قوه قضائیه بدون حضور دستگاه‌های مسئول نمی‌تواند گران فروشی را حل‌وفصل کند


به گزارش میزان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه احمد شجاعی و عباس مسجدی آرانی، رؤسای قدیم و جدید سازمان پزشکی قانونی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قوه قضائیه به شدت مدافع این است که کل کشور از فناوری‌های جدید استفاده صحیح کنند، گفت: امروز دشمن و برخی از تروریست‌ها، باند‌های مافیایی، کلاهبرداران و مرتکبین جرائم مختلف از فضای مجازی استفاده می‌کنند و حقیقتا موجب افزایش جرم و جنایت و  افزایش کار برای قوه قضائیه می‌شوند، ناامنی در کشور ایجاد کرده و آرامش را برهم می‌زنند.
فضای مجازی رها شده به ضرر کشور است
محسنی اژه‌ای اظهار داشت: مسائل اخلاقی و ارزشی که در جامعه باید مطرح شود، به خصوص در طبقه جوان و نوجوان، امروز تحت تاثیر این فضاسازی‌ها و بداخلاقی قرار می‌گیرد و به همین منظور لازم است همه دستگاه‌های مسئول به خصوص شورای عالی فضای مجازی که ریاست آن به عهده رئیس‌جمهور است، عنایت بیشتری به ساماندهی برخی از امور و مسائل مرتبط با فضای مجازی داشته باشند و چنانچه ما تاخیری در رابطه با ایجاد زیرساخت‌های بومی و ملی داشته باشیم و ساماندهی نکنیم، قطعا بعدها هزینه‌های بیشتری باید پرداخت کنیم.
وی افزود: بنابراین توصیه قوه قضاییه این است که جلوی جرائم را بگیرند و به سایر مسئولان ذی‌ربط هم توصیه می‌شود زیرساخت‌های خود را بومی کنند؛ چرا که فضای مجازی رها شده به ضرر کشور است. از طریق گوناگون و هم از طریق سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و امنیتی رها بودن فضای مجازی به ضرر است و امیدواریم اقدامات مناسبی در این راستا انجام شود.


معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که اقدامات و همکاری‌ها در این زمینه به کجا رسیده است، گفت: من عضو شورای عالی فضای مجازی نیستم، اما تا جایی که اطلاع دارم برای مدیریت این فضا تلاش‌هایی می‌شود، همچنین در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی تاخیری در این زمینه وجود دارد.
لزوم حمایت بیشتر از پیام‌رسان‌های داخلی
محسنی اژه‌ای افزود: باید بیشتر از این از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت می‌شد. در زیر ساخت‌های داخلی و بومی که باید انجام می‌شد هم تاخیر داریم که باید تلاش‌هایی در این زمینه انجام شود، کمک‌هایی درحال انجام است که باید به سرعت آن افزوده شود.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه‌ با  اینکه با تشکیل کمیته‌های مقابله با گرانی‌ در استان‌ها هنوز هیچ موفقیتی در رخ نداده است و آیا مقابله اساسی با گرانی‌ها و دلالان انجام نشده است، گفت: مقابله اساسی در برابر گرانی‌ها متولی دارد که آن هم دولت، صنوف و تعزیزات حکومتی است که نقش اصلی را باید ایفا کند.
معاون اول قوه ‌قضائیه افزود: قوه قضائیه از ماه‌ها قبل بلکه بیش از یکسال قبل اعلام کرد چنانچه دولت در این زمینه کمکی بخواهد، حتی در اموری که طبق قانون بر عهده قوه قضائیه نیست کمک
می‌کنیم.
دادستان کل کشور با همکاری تعزیرات کمیته‌هایی را به وجود آوردند و در استان‌های مختلف تلاش کردند که البته این اقدامات موثر بوده است، اما اگر چنانچه دستگاه‌های مسئول به طور جدی به میدان نیایند دستگاه قضا به تنهایی نمی‌تواند همه گرانفروشی را حل و فصل کند چرا که این‌ها منشأهایی دارد که دست قوه قضائیه نیست.
سایر اخبار این روزنامه
توجه امروز جامعه به مسائل دینی و روحانیت با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست دیر‌هنگام بود اما ضروری (یادداشت روز) اخبار ویژه جهاد اسلامی: اگر آتش‌بس نمی‌شد، تل‌آویو را زده بودیم سقوط بورس آمریکا همزمان با رشد بورس ایران جزئیات طرح « معامله قرن» لو رفت حماس خلع سلاح شود! اعراب از قدس بروند و...! ایران به اروپا ۲ماه مهلت داد عمل به تعهدات یا پایان برجام غرب نمی‌تواند زیر سایه برجام باشد اما همه هزینه آن با ما باشد هیاهو علیه ایران در سفر شبانه و غیرمنتظره پمپئو به بغداد قوه قضائیه بدون حضور دستگاه‌های مسئول نمی‌تواند گران فروشی را حل‌وفصل کند خروج از برجام یا کاهش تعهدات منفعتی برای ایران ندارد! با ما در فضای مجازی همراه باشید توجه امروز جامعه به مسائل دینی و روحانیت با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست ایران به اروپا ۲ماه مهلت داد عمل به تعهدات یا پایان برجام توجه امروز جامعه به مسائل دینی و روحانیت با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست ایران به اروپا ۲ماه مهلت داد عمل به تعهدات یا پایان برجام