بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نخواهیم بود

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق روز پنجشنبه در دیدار سفیران کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه در بغداد، گفت: تاکید عراق داشتن روابط و همکاری با همه همسایگان و کشورهای عربی و منطقه‌ای و جهان از جمله آمریکا و ایران است.
وی افزود: روابط عراق در تقویت امنیت و ثبات منطقه و رونق اقتصادی در منطقه و جهان نقش دارد و سفر اخیر من به کشورهای عربی، منطقه‌ای و اروپایی در همین راستا بود.
نخست‌وزیر عراق اظهار داشت: روابط متوازن عراق جایگاه شایسته این کشور را به آن بازگرداند و به نوبه خود نیز در ثبات داخلی آن تاثیر مثبت گذاشته است.
عبدالمهدی گفت: باور عراق به گفت‌و‌گو و رسیدن به تفاهم برای حل همه مشکلات با همسایگان و اولویت دادن مشترکات بر اختلافات و وارد نشدن به قطب بندی‌های سیاسی و سیاست آشکار و اعلام شده بغداد مبنی بر اینکه جزیی از نظام تحریم‌های آمریکایی علیه ایران نخواهد بود، محورهای این سیاست متوازن است.


وی همچنین بر ضرورت تلاش برای تقویت ثبات در منطقه و مهار بحران‌ها و اهمیت خلق قواعد رفتاری مشخص در روابط میان کشورها و در امان نگه داشتن ملت‌ها از خطرات ناامنی و بی‌ثباتی تاکید کرد.
گزارش از بیانیه دفتر نخست‌وزیر عراق حاکی است که در این دیدار سفیران سه کشور اروپایی بر ‌اشتراک دیدگاه‌ها میان عراق و کشورهای اتحادیه اروپایی درخصوص بحران منطقه و اهمیت مهار آن تاکید کردند.