انتظامی در پایان جلسه با جهانگیری اعلام کرد ارز کاغذ نشر و مطبوعات 4200 تومانی باقی ماند

حسین انتظامی، رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ با اشاره به جلسه دیروز با معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ارز تخصیصی به کاغذ نشر و مطبوعات 4200 تومانی باقی می‌ماند.
به گزارش معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، حسین انتظامی، رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ گفت: در جلسه‌ای که دیروز به همت معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور مسئولان همه دستگاه‌های مرتبط با کاغذ از جمله وزیر فرهنگ و رئیس بانک مرکزی و نمایندگان حوزه‌های نشر و مطبوعات تشکیل شد، پیشنهاد مشترک وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن، تجارت بررسی شد و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حل مساله کاغذ حوزه فرهنگ مقرر شد ارز تخصیصی برای مصرف کاغذ نشر و مطبوعات، همچنان 4200 تومانی باقی بماند.
براساس این گزارش، شهریور ماه 97 دولت در بسته ارزی خود 25 قلم کالا را به عنوان کالاهای اساسی مشمول ارز دولتی 4200 تومانی اعلام کرد که به گفته رئیس‌جمهور نباید این کالاها با افزایش قیمت مواجه می‌شدند و کاغذ روزنامه هم از آن دست بود. پس از آن بود که با اعلام اسامی دریافت‌کنندگان ارز نیمایی، انتظار می‌رفت که کاغذ نشر و مطبوعات هم مشمول ارز نیمایی بشود که براساس اعلام دیروز رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ، ارز کاغذ نشر و مطبوعات 4200 تومانی باقی ماند.
انتظامی درباره سایر مصوبات جلسه‌ای که به ریاست اسحاق جهانگیری تشکیل شد، توضیح داد: در این جلسه بر وظیفه نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نحوه توزیع این کاغذها تاکید شد. همچنین مقرر شد کاغذهای موجود در گمرک، ظرف دو هفته ترخیص و توزیع شوند.


دستیار ارشد وزیر ارشاد افزود: در این جلسه همچنین بر رفع موانع و افزایش میزان تولید کاغذ توسط کارخانجات داخلی به عنوان یک سیاست مبنایی تاکید شد.
رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ در عین حال از جمع بندی جلسه برای برخورد جدی با واردکنندگان متخلف خبر داد و با اشاره به ماموریت ویژه دستگاه‌های نظارتی، افزود: مقرر شد با افرادی که با ارز دولتی کاغذ وارد کرده‌اند و آن را خارج از نظارت وزارت فرهنگ یا با نرخ آزاد توزیع و یا انبار کرده‌اند با جدیت برخورد شود.
انتظامی در پایان ضمن قدردانی از نگاه راهبردی دکتر جهانگیری و مساعدت رئیس بانک مرکزی اظهار امیدواری کرد که با این تصمیمات فوری، التهاب بازار کاغذ فروکش خواهد کرد.
سایر اخبار این روزنامه
وزارت نیرو: 86 سد کشور بیش از 90 درصد پر آب شدند معاون اول رئیس جمهور در جلسه بررسی مشکلات مطبوعات و ناشران کتاب: وعده معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکل کاغذ انتظامی در پایان جلسه با جهانگیری اعلام کرد ارز کاغذ نشر و مطبوعات 4200 تومانی باقی ماند سخنگوی سازمان انرژی اتمی: روسیه تحریم نیروگاه‌های 2و 3 بوشهر را اجرا نمی‌کند تاکید روسیه و چین بر ضرورت اجرای تعهدات اتحادیه اروپا در برجام افزایش تولید گاز شیرین در فازهای 4 و 5 پارس جنوبی برای ششمین سال پیاپی به عنوان شرکت برتر در رعایت حقوق مصرف کنندگان؛ تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان به ذوب آهن اصفهان اعظا شد واکنش توییتری ظریف به پیشنهاد ترامپ برای تماس تلفنی با ایران اعلام زمان ثبت درخواست میهمانی و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر در سامانه وزارت علوم هشدار سخنگوی وزارت خارجه ایران نسبت به ماجراجویی عوامل خارجی در خلیج فارس یک قانونگذار دموکرات: کشور 4سال دیگر با ترامپ دوام نمی‌آورد هشدار چین به آمریکا: هرگز تسلیم فشارها نمی‌شویم چراغ سبز غرب به عربستان برای سرکوب مخالفین سیاسی