واکنش ها به کلیپ های نامتعارف برخی مدارس

گروه اجتماعی- بچه‌ها بالا و پایین می‌پرند و «جنتلمن» ساسی مانکن می‌خوانند. جنتلمن چیست؟ و ساسی مانکن کیست؟ این سوال نسل‌های پیشین آن هاست. ماجرا چیست؟ البته با تماشای این کلیپ ها نمی توان دقیقا متوجه شد که این بالا وپایین پریدن های دانش آموزان به صدای کلیپ مرتبط است یا نه؟ در عین حال انتشار این کلیپ ها در فضای مجازی با واکنش های گسترده ای همراه شد و کاربران در این باره دیدگاه های مختلف داشتند.برخی همچون این کاربر در توئیتر معتقد است: «وقتی ربنای استاد  شجریان، ساز حسین علیزاده و صدای کمانچه   کلهر حذف می شود، انتظاری از نسل آینده نداشته باشید که چرا موسیقی اش  ساسی مانکن و  تتلو و... می شود.» وکاربر دیگری آن را به سند 2030 مرتبط دانسته ونوشته است: «وقتی به صورت هماهنگ در برخی  مدارس ساسی مانکن اجرا میشه و متولیانش از افشای چهره خودشون هیچ ابایی ندارن و کسی هم باهاشون برخوردی نمی کنه، این یعنی  پروژه نفوذ به درستی کارش رو انجام داده».
مطهری خواستار برخورد جدی شد
 در همین حال علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، در واکنش به این اتفاق، این ویدئوها را «کلیپ‌های رقاصی و آهنگ‌های مبتذل» خواند  و خواستار آن شد که وزیر آموزش و پرورش در این باره «پاسخ گو باشد».او همچنین گفت: «مدیران این گونه مدارس که در مدرسه آن ها اقدام به چنین مواردی می‌شود نیز باید برکنار شوند.»بطحایی وزیر آموزش و پرورش اما دیروز موضع متفاوتی گرفت و این کلیپ ها را ساختگی دانست و گفت: نماهنگ هایی با یک موسیقی واحد در مدارس و در مکان هایی که مشخص است فضای آموزشی هم نیست و در برخی موارد دارای دیوارهای جداکننده شیشه ای است که در هیچ مدرسه ای این گونه دیوارهای جداکننده شیشه ای وجود ندارد و این ها همگی ساختگی بودن آن را تأیید می کند.
بطحایی: دادستان و پلیس پیگیر هستند


وی خاطر نشان کرد: همچنین از پلیس فتا درخواست کرده ایم که ریشه های این موضوع را پیگیری کند تا مشخص شود که آیا این نماهنگ ها صحت دارد و اگر دارد در کجا بوده است؟! و موضوع را ظرف چند روز آینده دنبال خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: من یقین دارم یک رفتار سیاسی پشت این قضیه است و دشمن به دنبال این است که پایگاه و سرمایه اجتماعی جامعه را که آموزش و پرورش است لکه دار و به آن لطمه وارد کند.
وی تاکید کرد:خانواده ها نباید درباره محیط مدرسه نگران باشند و من این موضوع را با قاطعیت دنبال می کنم تا نتیجه آن مشخص شود. از دادستانی خواسته ام تا به موضوع وارد شود و ما را در حل این مشکل کمک کند.