معاون اول رئیس‌جمهوری: سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز با سرعت راه‌اندازی و تکمیل شوند

معاون اول رئیس‌جمهوری تکمیل و استقرار سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مورد اهتمام همه ارکان نظام دانست و خواستار تکمیل و عملیاتی شدن هر چه سریع‏تر این سامانه‏ها شد.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در جلسه بررسی آخرین وضعیت سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز که روز سه‏شنبه به ریاست وی برگزار شد، استقرار و تکمیل سامانه‏های مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یکی از ضروری‌ترین نیازهای امروز کشور برشمرد.
وی افزود: تکمیل و استقرار سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد اهتمام همه ارکان نظام است و با توجه به نقش مهمی که در شفاف‌سازی و پیشگیری از تخلفات و فساد دارند، باید هر چه سریع‏تر باید تکمیل و عملیاتی شوند.
معاون اول رئیس‌جمهوری به گزارش نماینده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص تکالیف دستگاه‌ها در قبال استقرار این سامانه‌ها اشاره و تصریح کرد: باید همه دستگاه‌های ذی‌ربط به تکالیف خود در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و استقرار و تکمیل این سامانه‌ها به خوبی عمل کنند و اگر دستگاهی در این زمینه تعلل و کوتاهی داشته باشد باید شناسایی و با آن برخورد شود.


جهانگیری از وزیر کشور خواست گروهی نظارتی برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در زمینه استقرار سامانه‌های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین کند و ضمن بررسی و ارزیابی دقیق گزارش ارائه شده از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ظرف یک هفته گزارشی جامع از آخرین وضعیت استقرار سامانه‌ها و نحوه عملکرد دستگاه‌ها ارائه دهند تا چنانچه دستگاهی عملکرد مناسبی نداشته و یا در عمل در زمینه تکالیف قانونی خود کوتاهی و تعلل کرده است، مشخص و با آن برخورد شود. معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: نباید اجازه دهیم تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در جهت استقرار و تکمیل سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دلیل عدم همراهی برخی افراد که دیدگاه دیگری دارند معطل بماند. جهانگیری همچنین گفت: همه دستگاه‌های مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید طبق برنامه زمانبندی برای تکمیل سامانه‌ها عمل کنند و چنانچه نواقصی وجود دارد به سرعت برطرف شود.
وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند با سرعت نسبت به استقرار، تکمیل و مرتبط‏سازی سامانه‌های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام کنند و نتیجه را به فوریت گزارش کنند.
در این جلسه مقرر شد وزیر کشور با تشکیل هیئتی نظارتی متشکل از نمایندگان وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بازرسی کل کشور و دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، ضمن ارزیابی دقیق گزارش ارائه شده از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آخرین وضعیت عملکرد دستگاه‌ها در خصوص استقرار، تکمیل و مرتبط‏سازی سامانه‌های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد ارزیابی قرار دهند و ظرف یک هفته نتیجه این بررسی را گزارش کنند تا اگر دستگاهی کوتاهی و تعلل داشته مشخص و با آن برخورد شود.
سایر اخبار این روزنامه
معاون اول رئیس‌جمهوری: سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز با سرعت راه‌اندازی و تکمیل شوند محمدرضا ستاری هنر ممکن‏کردن ناممکن‌ها یک سال پس از خروج آمریکا از برجام رقم می‌خورد نخستین پاسخ برجامی ایران به بدعهدی‌ها روند الکترونیکی شدن انتخابات بررسی شد چالش‌های الکترونیکی شدن انتخابات «ابتکار» از جلسه غیرعلنی مجلس درباره تحرکات امنیتی اخیر آمریکا در منطقه گزارش می‌دهد طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی- فرهنگی در مجلس به شور گذاشته شد قانون در برابر تخریبگران میراث آموزش و پرورش به دنبال متخلفان پخش آهنگ خواننده زیرزمینی در چند مدرسه می‌گردد واسه همه پیگیری‌هاتون مرسی! آیا در رده «مشاغل سخت ‌و زیان‌آور» بودن خبرنگاری به نفع خبرنگاران است؟ هیاهو برای هیچ نامه رئیس‌جمهوری به سران انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ظریف پیش از عزیمت به مسکو: ادامه حضور ایران در برجام به رفتار اروپایی‌ها بستگی دارد نامه رئیس‌جمهوری به سران انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه رئیس قوه قضائیه ماموریت داد تهیه لایحه جامع احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی بقاء مشروط در برجام ناوِ یو.اس.اس بولتون در نزدیکی نبرد!