یک گام تا پدیده آسیایی

بی شک امشب می تواند برای فوتبال استان تاریخ ساز شود، رقابتی جذاب ، دیدنی و حساس در تقابل یحیی گل محمدی و امیر قلعه نویی که برای قهرمانی لیگ و کسب سهمیه آسیا رودرروی هم قرار می گیرند.به نوعی حساس‌ترین بازی این هفته لیگ برتر نیز در ورزشگاه امام رضا(ع) دنبال می‌شود چرا که این بازی از اهمیت زیادی برخوردار است تا حدی که قضاوت این دیدار که از ساعت 21:30 آغاز می شود، بر عهده علیرضا فغانی داور بین المللی گذاشته شده است.تیم پدیده شهر خودرو امسال با چهره ای متفاوت پا به عرصه رقابت ها گذاشت و بر خلاف مشکلاتی که داشت ،خیلی خوب توانست خود را در جمع مدعیان قهرمانی قرار دهد. این هم ناشی از  تفکرات یحیی گل محمدی و بازی مالکانه ای است که در هر بازی به نمایش گذاشته شده است. بازی هایی که در زمین، بازیکنان پدیده ارائه می دهند، تماشاگر پسند است و همین موفقیت باعث شد که هواداران زیادی را به خود جلب کند.گل محمدی که کمتر حرف می زند و بیشتر فکر می‌کند،تیمی منسجم در مشهد ساخته که باعث شده فوتبال مشهد زنده شود. هر چند سرخ پوشان خراسانی در برخی از پست ها به خصوص در خط حمله و مرکز زمین دچار ضعف هایی هستند اما نوع ترکیب و تاکتیک هایی که یحیی تایم می چیند ،تا حدودی بر این ضعف ها همپوشانی دارد.اما بازی امروز ، دیداری فراتر از یک رقابت عادی است.مسابقه ای که حتی از فینال هم بالاتر است.به نوعی امشب شاهد نبرد سرمربیان سابق استقلال و پرسپولیس هم هستیم.جایی که گل محمدی و قلعه نویی از تفکرات فوتبالی همدیگر شناخت خوبی دارند و این باعث می شود که شاهد فوتبالی جذاب و هیجانی باشیم.
گذر از قلعهِ قلعه نویی
پدیده ای ها تا به این جای کار تلاش زیادی کردند. آن ها در مجموع 28 بازی انجام داده، 15 برد، 7 مساوی و 6 باخت به دست آوردند و اکنون با 52 امتیاز بعد از پرسپولیس، سپاهان و استقلال در رده چهارم قرار دارند.هر چند که با صدر جدول فقط 5 امتیاز فاصله دارند.در خوشبینانه ترین حالت اگر تیم های پرسپولیس، سپاهان و استقلال دو بازی پایانی خود را ببازند و در مقابل، پدیده شهر خودرو در دو بازی آخر خود مقابل سپاهان و ماشین سازی به پیروزی برسد، می تواند قهرمان این دوره مسابقات شود که درصد شانس آن پایین تر از 5 درصد است. اگر چه شاید شاگردان یحیی گل محمدی به قهرمانی امیدی نداشته باشند،اما خیلی به کسب سهمیه آسیا امیدوار هستند.این در حالی است که آن ها حتما باید بتوانند زردپوشان سپاهان را امشب در مشهد شکست دهند وگرنه کسب سهمیه با اما و اگرهایی روبه رو می شود که درصد آن هم خیلی ضعیف است.پدیده ای ها امشب بیشتر از هر چیزی به آرامش ذهنی و بازی بدون استرس و عجله نیاز دارند. فرصتی برای اشتباه ندارند و  باید با دقت و تمرکز کافی پای به این رقابت بگذارند.از طرفی طلایی پوشان قلعه نویی تیم دوم جدول لیگ هستند و رویای قهرمانی در سر دارند. هواداران این تیم امیدوارند با امیر قلعه‌نویی بعد از سال‌ها به قهرمانی برسند . اما در این مسیر هم اکنون بزرگ ترین مشکل شان شکست دادن تیم پدیده شهر خودروست. به حدی که هواداران پرسپولیس چشم‌ شان به بازی در تهران و گوش‌شان به نتیجه مسابقه در مشهد است تا با کمک گل ‌محمدی قهرمان زودهنگام لیگ برتر شوند.سپاهانی ها هم اکنون با 54 امتیاز و با 3 امتیاز کمتر از پرسپولیس در رده دوم جدول قرار دارند.برای همین قلعه نویی به دنبال قهرمانی لیگ است که ابتدا باید از سد یحیی تایم عبور کند.
فینال تر از فینال
ساکت الهامی دستیار گل محمدی در نشست خبری گفت: سپاهان تیم باشخصیتی است که با حضور قلعه‌نویی به روزهای خوب گذشته بازگشته است. از آن طرف ما هم تیم قابل احترامی در لیگ هجدهم بودیم و جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی، گویای این واقعیت است.وی در ادامه افزود: فرق ما و سپاهان در بازی امشب، پشتوانه بیست و چند هزار نفره‌ای است که سکوها را برای حمایت از ما پر خواهند کرد. آن ها هفته گذشته هم ما را شرمنده و هزار کیلومتر مسافت را طی کردند تا در تهران هم تنها نباشیم. دست تک‌تک این عزیزان را می‌بوسیم. بازی امروز، فینال‌تر از فینال است.وی اظهار کرد:امشب برای خودمان بازی می‌کنیم نه پرسپولیس. بازی بسیار سختی داریم ، اما می‌دانیم که از بازی امروز چه می‌خواهیم. خوشبختانه برای دیدار امشب نه مصدوم داریم و نه محروم.