باران شیخی از چنگ ربایندگان آزاد شد

دادستان عمومی و انقلاب اراک از آزاد شدن باران شیخی از چنگ ربایندگان و دستگیری ربایندگان خبر داد.عباس قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری‌ها و رصد سیستم قضائی و دادگستری استان و زاهدان و همراهی پلیس آگاهی و امنیت این کودک آزاد شد.وی با بیان اینکه هدف این بود که در وهله اول این کودک سالم به خانواده بازگردد و دیگر اینکه از مرز خارج نشود، اظهار کرد: در نهایت متهمان در چابهار دستگیر و کودک آزاد شد.وی افزود: اگر این کودک از مرز خارج می‌شد عملیات آزادسازی او ممکن بود چند ماه به درازا بینجامد. در راستای آزادی این کودک تمام نیروها هماهنگ شد و از همکاری ریش سفیدان، افراد محلی، سیستم قضائی و … استفاده شد تا در نهایت کودک آزاد شده و به او آسیبی نرسد.دادستان اراک گفت: اگر خانواده در ابتدا همراهی و همکاری می‌کرد و مشکلاتی در این زمینه نبود، کودک قطعاً خیلی زودتر در یکی دو روز اول آزاد می‌شد.وی خاطرنشان کرد: فعلاً نمی‌توان درخصوص علت ربایش این دختر بچه صحبت کرد، خطاهایی متأسفانه وجود داشته است که اگر به آن حوزه وارد می‌شدیم ممکن بود کودک از دست برود.باران شیخی دختربچه ۸ ساله اهل شهر مهاجران در استان مرکزی، روز ۲۴ فروردین در مسیر مدرسه ربوده شد.
پیش تر فرمانده انتظامی استان مرکزی گفته بود: در حال حاضر دو نفر از ربایندگان که باران شیخی را  از استان خارج و به استان‌های شرقی برده‌اند دستگیر شده‌اند. به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی،سردار کیومرث عزیزی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت باران شیخی اظهار کرد: در تاریخ 24 فروردین ماه سال جاری ساعت 13 و 45 دقیقه تماس‌هایی با مرکز پلیس اعلام شد که دختربچه 8 ساله در ساعت 7 و 45 دقیقه از خانه خارج شده و به مدرسه مراجعه نکرده است. وی افزود: پس از گذشت 7 ساعت از گم شدن باران و بازنگشتن وی از مدرسه، خانواده مطلع و پلیس را در جریان گذشتند و به محض اطلاع از موضوع و تلاش ‌ های حدود 30 ساعته به همراه خانواده برای پیدا کردن وی، در نهایت با تحقیقات پلیس و اطلاعات بدست آمده متوجه شدیم که مفقودیت در کار نیست و کودک ربوده شده است. فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: از آن موقع به بعد پلیس اقدامات خود را در جهت پیگیری و بازگشت باران آغاز کرد و پس از 48 ساعت دو تیم از کارآگاهان خبره آگاهی با هماهنگی مراجع قضایی و فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان به زاهدان اعزام شد و در حال حاضر حدود 22 روز است که تیم‌ها فعال هستند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از سه روش پیگیر موضوع هستیم، گفت: در روش اول به واسطه اقدامات پلیسی در صدد پیگیری محل اختفا ربایندگان هستیم، هچنین با استفاده از ریش‌سفیدان محلی نیز نسبت به دسترسی به ربایندگان و متقاعد کردن آنان برای آزادسازی نیز اقداماتی در حال انجام است و در روش سوم نیز خانواده باران اقداماتی را در دست اقدام دارند که با نظارت پلیس در حال پیگیری است.
وی بیان کرد: تا به امروز دو نفر از آدم‌رباها که دختربچه را  از استان خارج کرده و به استان‌های شرقی برده‌اند، دستگیر شده‌اند و از آن روز تاکنون نیز دستگاه قضا و اعضای شورا تامین به جد به دنبال این هستند که در ابتدا باران سالم به خانواده برگردد.