اعتراف آمریکا به شکست ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن

دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشور‌های حاشیه خلیج فارس اذعان کرد ائتلاف سعودی اماراتی در تحقق اهداف خود در یمن شکست خورده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، «تیموتی لیندرکینگ» دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس اذعان کرد: ائتلاف سعودی اماراتی در تحقق اهداف خود در یمن شکست خورده است.وی افزود: ما از تلاش‌های «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم که در سریع‌ترین زمان ممکن بحران یمن پایان یابد.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.دراثر این تجاوز تاکنون بیش از 100 هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی ازسوی این ائتلاف جان باخته‌اند.
انهدام تانک و خودروی زرهی سعودی در مرز یمن


نیروهای یمنی تانک و خودروی زرهی ارتش سعودی را در جازان واقع در جنوب عربستان هدف قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری فارس،‌ نیروهای ارتش یمن و انصارالله یک دستگاه تانک سعودی را در جازان واقع در جنوب عربستان منهدم کردند.ارتش یمن و انصارالله روز پنجشنبه همچنین یک خودروی زرهی متعلق به ارتش سعودی را در جنوب عربستان هدف قرار داد.
شبکه المسیره به نقل از یک منبع نظامی یمن گزارش داد که نیروی زرهی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله روز پنجشنبه موفق شدند تانک سعودی را در شرق جبل الدود منهدم کنند.نیروهای ارتش یمن و انصارالله همچنین با شلیک یک موشک زلزال-1 محل تجمع مزدوران ائتلاف سعودی در جبل قیس را هدف قرار داده بودند.
انصارالله خواستار توقف فروش سلاح فرانسوی به عربستان شد
سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از ادامه فروش سلاح فرانسوی به عربستان سعودی گفت که چنین اظهاراتی با هدف «نادیده گرفتن جنایات» علیه مردم یمن عنوان می‌شود. «محمد عبدالسلام» در صفحه توئیتر خود، اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از فروش سلاح به عربستان، آن را «دورویی آشکار» خواند.وی افزود: اصرار رئیس‌جمهور فرانسه به ادامه فروش سلاح به عربستان سعودی، «دورویی آشکار» است که با هدف «نادیده گرفتن جنایات» علیه مردم یمن صورت می‌گیرد.
«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه که برای حضور در نشست اتحادیه اروپا به رومانی سفر کرده بود، در دفاع از فروش سلاح به عربستان سعودی گفت که «اکثر سلاح‌هایی که به عربستان سعودی فروختیم در داخل اراضی یا در مرزهای این کشور استفاده می‌شود».
وی مدعی شد که «پاریس تضمین‌هایی را مبنی بر اینکه سلاح‌های فرانسوی علیه غیرنظامیان یمن مورد استفاده قرار نگیرد، گرفته است».
اظهارات ماکرون درحالی مطرح می‌شود که پیش‌تر شماری از سازمان‌های غیردولتی فرانسه از دولت این کشور خواسته بودند تا فروش سلاح به عربستان سعودی را فورا متوقف کند.
برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان پس از قتل جمال قاشقچی روزنامه نگار منتقد آل‌سعود اعلام کرده بودند که به دلیل وجود برخی شواهد مبنی بر دست داشتن مقامات سعودی از جمله ولیعهد سعودی در این ماجرا از فروش سلاح به عربستان خودداری خواهند کرد.
حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، وارد پنجمین سال خود شده است که طی این مدت هزاران نفر از غیرنظامیان و مردم بی‌گناه یمنی کشته و یا زخمی شده‌اند.
پنج زن و یک پیرمرد بر اثر گرسنگی در یمن جان باختند
یک منبع یمنی اعلام کرد که بر اثر گرسنگی و نبود دارو در استان الحدیده، پنج زن و یک پیرمرد جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌رغم توافق آتش بس سال گذشته میان هیات ریاض و هیات یمنی در استکهلم سوئد که مشخصا در خصوص استان الحدیده بود، اما مردم این منطقه همچنان از گرسنگی و نبود دارو رنج می‌برند.
یک منبع یمنی به خبرگزاری سبا گفت که در 24 ساعت گذشته در شهرستان «الدریهمی» در استان الحدیده، پنج زن و یک پیرمرد بر اثر گرسنگی و نبود دارو جان خود را از دست داده‌اند. طبق این گزارش نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی نیز با شلیک 17 گلوله خمپاره اطراف شهر الدریهمی را هدف قرار دادند.
همچنین در منطقه «الفرس» در شهرستان «التحیتا» بر اثر گلوله‌باران نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی یک پیرزن کشته و یک دختر بچه نیز زخمی شده است.
به گفته این منبع یمنی، پنج منطقه شهر الحدیده نیز هدف خمپاره و موشک‌های کاتیوشا قرار گرفته است. نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی با بیش از هفت خمپاره فرودگاه الحدیده را نیز هدف قرار دادند.
این درگیری‌ها و کمبود غذا و دارو درحالی است که طبق توافق ششم دسامبر میان هیات عازم از ریاض و هیات یمنی در استهکلم سوئد، قرار بود در استان الحدیده آتش بس کامل برقرار شده و سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی بتوانند اقلام مورد نیاز میلیون‌ها یمنی را تامین کنند اما از آن زمان تا کنون فرودگاه الحدیده به صورت روزانه هدف گلوله‌باران نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی قرار گرفته است.
این ائتلاف همچنین مانع از ورود و ترخیص بسیاری از کالا‌های مورد نیاز مردم از جمله گندم از بندر الحدیده می‌شود. طبق آمار وزارت بهداشت یمن میلیونها کودک یمنی دچار سوء تغذیه هستند که 400 هزار نفر از آنها در معرض مرگ قرار دارند.
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزیر اقتصاد: بدهی دولت به بانک‌ها امسال تعیین تکلیف می‌شود وزیر اقتصاد: فعالیت بازار متشکل ارزی از هفته جاری آغاز می‌شود مخالفت روسیه و چین با تصمیمات یکجانبه آمریکا علیه ایران انتقاد ظریف از بیانیه برجامی اتحادیه اروپا: اروپا به تعهداتش عمل کند جمع‌آوری 10 میلیون امضا برای استیضاح ترامپ روسیه: بر سر ونزوئلا معامله نمی‌کنیم اعتراف آمریکا به شکست ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن رئیس جمهور در دیدار صمیمی با فعالان و دست‌اندرکاران امداد و نجات و سیل: مرمت ساختمان‌ها در مناطق سیل زده تا پایان تیرماه سال جاری انجام شود نام 516 مسجد در مصر تغییر کرد راهپیمایی سراسری مردم روزه دار در حمایت از تعلیق برخی تعهدات برجامی ایران حضور 180 هزار نمازگزار در قدس در نخستین جمعه رمضان اصول مبارزه با قلدری آمریکا آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را بار دیگر تحریم کرد با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛ حمایت نخبگان بسیجی از اقدام دولت دربرابر بدعهدی‌ طرف برجام مقام بنیاد حامیان دانشگاه تهران: خیرین 7 میلیارد تومان به دانشگاه تهران اهدا کردند گام اوّل