برگزاری محفل انس با قرآن در حرم رضوی


حجت‌الاسلام مهدی شجاع در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: به منظور بهره‌مندی زائران و مجاوران بارگاه قدسی رضوی از فیض تلاوت قرآن کریم در ماه پرخیر و برکت رمضان این اداره اقدام به برگزاری هفت  محفل قرآنی در ساعات مختلف شبانه‌روز در این بارگاه مقدس و نورانی کرده تا زائران این بارگاه قدسی هر زمانی که اراده کنند بتوانند در این جلسات نورانی شرکت کنند.
وی تصریح کرد: نخستین محفل قرآنی روزانه حرم رضوی همه روزه نیم ساعت بعد از اذان صبح به افق مشهد در صحن انقلاب اسلامی حرم رضوی و جلسه دوم ترتیل‌خوانی از ساعت 11 الی 12 در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
شجاع افزود: محفل ترتیل‌خوانی سوم بارگاه منور علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) همه روزه از ساعت 18 الی 19 در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد پذیرای زائران و مجاوران حرم رضوی است.
وی همچنین به برگزاری محفل ترتیل‌خوانی ویژه بانوان زائر و مجاور اشاره کرد و گفت: رواق مبارکه حضرت زهرا(س) نیز همه روزه از ساعت 9:45 الی 12:15 میزبان محفل ترتیل‌خوانی خواهران است و این مراسم در روزهای جمعه همین ساعت در دارالقرآن الکریم حرم رضوی برگزار می‌شود.


رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی عنوان کرد: ترتیل‌خوانی و جزءخوانی کلام‌الله مجید از ساعت 9 الی 10 صبح در رواق دارالمرحمه و از ساعت 18 الی 19 در رواق غدیر از دیگر برنامه‌های قرآنی حرم رضوی در ایام ماه پر خیر و برکت رمضان است.
وی افزود: محفل قرآنی «مهمانی خدا» ویژه نوجوانان زائر و مجاور بارگاه قدسی رضوی نیز همه روزه از ساعت 18 الی 19:15 در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
شجاع اظهار کرد: جلسات ترتیل‌خوانی حرم مطهر رضوی با حضور قاریان و حافظان برجسته و بین‌المللی قران کریم برگزار می‌شود.