امریکا جرئت و قدرت حمله به ایران را ندارد

سرویس سیاست جوان آنلاین: در این نشست که سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی؛ سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضا و سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه، سردار سلامی را همراهی می‌کردند، فرمانده کل سپاه با ارائه تحلیلی جامع از تحولات منطقه تأکید کرده است که از امریکا نباید ترسید، او توان جنگ ندارد و آرایش نظامی این کشور جنگی نیست، بلکه در قالب یک جابه‌جایی نوبه‌ای قابل ارزیابی است. از این رو می‌کوشد این جابه‌جایی را با عملیات روانی گسترده برای اهداف سیاسی همراه کند.
سردار سلامی پیش از این و در جلسه تودیع و معارفه معاون بازرسی سپاه در ۱۸ اردیبهشت با بیان اینکه در اوج تقابل با استکبار قرار داریم و «دشمنان دیگر توان و ظرفیتی برای فعال کردن ندارند»، گفته بود: سپاه دژ مستحکم دفاع از اسلام و ایران اسلامی بوده و بسیار مسلط، ماهر، مستحکم، قوی و بدون هراس از دشمن ایستاده و در میدان است.
فرمانده کل سپاه دیروز به خانه ملت رفت تا پشت پرده جنجال‌های تبلیغاتی چند روز اخیر رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های داخلی در خصوص اعزام ناو هواپیمابر به خلیج فارس را برای نمایندگان ملت افشا کند. سردار سلامی به مجلس رفت تا نمایندگان ملت را از این تحلیل غلط و انحرافی که وقوع جنگ را پیش‌بینی کرده بود، آگاه سازد که اساساً چنین تحلیلی نه درست است و نه امریکا توان رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی ایران را دارد. اما بر این تحلیل غلط در خارج و داخل پافشاری می‌شود تا جمهوری اسلامی را به پای میز مذاکره بکشاند.
طی هفته‌های اخیر، امریکایی‌ها جنجال تبلیعاتی فراوانی را پیرامون اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و بمب‌افکن‌های بی ۵۲ به خلیج فارس به راه انداخته‌اند که در این بین برخی رسانه‌های داخلی هم در همراهی با رسانه‌های خارجی به دنبال آن هستند تا این تحرکات نظامی امریکا را آرایش جنگ دولت دونالد ترامپ برای حمله به ایران تلقی کنند.


جلسه فرمانده کل سپاه با نمایندگان مجلس گرچه غیرعلنی بود، اما از لابه‌لای روایت نمایندگان از محتوای جلسه می‌توان فهمید که سردار سلامی تأکید کرده است: تمام تحرکات جنبه روانی دارد و امریکا نه می‌تواند و نه می‌خواهد جنگ جدیدی را آغاز کند.
سرلشکر سلامی در این جلسه حضور ناوگان امریکا در خلیج فارس را امر عادی طی سالیان گذشته تلقی و اعلام کرده سپاه و سایر نیرو‌های مسلح از اشراف بالای اطلاعاتی بر نیرو‌های امریکایی در منطقه برخوردار هستند و هرگونه تحرک و اقدام نیرو‌های امریکایی از دید نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی مخفی نیست. علاوه بر این فرمانده سپاه اعلام کرده آسیب‌پذیری بالای ناو‌های هواپیمابر امریکا مانع از آن می‌شود که امریکایی‌ها چنین ریسکی انجام دهند و اقدام نظامی علیه ایران انجام دهند.
دروغ‌پردازی و بزرگ‌نمایی از یک تحرک عادی جابه‌جایی ناو امریکایی در منطقه تا آنجا برجسته شد که صدای ایلان گلدنبرگ مسئول سابق پرونده ایران در وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) را هم درآورد و او در رشته توئیتی نوشت: رسانه‌ها از بزرگنمایی ادعای جنگ دست بردارند، خبری‌نیست.
روایت نمایندگان از تحلیل سردار سلامی
پس از جلسه یک ساعته فرمانده کل سپاه با نمایندگان مجلس، بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در این جلسه سردار سلامی تحلیلی از شرایط منطقه ارائه کرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به همراه پنج نماینده به قید قرعه سخنرانی کردند. وی افزود: فرمانده کل سپاه در این جلسه تحلیلی از منطقه و جنگ روانی که امریکایی‌ها به راه انداختند بیان کرد، در این جلسه بیان شد که «رفت و آمد‌های امریکایی‌ها موضوع جدیدی نیست و همیشه بوده است.»
محمد علی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس نیز درباره محتوای سخنان فرمانده کل سپاه به فارس گفت: اعزام ناو امریکایی به منطقه تنها یک جنگ روانی است و امریکا با توجه به توان نیرو‌های دفاعی ایران و ضعف آسیب‌پذیری ناو‌های هواپیمابرش جرئت و قدرت جنگ علیه ایران را ندارد.
پورمختار همچنین افزود : فرمانده سپاه در این نشست عنوان کرد که افزایش و تقویت ارتباط سپاه با مجلس و نمایندگان و استفاده از ظرفیت قانون‌گذاری مجلس در دستورکار وی قرار دارد. وی اظهار داشت: سردار سلامی تأکید کرد، اعزام ناو هواپیمابر از سوی امریکا به آب‌های منطقه یک جنگ روانی بیش نیست و امریکا با این کار خود در صدد است تا مردم و برخی از مسئولان را از وقوع جنگ بترساند. پورمختار خاطرنشان کرد: فرمانده سپاه گفت که جنگ امریکا علیه ایران امکانپذیر نیست زیرا امریکا قدرت و جرئت آغاز جنگ علیه ایران را ندارد؛ چراکه از یک سو قدرت نیروی دفاعی ایران و از سوی دیگر آسیب‌پذیری ناو‌های هواپیمابر مانع از این امر می‌شود و امریکا چنین ریسکی را نمی‌پذیرد.
امریکا خود را به وادی جنگ با ایران نمی‌اندازد
اظهار نظر علی مطهری، نایب رئیس مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت نیز می‌تواند در نوع خود جالب توجه باشد. او که به نظر می‌رسد با استفاده از تحلیل و داده‌های اطلاعاتی فرمانده کل سپاه سخن گفته، تصریح کرده است: امریکا خود را به وادی جنگ با ایران نمی‌اندازد زیرا اسرائیل در تیررس ما است.