مدیرکل امور مالی تامین اجتماعی: پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شد

مدیرکل امور مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداخت مستمری بازنشستگان با اعمال افزایش‌های سال جاری از 20 اردیبهشت آغاز شده و مستمری بگیران از همین ماه افزایش مستمری خود را دریافت می‌کنند.
به گزارش سازمان تامین اجتماعی، یونس کریم نژاد افزود: تا پایان ماه جاری حقوق تمامی مستمری بگیران این سازمان با اعمال افزایش‌ها طبق زمان بندی پرداخت می‌شود.
براساس آمار سازمان تامین اجتماعی سه میلیون و 200 هزار مستمری بگیر و بازنشسته از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند که در دو سطح حداقل بگیر و سایر سطوح مستمری خود را دریافت می‌کنند البته حدود 60 درصد از این افراد حداقل بگیر هستند.
وی اظهار داشت: به منظور مساعدت با استان‌های سیل زده، حقوق اردیبهشت بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی این استان‌ها به همراه افزایش‌های اعمال شده پرداخت شده است.


کریم نژاد اضافه کرد: در تلاش هستیم مابه التفاوت افزایش مستمری بازنشستگان مربوط به فروردین 98 را در خرداد پرداخت کنیم.
سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، خدمت بیمه‌ای و درمانی به افراد زیرپوشش ارائه می‌دهد. این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه‌ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می‌کند.
بخش بیمه‌ای تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه‌ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می‌شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری‌های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرکل امور مالی تامین اجتماعی: پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شد رئیس جمهور در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی: مطالبات از دولت باید با اختیارات دولت همخوانی داشته باشد یک عکس و هزار حرف؛ بهزاد نبوی و احمد توکلی رئیس جمهور در دیدار صمیمی با خانواده دولت: هیچ توطئه داخلی و خارجی نمی‌تواند عزم و روحیه مسئولین دولت را برای خدمت رسانی به مردم بشکند تولید نفت در مناطق سیل زده خوزستان به حالت عادی بازگشت اقدامات شرکت فولاد خوزستان برای رسیدگی به سیل‌زدگان حال ناخوش رسانه ملی تغییر معادله در منطقه مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می‌شود عقب‌گرد این‌بار ازسوی وزیر خارجه آمریکا پمپئو: کاخ سفید از فرصت مذاکره با تهران استقبال می‌کند تظاهرات اعتراضی در برلین علیه فروش سلاح به عربستان و امارات خاورمیانه محروم از سیاستمداران مصلحت‌گرا پاسخ دندان شکن انصارالله به نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب یمن ارسال دومین محموله از کمک‌های دفتر حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی به مناطق سیل‌زده خوزستان