در مجلس گفتم مسئولان برای اینکه در مقابل ترامپ کرنش نکنند باید در مقابل ملت تواضع نمایند

در نشست 29 خرداد در استانداری تهران مصوبات مربوط به مشکلات شهرستانهای اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس نهایی خواهد شد.
جلسه اداری رسیدگی به مشکلات شهر اسلامشهر و بخش‌های این شهرستان روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت با حضور مسعود مرسل پور فرماندار اسلامشهر، حجت الاسلام و المسلمین نوروزی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اسلامشهر، ائمه جماعات، یقین لو بخشدار احمدآباد، حیدری بخشدار چهاردانگه، خانم نگارنده بخشدار مرکزی و طلا شهردار اسلامشهر و شهرداران و اعضای شورای شهر اسلامشهر و احمدآباد و چهاردانگه و همچنین دکتر مصطفی کواکبیان، سید فرید موسوی، فاطمه ذوالقدر و فریده اولاد قباد چهار نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر؛ در فرمانداری اسلامشهر برگزار شد.
 به گزارش «مردم‌سالاری آنلاین»، در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین نوروزی با بیان روایتی در مورد اهمیت روزه داری در ماه رمضان و رسیدگی به مستمندان سخنانی بیان کرد. مسعود مرسلپور دراین نشست با اشاره به تحقق بخشی از توقعات و انتظارات مردم اسلامشهر از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم در سال ۹۸ تخصیص اعتبار عملیات اجرایی پروژه مترو افزایش پیدا کند تا سیر اجرای عملیات آن تسریع و در موعد مقرر تعیین شده به بهره‌برداری برسد . وی در ادامه تصریح کرد: تردد روزانه حداقل ۲۰۰ هزار نفر به تهران و بالعکس بر لزوم تسریع در اتمام پروژه عملیات احداث مترو اسلامشهر می‌افزاید.
فرماندار اسلامشهر افزود: در شهرستان اسلامشهر حوزه علمیه امام صادق(ع) با ۶۰ طلبه یکی از حوزه‌های معتبر در استان تهران است که نیاز به تخصیص اعتبار برای تکمیل بنا و گسترش آن دارد. مرسلپور تصریح کرد: در نظر داریم طرح ایمن‌سازی اسلامشهر را در حوزه آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بلایای طبیعی داشته باشیم که برآورد اولیه آن ۱۱ میلیارد تومان است که تأمین و تخصیص اعتبار آن باید از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد تا پس از اجرایی شدن به عنوان شهر ایمن در استان تهران مطرح و سپس قابل تعمیم به کل کشور باشد. وی ادامه داد: با پیگیری نمایندگان مجلس از سه وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر امور اقتصاد و دارایی درخواست داریم تا با حضور در اسلامشهر در نشست‌هایی که با صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان حوزه دامپروری و کشاورزی خواهند داشت، در سال رونق تولید در جهت کاهش مشکلات تولیدکنندگان کمک شایانی کنند.


فرماندار اسلامشهر خاطرنشان کرد: بازدید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از مراکز تولیدی و حضور در نشست‌های بررسی مشکلات آنان ضمن حفظ شرایط فعلی در سال رونق تولید می‌تواند از مشکلات تولیدکنندگان کاسته و سبب افزایش اشتغال شود. در ادامه این نشست فاطمه ذوالقدر طی سخنانی اظهار داشت: بانک‌ها برای ارائه وام‌های اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار را در اولویت قرار دهند. وی با اشاره به اینکه در کارگروه آسیب‌های اجتماعی در اسلامشهر اقدامات خوبی انجام می‌شود گفت: بودجه خوبی جهت بازسازی مدارس فرسوده اختصاص پیدا کرده که امید است برای استان تهران و شهرستان اسلامشهر هم به شکل مناسب تخصیص پیدا کند. ذوالقدر در مورد بودجه مسائل فرهنگی سال جاری نیز بیان داشت: بودجه امسال در رفت و برگشتی که داشت تمام بودجه‌های فرهنگی با کاهش فرهنگی روبرو شد و بحران شدید ی داشتیم که در نهایت توانستیم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را مصوب کنیم و تمام دستگاه‌های فرهنگی را به بودجه فرهنگی سال ۹۷ برگردانیم و ۲۰ میلیارد تومان هم برای نهاد کتابخانه‌ها اختصاص دادیم و همچنین برای بازسازی و نوسازی کتابخانه‌های این شهر نیز بخشی اختصاص داده شد.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل فرهنگی همواره باید در اولویت باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده است و ما برای همه امور جاری کشور به فرهنگ سازی نیاز داریم. سید فرید موسوی دیگر نماینده تهران و اسلامشهر  با تأکید بر اینکه نگاه به استان تهران نگاهی توسعه‌یافته و پیشرفته است اظهار داشت: با وجودی که استان تهران ۵۶ درصد تأمین مالیات کشور را برعهده دارد، هجدهمین استان در استفاده از اعتبارات است و این در حالی است که سالانه ۲۵۰ هزار نفر به آمار جمعیتی استان افزوده می‌شود که نگاه و تلاش جمعی مسئولان را می‌طلبد.
وی افزود: نکته حائز اهمیت در شهرستان‌ها، برنامه‌ریزی روستایی برای استفاده از اعتبارات اشتغال روستایی است که از ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار تخصیص یافته به اشتغال روستایی هر شهرستانی که فعال‌تر باشد از این اعتبارات استفاده می‌کند. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس سپس به ۲۲ طرحی که از شهرستان اسلامشهر با اعتبار ۳۰ میلیارد معرفی شده اشاره کرد و افزود: تاکنون ۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد از بین طرح‌های وارده مصوب و تنها به چهار طرح با اعتبار ۳ میلیارد اعتبار پرداخت شده است.
موسوی تصریح کرد: باید روستاها مبنای توسعه شوند و منابع را به سمت روستا ببریم که برحسب تغییر سیاست‌ها و تغییر شرایط کشور آرایش و رویکرد اشتغال در حوزه گردشگری است که با کمک شهرداری‌ها میسر می‌شود و علاوه بر این در بیشتر مناطق هنوز حریم شهرهای ما مشخص نیست که باید سریع‌تر مشخص و این وضع پایان پیدا کند.
وی ادامه داد: نیاز است که توسط فرماندار اسلامشهر سازگاری برای اعتبار ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری در این شهرستان در نظر گرفته شود چرا که برداشت ساکنان این روستاها این است که در حق‌شان اجحاف شده است.
فریده اولادقباد نیز در ادامه این نشست با اشاره به جنگ اقتصادی و هجمه‌های فرهنگی علیه کشور اظهار داشت: چشم امید همه ملت ایران به ما به عنوان بخشی از حاکمیت است که امیدواریم بتوان با تمامی کمبودهای موجود چهارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی را حفظ کنیم.
وی سپس با اشاره به اینکه یکی از مهّم‌ترین مطالبات به حق مردم اسلامشهر از مجمع نمایندگان تهران احداث بیمارستان و مترو بود تصریح کرد: نمایندگان تهران تمام تلاش خود را برای تکمیل بیمارستان‌ ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر و تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل و راه‌اندازی مترو اسلامشهر به کار می‌گیرند.
نماینده مردم تهران، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان اسلامشهر افزود: تراکم دانش‌آموزی و وجود بافت‌های فرسوده مدارس اسلامشهر از دغدغه‌های مهم نمایندگان در این شهرستان است که در این راستا نیز تمام تلاش خود را برای تخصیص اعتبارات لازم در بخش آموزش شهرستان خواهیم داشت.
مدیر امور منابع آب شهرستان اسلامشهر نیز در این جلسه گفت: اقدامات پیشگیرانه انجام شده در سال قبل از جمله لایروبی رودخانه‌های کن و کرج که با تاکید فرماندار شهرستان صورت گرفت خسارات بارش‌های فروردین در شهرستان را به میزان قابل توجهی کاهش داد.
محمدرضا گیتی پژوه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: ۲۷ کیلومتر رودخانه اعم از رودخانه‌های کن، کرج و سیاه آب که شاخه‌ای از رودخانه کرج محسوب می‌شود در محدوده و حوزه سرزمینی شهرستان اسلامشهر قرار دارد.
وی با بیان اینکه اکیپ‌های اداره امور منابع آب بصورت ۲۴ ساعته در فروردین ماه دبی ورودی به رودخانه‌های واقع در اسلامشهر را رصد می‌کردند، افزود: با همکاری اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان و مدیریت ویژه فرماندار اسلامشهر در مجموع با اقداماتی که صورت گرفت خسارات ناشی از بارندگی‌های شدید فروردین ماه در شهرستان بسیار اندک بود. مدیر امور منابع آب شهرستان اسلامشهر ادامه داد: علاوه بر تاثیر مثبت لایروبی‌های انجام شده بر کاهش خسارات، جمع آوری نخاله‌ها از بستر رودخانه‌ها نیز اقدام موثری بود که اواخر سال گذشته انجام شده بود. در پایان این نشست دکتر مصطفی کواکبیان با اشاره به اینکه سال ۹۸ سال سختی در پیش رو است اظهار داشت: در بودجه ۹۸ پیش بینی کرده‌ایم که روزانه ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت را صادر کنیم که این مورد از ابتدا نیز مشخص بود که تحقق پیدا نمی‌کند لذا اگر صادرات نفت ما به سیصد هزار بشکه در روز  برسد کسری بودجه به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و حتی با فروش ۵۰۰ هزار بشکه نیز با کمبود ۵۰ هزار میلیارد تومانی روبرو هستیم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه مسئولین باید به این شرایط سخن کنونی کشور توجه داشته باشند افزود: درست است که ۵ سال قیمت بنزین ثابت مانده است و هیچ افزایشی نداشته اما در شرایط کنونی نیز اقدام برای افزایش قیمت بنزین کار صحیحی نیست و اکثریت مجلس نیز با طرح سهمیه ۶۰ لیتری و قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی مخالفت کردند و با هر گونه افزایشی مخالفت شد. وی با بیان اینکه در همان جلسه غیرعلنی گفتم اگر ما می‌خواهیم در مقابل ترامپ و پمپئو و جان بولتون کرنش نکنیم گفت: باید این کرنش و انعطاف را در مقابل ملت ایران داشته باشیم یعنی برای ملت با تمام وجود کار کنیم در غیر این صورت باید تسلیم شویم.
نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به مشکلات عدیده شهرهای اسلامشهر، چهاردانگه و احمدآباد اظهار داشت:با هماهنگی استاندار تهران در 29 خرداد نشستی با مسوولان تمامی شهرها و بخش‌های چهار شهرستان ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در استانداری برگزار کرده و مصوبات اداری را نهایی خواهیم کرد.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ارسال ۵ نامه به سران کشورهای عضو برجام نیز گفت: اعلام کردیم که ما به هیچ عنوان قصد خروج از برجام نداریم کمااینکه نمی‌خواهیم از NPT خارج شویم اما دلیلی هم برای پایبندی کامل به تعهدات در این معاهده از طرف ایران وجود ندارد لذا ما بخشی از تعهدات را از امروز کاهش می‌دهیم و یک مهلت شصت روزه برای بازگشت به تعهداتشان داده‌ایم. 
گفتنی است در جلسه شورای اداری شهرستان امیر یقین لو بخشدار احمدآباد مستوفی، مصطفی حیدری بخشدار چهاردانگه و الهام السادات نگارنده بخشدار مرکزی نیز دقایقی به بیان مسائل و مشکلات بخش‌های مختلف شهرستان در حوزه‌های مربوط به مشاغل روستایی، بافت‌های فرسوده و الزامات رشد و توسعه روستاهای شهرستان پرداختند.
همچنین در بخش دیگری از این جلسه آقای محسنی قائم مقام مدیرکل محیط زیست استان تهران نیز با بیان نکاتی در مورد حفظ محیط زیست در شهرهای استان تهران و با تقدیر از شهند رئیس سابق محیط زیست اسلامشهر، خانم بیگی را به عنوان سرپرست این اداره معرفی کرد.