بهنام صفوی، خواننده شناخته شده پاپ بعد از تحمل سال‌ها بیماری، درگذشت آرامش ابدی

همدلی| بهنام صفوی که مدت زیادی از بیماری تومور مغزی رنج می‌برد، صبح روز گذشته (دوشنبه 23 اردیبهشت 98) در بیمارستان میلاد اصفهان درگذشت. رضا فوادیان، مدیر برنامه‌های بهنام صفوی، درگذشت این خواننده پاپ را در صفحه اینستاگرامش رسانه‌ای کرد و خبر از فوت خواننده نامدار پاپ در سکوت داد. صفوی از سال ۱۳۹۲ دچار ضایعه مغزی شده بود که با پیشرفت بیماری‌اش در صبح ۲۹ تیرماه ۱۳۹۴ مجبور به عمل جراحی شد. او پس از عمل، آلبوم جدیدش را «معجزه» نامید. بیماری صفوی در سال ۱۳۹۶ تشدید شد و این‌بار برای درمان به آلمان سفر کرد و توسط پروفسور مجید سمیعی تحت عمل جراحی دوباره قرار گرفت و پس از آن به ایران بازگشت.
تومورِ لعنتی
او که طی روزهای گذشته در بیمارستان بستری بود و در هوشیاری به سر نمی‌برد، به دلیل همان ضایعه مغزی، در سن 36 سالگی درگذشت. بنا به گفته پدر بهنام صفوی، مراسم تشییع و تدفین این هنرمند در شاهین شهر اصفهان برگزار خواهد شد. مراحل مختلف شیمی درمانی باعث ضعف شدید بدنی بهنام صفوی شده بود، به حدی که او مشکل تنفسی هم پیدا کرد. در دو ماه اخیر به دلیل اینکه هوای شهر تهران آلوده بود، صفوی به اصفهان منتقل و در بیمارستانی بستری شد. با ایجاد فضای آی‌سی‌یو در منزل پدر این خواننده، او از بیمارستان مرخص شد. البته چند روز بعد، مجدد به بیمارستان رفت.
پسری که تنها ماند


صفوی متاهل بود و پسری به نام «سام» داشت که در سال 1396 به دنیا آمد و لذت پدر شدن را در روزهای سخت بیماری به او چشاند اما نتوانست قد کشیدن پسرش را ببیند و وقتی هنوز دومین بهار زندگی فرزندش را ندیده بود، برای همیشه تنهایش گذاشت. این خواننده پاپ پیش‌تر درباره اینکه چگونه به سمت خوانندگی روی آورده است، گفته بود: «کارم را با سازهای کوبه‌ای و پیانو شروع کردم و چون اصالتاً جنوبی هستم، ابتدا سازهای منطقه‌ای ماهشهر، من را به موسیقی علاقه‌مند کرد اما به خوانندگی فکر نمی‌کردم و فقط ملودی کارهایم را به خوانندگان مختلف می‌دادم.»
او ادامه داده بود: «بعد از اینکه کارم را به طور حرفه‌ای ادامه دادم، تهیه‌کننده یکی از شرکت‌های موسیقی به من پیشنهاد خوانندگی داد و اولین جرقه خواننده شدن من در آن زمان بود.»
او پدر و مادرش را دو مشوق اصلی خود دانسته و افزوده بود: «موسیقی یک امر ذاتی است و پدر و مادرم در این زمینه کمک فراوانی به من کردند.»
پرواز در 36 سالگی
بهنام صفوی متولد سال 1362 در شهر شیراز بود و تحصیلات تکمیلی خود را در رشته عمران به پایان رساند. صفوی سال ۸۵ با انتشار قطعه «تمنا» خود را به جریان رسمی موسیقی پاپ ایران معرفی کرد که استقبال مردم از این اثر، این انگیزه را در او ایجاد کرد که دو سال بعد از انتشار این قطعه، آلبوم «عشق من باش» را در بازار موسیقی منتشر کند. او در سال ۹۱ آلبوم «آرامش»، در سال ۹۳ آلبوم «فوق‌العاده» و در سال ۹۵ آلبوم «معجزه» را روانه بازار موسیقی کرد. برگزاری کنسرت‌های مختلف داخلی و خارجی و همچنین تولید چندین تک آهنگ از جمله فعالیت‌های این خواننده در حوزه موسیقی بود.
اختلاف با برادران خسروی
وقتی صفوی در سال 1385 و روزگار اوج‌گیری خوانندگان نسل جدید پاپ از جمله محسن چاوشی، محسن یگانه، فرزاد فرزین و رضا صادقی، «تمنا» را منتشر کرد؛ قطعه ای که ابتدا بسیاری تصور می کردند توسط رضا صادقی خوانده شده اما صفوی آرام آرام راهش را جدا کرد و شخصیتی مستقل از خود در ذهن علاقه‌مندان به موسیقی ساخت. سه سال بعد با قطعه «عشق من باش» بازار موسیقی را تکان داد؛ قطعه ای که با شعری از زانیار خسروی و تنظیم سیروان خسروی منتشر شد. این قطعه محبوب اما محل اختلافی میان صفوی و برادران خسروی بود؛ سال 1391 بهنام صفوی مصاحبه ای انجام داد و گفت: «اکثرا گفتن که شعر "عشق من باش" ضعیف بود، حتی نگفتن که متوسط بود بلکه گفتن ضعیف بود، ولی‌ دیدین که این آهنگ گرفت...» زانیار هم به شدت واکنش نشان داد و شباهت صدای بهنام صفوی با رضا صادقی را به رویش آورد و نوشت: «یادت هست که تهیه کننده‌ات چندین بار اومد و رفت تا سیروان با اینکه صدات تقلیدی و کپی‌ از رضا صادقی هست قبول کرد که همکاری داشته باشه (اون هم به خاطر شرایطی که خودت و خودمون می‌دونیم!) ولی‌ همیشه تو مصاحبه‌ها گفتی‌ که من دیدم سیروان کارش خوبه و منم تصمیم گرفتم که کارها رو بدم سیروان... خدا رو شکر که همه می‌دونن همیشه این سیروان بوده که تصمیم می‌گیره با کسی‌ کار کنه یا نکنه.»
کنسرتی برای بهنام
هر چند بیماری، دوباره دل های‌شان را به هم نزدیک کرد. برادران خسروی کنسرتی ترتیب دادند با عنوان «کنسرتی برای بهنام» تا نشان دهند در روزهای سخت هم به یادش هستند. پسرِ مودب موسیقی ایران دیگر برای همیشه رفته است. او که طرفدارانش «سلطان آرامش» صدایش می زدند، حالا آرامشی ابدی دارد، دور از هر درد و رنجی.