سیل موشک اسرائیل را برد

سیل موشکی مقاومت در سرزمین‌های اشغالی که دامنه آن به شکلی تاریخی تا بندر اشدود و حتی نزدیکی نیروگاه هسته‌ای دیمونا نیز رسید، رژیم صهیونیستی را مجبور به پذیرفتن آتش‌بس در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از آغاز جدیدترین تجاوز خونین خود به باریکه غزه کرد. این جنگ 2 روزه را چه با عنوان ایستادگی «آخر شعبان» یاد کنیم یا نبرد «نوید ماه رمضان»، در هر صورت شاهد تحولی شگرف در توانایی مقاومت فلسطین برای توازن قوا در مقابل تجاوزات یک رژیم نظامی تا بن دندان مسلح هستیم.
رژیم جنایتکار تل‌آویو این بار با وجود بهره‌گیری از همه توان آتش هوایی و توپخانه‌ای و موشکی خود، نتوانست جنگی تمام عیار با فلسطینیان محاصره شده در نوار غزه را حتی به روز سوم بکشاند.
صبح دوشنبه بود که خبرگزاری فرانسه به نقل از منابعی در جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد گروه‌های مقاومت فلسطینی با درخواست دولت افراطی نتانیاهو برای توقف آتشی که خود اسرائیلی‌ها ساعت 10 صبح روز شنبه بر سر مردم غزه گشوده بودند، موافقت کرده‌اند. اگرچه برخی منابع عربی در ابتدا درخواست آتش‌بس تل‌آویو را تحت فشار‌های بین‌المللی دانسته بودند اما واضح است متعاقب شلیک بیش از 650 موشک در کمتر از 48 ساعت از داخل منطقه غزه به ده‌ها نقطه سرزمین‌های اشغالی در شعاع 80 کیلومتری مرزهای این باریکه، این فشار افکار عمومی وحشت‌زده اسرائیلی‌های بسط نشسته در پناهگاه‌ها و زیرزمین‌ها بود که افسار نتانیاهو و تندروهای متحدش را کشید.
به گزارش شبکه خبری الاقصی و شبکه ماهواره‌ای فلسطین الیوم، همانند آتش‌بس‌های نافرجام پیشین در غزه، این توافق نیز با واسطه‌گری سازمان ملل متحد و مصر در قاهره انجام شده و از ساعت 4:30 بامداد دوشنبه به وقت محلی اجرایی شده است. البته همان‌طور که انتظار می‌رفت، نه جنون صهیونیستی نتانیاهو این آتش‌بس خفت‌بار در مقابل مردمی منزوی و تحت محاصره را می‌تابد و نه فلسطینی‌ها می‌توانند روی قول نماینده رژیم بچه‌کش و واسطه‌های سیاسی واشنگتن و قاهره حساب کنند، به همین دلیل بود که نه تنها نتانیاهو تا بعد از ظهر دوشنبه به رغم توقف آشکار ماشین جنگی‌اش از بیم ادامه حملات موشکی مقاومت، همچنان مدعی ادامه جنگ بود، بلکه سخنگوی کمیته‌های مقاومت نیز با وجود اعلام موافقت غزه با  اجرایی شدن آتش‌بس، برای تل‌آویو پیام فرستاد که باید بیش از این عقب بنشیند.


«ابو مجاهد» صریحا گفت: «توافقنامه آتش‌بس مشروط به این است که رژیم اشغالگر توافق‌های شکست محاصره غزه را امضا کند، همچنین پایبندی به آتش‌بس باید دو‌جانبه و متقابل باشد».
«بداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس نیز هشدار داد: «هرگونه آتش‌بسی که اشغالگران را برای شکستن محاصره نوار غزه ملزم و متعهد نکند، شکننده بوده و اوضاع قابل فروپاشی و انفجار خواهد بود. نبرد با اشغالگران صهیونیستی تا زمانی که اشغالگران به خواسته‌های برحق ملت فلسطین پاسخ ندهد، هرگز متوقف نمی‌شود».
هلاکت 8 صهیونیست
در مقابل نتانیاهو با اشاره به حمله نیروهایش به بیش از 350 هدف در غزه و به شهادت رساندن رهبران و عناصر حماس و جهاد اسلامی و ویران کردن چندین برج در باریکه، سعی کرد ژست پیروزی بگیرد و برخلاف التماس پشت‌پرده دولتش برای امضای آتش‌بس با فلسطینی‌ها مدعی شد نبرد علیه غزه هنوز پایان نیافته و این رژیم در حال آمادگی برای مراحل آتی  جنگ است.
او نه به شهادت 25 نفر از اهالی عمدتا غیرنظامی غزه و جراحت بیش از 150 تن دیگر اشاره کرد و نه 6 نظامی و غیرنظامی صهیونیست که با آتش انتقام مقاومت هلاک شدند اما با این حال نتوانست گاف ندهد که هدف از اعلام آتش‌بس موقت فراهم کردن  امنیت و آرامش برای ساکنان جنوب سرزمین‌های اشغالی است؛ جایی که نه فقط شهروندان عادی‌اش، بلکه ژنرال ارتش و نماینده کنست هم به گواه فیلم‌های خبری شبکه‌های اسرائیلی در حال فرار از موشک‌باران تاریخی فلسطینیان بودند.
طبق اعلام شبکه 12 اسرائیل تا عصر یکشنبه 4 شهرک‌نشین در جنوب کشته شده بودند و 4 مجروح دیگر در بیمارستان برزیلا در شرایط بحرانی قرار داشتند و این به غیر از 130 مجروح و  57 شهرک‌نشین دچار حمله‌های هیستریک ناشی از موشک‌باران مقاومت بود و البته پنجمین صهیونیست هلاک شده که ساعاتی بعد خبرش آمد. ضمنا با احتساب 3 سربازی که در جریان اصابت موشک کورنت فلسطینی‌ها در حوالی شمال غزه به خودروی نظامی‌شان جزغاله شدند، آمار تلفات صهیونیست‌ها به 8 تن می‌رسد.
طبق اعلام منابع فلسطینی ابتدا شامگاه یکشنبه بود که کمیته مشترک حماس و جهاد اسلامی پیشنهاد نتانیاهو مبنی بر آتش‌بس فوری را رد کرده و خواستار اجرای فوری همه توافق‌های سابق درباره شکست محاصره غزه شده بودند اما گویا رهبران مقاومت به این درک رسیدند که پذیرش آتش‌بس از سوی تل‌آویو، پس از بی‌سابقه‌ترین موشک‌باران‌های سرزمین‌های  اشغالی بازتاب‌دهنده شکست اسرائیل و سامانه گنبد آهنینش در یک نبرد دیگر علیه غزه خواهد بود. «سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس، دیروز در واکنش به اظهارات و ادعاهای نتانیاهو مبنی بر ضربه زدن به مقاومت، آن را به تسمخر گرفت و گفت: این مقاومت بود که موفق به ایجاد بازدارندگی در برابر ارتش نتانیاهو شد و بینی آن را به خاک مالید، پیام ما این است که این دور پایان یافت ولی نبرد و رویارویی هرگز پایان نخواهد یافت، مگر آنکه حقوق ملت فلسطین بازپس گرفته شود.
صهیونیست‌ها عاصی از ایستادگی غزه
پس از موشک‌ها و کلمات غرورآفرین فلسطینی، نوبت باریدن سرکوفت‌ها به زبان عبری بر سر نتانیاهو و فرماندهی دستگاه نظامی رژیم بود. حتی روزنامه یدیعوت آحارانوت نزدیک به حزب حاکم لیکود به کابینه امنیتی رحم نکرد و به نقل از ژنرال بنی گانتس، رئیس ائتلاف ژنرال‌ها که در انتخابات اخیر رقیب سرسخت نتانیاهو بود، او را به‌خاطر کوتاه آمدن مقابل حماس و پرهیز از افزایش شدت حملات به غزه ترسو خطاب و به از دست رفتن قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر غزه  اعتراف کرد. گانتس همچنین احساس وحشت و عدم امنیت ساکنان جنوب اراضی اشغالی را هم به گردن نتانیاهو  انداخت.
رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش عبری، آتش‌بس دولت تل‌آویو را به سازش با حماس تعبیر و از سیاست‌های اشتباه حزب لیکود برای تحریک مقاومت غزه انتقاد کرد. ژنرال «تال روسو» از سران حزب کار رژیم هم نتانیاهو را متهم کرد به حماس باج می‌دهد. او که زمانی فرمانده ارتش صهیونیستی در مناطق جنوبی بود، به یدیعوت آحارانوت گفت: «حماس می‌داند اسرائیل به سبب حوادث آینده تحت فشار است، روز استقلال (روز نکبت، تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی) و جشنواره یوروویژن در راه است و به همین سبب تلاش می‌کند از ما باج‌خواهی کند ولی معتقدم این دور هم با ورود میانجیگران به صحنه متوقف می‌شود».
از نظر او حماس موفق شده با مقاومت جانانه خود حکومت اسرائیل  را به آستانه پرتگاه بکشاند، چرا که این رژیم در قبال مقاومت فلسطینیان کاری جز حمله و تجاوزات گسترده نظامی به غزه و تخریب زیرساخت‌ها و کشتار غیرنظامیان نمی‌تواند انجام دهد.
اما جالب‌تر از همه اعتراف «یوفال اشتاینتس» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی بود که  گفت: «ما هیچ راهی (به جز ادامه جنگ) برای حل مشکل غزه پیدا نخواهیم کرد».  او همچنین اعتراف کرد اسرائیل پس از 30 سال همچنان مجبور است با تهدیدهای آینده مواجه شود، چرا که با وجود حملات سنگین به حماس نتوانست آن را از بین ببرد و این مساله بازدارندگی را پیچیده کرده است.
به گفته وزیر سابق اطلاعات اسرائیل، وضعیت غزه، راه‌حل ریشه‌ای و جدی ندارد و رژیم صهیونیستی تا روزی که هست از این اقدامات رنج خواهد برد. اشتاینتس اظهارات ناامیدانه‌اش را چنین جمع‌بندی کرد: «چند سال پیش به لزوم اشغال نوار غزه و رهایی از جنبش حماس اعتقاد داشتم ولی اکنون دیگر به آن اعتماد ندارم، چرا که اوضاع تغییر کرده است؛ اولا بهایی که ما برای این کار خواهیم پرداخت، بسیار سنگین خواهد بود. ما زمانی که دست به عملیات محدودی در غزه زدیم، 70 نظامی خود را از دست دادیم و این معنایش این است که ما در عملیات یورش زمینی گسترده تلفات بیشتری خواهیم داد. مساله دوم هم این است که تشکیلات خودگردان به یک جسم شکننده ضعیف تبدیل شده و هرگز نمی‌تواند برای مدت طولانی بر نوار غزه مسلط باشد».
  دلیل حمله اسرائیل به دفتر آناتولی
رئیس‌جمهور ترکیه حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دفتر خبرگزاری آناتولی در غزه را محکوم کرده و هشدار داد این کار باعث نمی‌شود آنکارا از اطلاع‌رسانی درباره جنایات رژیم صهیونیستی دست بردارد. رجب طیب اردوغان توئیت کرد:‌ «به‌‌رغم چنین حملاتی، ترکیه و خبرگزاری آناتولی همچنان تروریسم و جنایات اسرائیل در غزه و دیگر بخش‌های فلسطین را روایت خواهند کرد». همچنین وزیر خارجه ترکیه، «مولود چاووش اوغلو» این جنایت را  نمونه جدیدی از تهاجم نامحدود اسرائیل به اهداف غیرنظامی توصیف کرد. مقامات غزه معتقدند اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن دفتر خبرگزاری آناتولی با هدف از بین بردن شواهد و تصاویر مربوط به بمباران‌های اخیر غیرنظامیان و شروع جنگ توسط اسرائیل انجام شده است.