اصول مبارزه با قلدری

بسم‌الله الرحمن الرحیم
1- اجماع جهانی بر اینست که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا یک جانور بی‌مهار است که می‌خواهد با قلدری به اهداف قدرت‌طلبانه خود برسد. حتی در داخل آمریکا نیز صاحبنظران سیاسی، اقتصادی و قضائی بر همین نظر هستند. در دو سال و نیم ریاست جمهوری ترامپ، بیش از دو سوم همکاران دولت او با همین استدلال که او اهل منطق نیست و می‌خواهد اهداف خود را با قلدری و خارج از منطق و قانون محقق نماید همکاری خود با او را قطع کرده و از دولت خارج شده‌اند. این رقم در هیچیک از دولت‌های آمریکا سابقه ندارد. دادستان‌های پرسابقه آمریکا خواهان محاکمه ترامپ هستند، اقتصاددان‌ها می‌گویند او کشور را به طرف بحران اقتصادی می‌برد و سیاسیون می‌گویند او آمریکا را از هر زمان دیگری بی‌اعتبارتر کرده است. در حزب جمهوریخواه هم که ترامپ عضو آنست، همین مخالفت‌ها وجود دارد.
2- ترامپ، از هم‌اکنون مشغول بازی‌های انتخاباتی است و با حادثه‌سازی‌ها می‌خواهد اولاً مطرح باشد و ثانیاً با به دست آوردن چند پیروزی ظاهری در صحنه‌های بین‌المللی، آراء طبقه متوسط به پائین‌ جامعه آمریکائی را در انتخابات ریاست جمهوری آینده به خود جلب کند و دوباره رئیس‌جمهور شود. جنگ تجاری با چین، دخالت در ونزوئلا مشاجره و مذاکره با کره‌شمالی و فشارهای تحریمی بر ایران همگی با همین هدف صورت می‌گیرند. در سه مورد اول تاکنون با ناکامی مواجه شده و به همین دلیل فشار بر ایران را تشدید کرده است. اینکه در سخنان روزهای اخیر ترامپ، از یکطرف پیشنهاد تماس تلفنی و مذاکره با مسئولان ایرانی شنیده می‌شود و از طرف دیگر منتفی ندانستن احتمال درگیری نظامی مطرح می‌گردد، کاملاً نشان می‌دهد که او درحال توسل به سیاست به نعل و به میخ است. ناشی‌گری ترامپ منشا توسل او به چنین سیاستی در برابر ایران است، زیرا نمی‌داند با چه ملتی طرف است و ضمناً گویا از تاریخ مقاومت قدرتمندانه ایران در 40 سال اخیر بی‌اطلاع است. او دچار بی‌خبری‌های دیگری از قبیل 14 گزارش پیاپی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم هست و اگر خود را به بی‌خبری می‌زند طبعاً باید تاوان آن را نیز بپردازد. جهت‌گیری‌های ترامپ نشان می‌دهد او چنین تاوانی را خواهد پرداخت.
3- هرچه زمان بیشتر می‌گذرد، این واقعیت نیز بیشتر به اثبات می‌رسد که برجام یک دستاورد مهم، عاقلانه، مفید برای صلح جهانی و مناسب برای ملت ایران بود. حتی اگر مخالفت شدید ترامپ با برجام و کارشکنی‌های پیوسته صهیونیست‌ها و سران مرتجع عرب علیه برجام هم نبود، آنچه تا قبل از ورود ترامپ به صحنه سیاسی آمریکا در زمینه اجرائی شدن برجام رخ داد برای اثبات ارزش و اهمیت برجام کافی بود. بنابراین، تمام افراد عاقل و دلسوز کشور و ملت ایران باید یکصدا ترامپ را به‌خاطر خارج ساختن آمریکا از برجام سرزنش کنند و قدردان مسئولان ایرانی برای به سرانجام رساندن برجام باشند. برهمین اساس، قلم‌ها و زبان‌ها در شرایط حساس امروز که یک کارزار سیاسی، تبلیغاتی، اقتصادی تمام عیار از طرف آمریکای ترامپ بر ما تحمیل شده، باید هماهنگ و متحد علیه ترامپ و همدستان او که امروز نمادهای واقعی شیطان هستند بنویسند و بگویند و اتحاد و همبستگی داخلی را در این کارزار حساس و تاریخی به نمایش بگذارند. در کنار تدابیر مسئولان نظام برای مقابله با توطئه‌ها، این نمایش همبستگی نقش مهمی در هزیمت دشمن خواهد داشت.
4- یکی از مهم‌ترین اصول مقابله با قلدری آمریکای ترامپ، رفتار سنجیده، مدبرانه و کاملاً هماهنگ مسئولان کشور است. دشمن همواره درصدد به‌دست‌آوردن بهانه است. ما نباید با سخن نسنجیده و یا اقدام نادرست و نابجا دشمن را به خواسته‌اش نزدیک کنیم. مردم ایران در اصل انقلاب، جنگ تحمیلی و تحریم‌ها در طول 40 سال گذشته نشان داده‌اند که قوی‌ترین دشمنان را به زانو در‌می‌آورند. در کارزار کنونی نیز قطعاً ما پیروز خواهیم بود بشرط آنکه به اصول مبارزه علیه قلدری پای‌بند باشیم.
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزیر اقتصاد: بدهی دولت به بانک‌ها امسال تعیین تکلیف می‌شود وزیر اقتصاد: فعالیت بازار متشکل ارزی از هفته جاری آغاز می‌شود مخالفت روسیه و چین با تصمیمات یکجانبه آمریکا علیه ایران انتقاد ظریف از بیانیه برجامی اتحادیه اروپا: اروپا به تعهداتش عمل کند جمع‌آوری 10 میلیون امضا برای استیضاح ترامپ روسیه: بر سر ونزوئلا معامله نمی‌کنیم اعتراف آمریکا به شکست ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن رئیس جمهور در دیدار صمیمی با فعالان و دست‌اندرکاران امداد و نجات و سیل: مرمت ساختمان‌ها در مناطق سیل زده تا پایان تیرماه سال جاری انجام شود نام 516 مسجد در مصر تغییر کرد راهپیمایی سراسری مردم روزه دار در حمایت از تعلیق برخی تعهدات برجامی ایران حضور 180 هزار نمازگزار در قدس در نخستین جمعه رمضان اصول مبارزه با قلدری آمریکا آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را بار دیگر تحریم کرد با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛ حمایت نخبگان بسیجی از اقدام دولت دربرابر بدعهدی‌ طرف برجام مقام بنیاد حامیان دانشگاه تهران: خیرین 7 میلیارد تومان به دانشگاه تهران اهدا کردند گام اوّل