همزمان با اعمال تحریم‌های جدید هسته‌ای آمریکا علیه ایران مذاکرات کارشناسی ایران و 1+4 در بروکسل برگزار می‌شود

مذاکرات کارشناسی ایران و 1+4 روز سه‌شنبه در بروکسل با حضور اعضای اینستکس و شرکت ایرانی تازه تاسیس شده به مدیرعامل علی‌اصغر نوری برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، گفت‌وگوهای کارشناسی هیئت‌های ایرانی و اروپایی به همراه روسیه و چین این هفته در حالی برگزار می‌شود که شرکت سهامی خاص «سازوکار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا» که نهاد ایرانی متناظر اینستکس اروپایی به شمار می‌رود به تازگی در ایران به مدیرعاملی علی‌اصغر نوری به ثبت رسیده است. گفته می‌شود علی‌اصغر نوری در حاشیه نشست هفته جاری در بروکسل با پر فیشر رئیس آلمانی اینستکس دیدار خواهد کرد.
اتحادیه اروپا شنبه شب با صدور بیانیه‌ای با انتقاد از عدم تمدید معافیت‌های نفتی و هسته‌ای ایران‌ اعلام کرد که این اتحادیه تجارت مشروع با ایران را از طریق عملیاتی کردن اینستکس ادامه خواهد داد. در این بیانیه آمده است: تمامی سهامداران موظفند که مشارکت‌های مالی خود در بودجه عملیاتی اینستکس را به طرز چشمگیری افزایش دهند. ما همه کشورها از جمله روسیه و چین را به عنوان طرف‌های برجام تشویق می‌کنیم که همه تلاش خود را از طریق گام‌های عینی برای پیگیری تجارت قانونی که این توافق مجاز کرده به کار گیرند.
وزارت خارجه آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از روز چهارم ماه مه (۱۴ اردیبهشت) کمک به گسترش تاسیسات هسته‌ای بوشهر ایران به بیش از واحد رآکتور موجود، مورد تحریم قرار ‌گرفته است. علاوه بر این، فعالیت برای انتقال اورانیوم غنی‌شده به بیرون از ایران برای تبادل آن با اورانیوم طبیعی مورد تحریم قرار می‌گیرد. ایران باید تمام فعالیت‌های دارای حساسیت اشاعه تسلیحات هسته‌ای از جمله غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند و ما اقداماتی که ادامه یافتن این نوع غنی‌سازی را پشتیبانی کنند نخواهیم پذیرفت. همچنین دیگر اجازه نخواهیم داد تا ایران آب سنگین مازادی را که تولید کرده است، انبار کند؛ آب سنگین از این نوع نباید به هیچ طریق در ایران وجود داشته باشد.
گفتنی است، لغو یا کاهش این معافیت‌ها نقض برجام محسوب می‌شود و ایران تاکید دارد که کشورهای ۱+۴ باید هرچه سریع‌تر به انجام اقدام متناسب و جبران تعهدات آمریکا بپردازند.
سایر اخبار این روزنامه
دوباره ماه ضیافت خدا رسیده است از «اللَّهُمَّ» تا «رَبّنا» علیرضا صدقی در پی گفتمان پاسخگو اعلام «ردشدن استانی شدن انتخابات» در مجمع تشخیص مصلحت پیش از اعلام نظر شورای نگهبان چه مبنایی دارد؟ آیا گردشگری می‌تواند ناجی اقتصاد ایران در شرایط تحریم باشد؟ آزمون گردشگری در سال سخت «ابتکار» از تحقیق و تفحصی جدید در ماه‌های پایانی مجلس دهم گزارش می‌دهد تفحص از بانک مرکزی با شفاف‌سازی یا شوی انتخاباتی؟ همزمان با اعمال تحریم‌های جدید هسته‌ای آمریکا علیه ایران مذاکرات کارشناسی ایران و 1+4 در بروکسل برگزار می‌شود در نشست خبری وزیر آموزش و پرورش مطرح شد رتبه‌بندی معلمان همچنان در انتظار بررسی در هیئت دولت پاسخ ظریف به احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات 1400 در دولت بعد به دانشگاه باز خواهم گشت کره‌شمالی ضمن تایید آزمایش‌های موشکی اخیر، از دستور کیم جونگ اون برای آماده‌باش واحدهای ارتش خبر داد سبد حمایتی دولت نقش دلال‌های بازار مسکن را کاهش می‌دهد؟ دردسرهای مستاجران در سربالایی تند اجاره‌ها سردار سلامی در دیدار وزیر اطلاعات: امروز در جنگ اطلاعاتی با دشمنان قرار داریم رئیس دفتر مقام معظم رهبری: بلندشدن هر ندای اختلافی، کار دشمن است رئیس سازمان برنامه و بودجه: 934 میلیارد تومان مطالبات فرهنگیان پرداخت شد در کمیسیون حقوقی و قضایی ماده مربوط به وکلای جرایم امنیتی اصلاح شد