سقوط بورس آمریکا همزمان با رشد بورس ایران


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، در معاملات روز گذشته بورس آمریکا شاخص داو جونز صنعتی 473.39 واحد سقوط کرد و به یکی از کمترین سطوح خود در سال 2019 رسید.
شاخص S&P 500، دو درصد کاهش یافت و در کنار داو جونز بدترین عملکرد روزانه از روز سوم ژانویه تاکنون را به ثبت رساند. شاخص نزدک نیز 2.3 درصد سقوط کرد.
سهام شرکت‌های فناوری بدترین عملکرد را در بورس آمریکا را داشته که دلیل آن نیز تداوم مناقشه تجاری بین چین و آمریکا بوده است.
اتفاقات اخیر بین چین و آمریکا باعث شده است که واحدهای سرمایه‌گذاری خود را برای بدترین سناریو آماده کنند.


پتری پاسکولی مدیر مؤسسه سرمایه‌گذاری PAAMCO می‌گوید: نگرانی‌ها نسبت به جنگ تجاری طی 18 ماه گذشته وجود داشته و اتفاق جدیدی نیست، چیزی که در بازار جدید است این است که پیشتر سرمایه‌گذاران با خوشحالی نسبت به این مناقشه تجاری چشم‌پوشی می‌کردند و رشد اقتصادی آمریکا را دلیل حضور خود در بازار می‌دانستند اما این روزها نمی‌توان به سادگی از عوامل ریسک‌زای بازار عبور کرد.
میزان ریسک عملکرد سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر چند دارایی تغییر کرده است. البته یکی از ریشه‌های تشکیل صف‌های فروش در بورس آمریکا توئیت ترامپ مبنی بر تهدید برای بالا بردن تعرفه بر واردات 200 میلیارد دلار کالا از چین بوده است.
گفتنی است در حالی که شاخص بورس در آمریکا با کاهش روبرو بود شاخص بورس ایران با رشد بیش از 3000واحدی روبرو شد.بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۸ در یک روند افزایشی سه هزار و 146 واحد رشد کرد و به ۲۱۱ هزار و ۳۴۳ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم وزن نیز۷۱ واحد رشد کرد و به رقم ۴۳ هزار و ۳۳۶ واحد رسید. ارزش روز بازار هم در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۸۱۱ هزار میلیارد تومان رسید.
این اتفاقات در حالی در بورس تهران رخ داد که دیروز بیانیه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر کاهش تعهدات برجامی ایران منتشر شد ولی بازار بورس برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه به این بیانیه واکنش مثبت نشان داد.
سایر اخبار این روزنامه
توجه امروز جامعه به مسائل دینی و روحانیت با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست دیر‌هنگام بود اما ضروری (یادداشت روز) اخبار ویژه جهاد اسلامی: اگر آتش‌بس نمی‌شد، تل‌آویو را زده بودیم سقوط بورس آمریکا همزمان با رشد بورس ایران جزئیات طرح « معامله قرن» لو رفت حماس خلع سلاح شود! اعراب از قدس بروند و...! ایران به اروپا ۲ماه مهلت داد عمل به تعهدات یا پایان برجام غرب نمی‌تواند زیر سایه برجام باشد اما همه هزینه آن با ما باشد هیاهو علیه ایران در سفر شبانه و غیرمنتظره پمپئو به بغداد قوه قضائیه بدون حضور دستگاه‌های مسئول نمی‌تواند گران فروشی را حل‌وفصل کند خروج از برجام یا کاهش تعهدات منفعتی برای ایران ندارد! با ما در فضای مجازی همراه باشید توجه امروز جامعه به مسائل دینی و روحانیت با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست ایران به اروپا ۲ماه مهلت داد عمل به تعهدات یا پایان برجام توجه امروز جامعه به مسائل دینی و روحانیت با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست ایران به اروپا ۲ماه مهلت داد عمل به تعهدات یا پایان برجام