود، رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته طی سخنانی گفت که علاقه‌مند است مقامات ایرانی با وی تماس بگیرند.
شبکه سی ان ان، خبر داد که کاخ سفید شماره‌ای را برای تماس مقامات ایران به سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع دو کشور داده است.
سایر اخبار این روزنامه
وزارت نیرو: 86 سد کشور بیش از 90 درصد پر آب شدند معاون اول رئیس جمهور در جلسه بررسی مشکلات مطبوعات و ناشران کتاب: وعده معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکل کاغذ انتظامی در پایان جلسه با جهانگیری اعلام کرد ارز کاغذ نشر و مطبوعات 4200 تومانی باقی ماند سخنگوی سازمان انرژی اتمی: روسیه تحریم نیروگاه‌های 2و 3 بوشهر را اجرا نمی‌کند تاکید روسیه و چین بر ضرورت اجرای تعهدات اتحادیه اروپا در برجام افزایش تولید گاز شیرین در فازهای 4 و 5 پارس جنوبی برای ششمین سال پیاپی به عنوان شرکت برتر در رعایت حقوق مصرف کنندگان؛ تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان به ذوب آهن اصفهان اعظا شد واکنش توییتری ظریف به پیشنهاد ترامپ برای تماس تلفنی با ایران اعلام زمان ثبت درخواست میهمانی و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر در سامانه وزارت علوم هشدار سخنگوی وزارت خارجه ایران نسبت به ماجراجویی عوامل خارجی در خلیج فارس یک قانونگذار دموکرات: کشور 4سال دیگر با ترامپ دوام نمی‌آورد هشدار چین به آمریکا: هرگز تسلیم فشارها نمی‌شویم چراغ سبز غرب به عربستان برای سرکوب مخالفین سیاسی