تکدی گری با زیان ساختگی !

مشاور وزیر اقتصاد با استناد به تحقیقات انجام شده، می گوید که 80 درصد از اقتصاد کشور در اختیار شرکت های دولتی است. به گفته او برخی از این شرکت ها، عمدا خود را ضررده نشان می دهند تا از دولت کمک دریافت کنند، در حالی که سودده هستند.میرشجاعیان حسینی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره وضعیت شرکت های دولتی گفت: نام هزار شرکت دولتی در اختیار دفتر شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد قرار دارد که البته آن نیز کامل نیست و در حال جمع آوری داده‌های بیشتر برای به روزرسانی تعداد این شرکت ها هستیم.
وی ضمن انتقاد از به روز و برخط نبودن اطلاعات شرکت ها و محرمانه ماندن آن ها گفت که گمان می رود برخی از این شرکت‌ها خود را زیان ده نشان می‌دهند تا از دولت کمک دریافت کنند، در حالی که اگر به داخل این شرکت‌ها و ترازنامه هایشان بروید، می‌بینید که آن ها هیچ زیانی را متحمل نشده‌اند.
گفتنی است، گزارش زیان ساختگی، علاوه بر دریافت کمک از دولت، روشی برای فرار مالیاتی نیز هست. همچنین طبق گزارش بانک مرکزی، مالیات شرکت های دولتی در 9 ماه نخست سال 97 حدود 4810 میلیارد تومان بوده است که فقط 6.2 درصد از درآمدهای مالیاتی را به خود اختصاص می دهد.