مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می‌شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره وضعیت گندم پیش‌بینی کرد: با تولید 11 میلیون تن گندم در سال جاری، خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می‌شود و نیازی به واردات گندم نداریم.
یزدان سیف خرید تضمینی گندم را طبق آخرین آمار این شرکت بیش از یک میلیون و 234 هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان خرید در مقایسه با سال گذشته 23 درصد رشد را نشان می‌دهد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال 97 تمام گندم کشور یارانه‌ای بود، اما براساس بودجه سال 98 و تصویب مجلس امسال فقط بخش نان یارانه‌ای باقی ماند و یارانه صنایع وابسته در این بخش حذف شد.
روزانه حدود 1500 تن شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود


مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از توزیع روزانه بین 800 تا 1500 تن شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور خبرداد و گفت: نیاز ماهانه کشور به شکر 180 هزار تن است.
به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف درباره نوسانات قیمت شکر در بازار البته آمارهای دیگری هم با بیان مطلب فوق افزود: «نوسانات فصلی در محصولات کشاورزی در دنیا روالی طبیعی است و با توجه به نیاز کشور از ابتدای اسفند 97 تاکنون 306 هزار تن شکر وارداتی به بازار عرضه شده است».
وی اظهار داشت: به علت هیجانات بازار هنوز قیمت شکر تثبیت نشده است با این حال درحال حاضر هیچ محدودیتی برای تامین شکر صنف و صنعت نداریم.
وی براین باور است که مقادیر زیادی شکر اکنون در انبارهای شرکت‌های تولیدکننده این محصول وجود دارد و گفت: از آنها می‌خواهیم به کمک مردم بیایند و شکر تولیدیشان را در بازار توزیع کنند.
سیف با تاکید بر اینکه به میزان کافی شکر در انبارهای کشور وجود دارد؛ از مردم خواست تا به اندازه نیازشان خرید کنند تا دست سودجویان از بازار قطع شود.
به گفته وی، با حکم دادستان کرج امروز 90 تن شکر تنظیم بازاری خارج از شبکه توزیع توقیف شد.
* قیمت عرضه خرمای داخلی تابعی از نرخ صادراتی است
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی، ایران را دومین تولیدکننده خرما در جهان برشمرد و گفت: اگرچه خرما به اندازه کافی در کشور وجود دارد اما قیمت فروش آن تابعی از فروش صادرات خرما شده است.
به گفته وی، سال گذشته 256 هزار تن خرما از ایران به کشورهای هدف صادر شد.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرکل امور مالی تامین اجتماعی: پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شد رئیس جمهور در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی: مطالبات از دولت باید با اختیارات دولت همخوانی داشته باشد یک عکس و هزار حرف؛ بهزاد نبوی و احمد توکلی رئیس جمهور در دیدار صمیمی با خانواده دولت: هیچ توطئه داخلی و خارجی نمی‌تواند عزم و روحیه مسئولین دولت را برای خدمت رسانی به مردم بشکند تولید نفت در مناطق سیل زده خوزستان به حالت عادی بازگشت اقدامات شرکت فولاد خوزستان برای رسیدگی به سیل‌زدگان حال ناخوش رسانه ملی تغییر معادله در منطقه مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می‌شود عقب‌گرد این‌بار ازسوی وزیر خارجه آمریکا پمپئو: کاخ سفید از فرصت مذاکره با تهران استقبال می‌کند تظاهرات اعتراضی در برلین علیه فروش سلاح به عربستان و امارات خاورمیانه محروم از سیاستمداران مصلحت‌گرا پاسخ دندان شکن انصارالله به نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب یمن ارسال دومین محموله از کمک‌های دفتر حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی به مناطق سیل‌زده خوزستان