شلیک 600 موشک به اسرائیل /مقاومت فلسطین: این تازه شروع کار است

سرویس خارجینوار غزه از روز شنبه شاهد بالا گرفتن تقابل نظامی میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت است. جرقه این تقابل روز جمعه و در راهپیمایی‌های بازگشت غزه و مقابله ارتش رژیم صهیونیستی با معترضان فلسطینی زده شد و یک روز بعد یعنی شنبه، شدت گرفت. برخی رسانه‌های صهیونیستی درباره علت شروع این دور از درگیری می‌گویند، جرقه افزایش تنش‌ پس از آن زده شد که تک‌تیراندازهای جهاد اسلامی در واکنش به حملات مسلحانه نظامیان صهیونیستی در راهپیمایی‌های بازگشت، به سمت تعدادی از این نظامیان شلیک کردند و در این تیراندازی، دو نظامی صهیونیست زخمی شد. بنا بر اعلام شبکه «تایمز اسرائیل»، گروه‌های مقاومت تاکنون 600 موشک به سمت سرزمین‌های ‌اشغالی شلیک کرده‌اند. نکته جالب این است که مقاومت فلسطین اعلام کرده این آغاز یک نبرد طولانی است.
 به گزارش تسنیم، یکی از فرمانده ارشد گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرده، این گردان‌ها آماده گسترش کمی و کیفی دامنه آتش خود هستند و نبرد هنوز در آغاز راه است. این فرمانده ارشد گردان‌های قدس همچنین گفته، دشمن صهیونیست محل‌های اصابت موشک‌ها و میزان تخریب آنها را کتمان می‌کند و نمی‌گوید که چه اتفاقی افتاده است، اما روزهای آینده روشن خواهد شد که دقیقاً موشک‌ها چه بلایی سر شهرک صهیونیست‌نشین عسقلان و سایر مناطق فلسطین ‌اشغالی آورده‌اند... در پاسخ به حملات به غیرنظامیان و کودکان و ساختمان‌های مسکونی غزه، مقاومت نیز شهرها و شهرک‌های دشمن را با موشک‌های جدید دارای قدرت تخریب بالا هدف قرار داده است.
آمار تلفات و خسارات
این درگیری‌ها که همزمان با دیدارهای مقامات ارشد حماس و جهاد اسلامی در مصر برای حصول آتش‌بس در نوار غزه، شدت گرفته! تا کنون منجر به شهادت 11 فلسطینی از جمله یک زن باردار و دختر دو ساله‌اش شده و بیش از چهل فلسطینی نیز زخمی شده‌‌اند. بیمارستان «بارزلای» در فلسطین ‌اشغالی هم اعلام کرده، پاسخ موشکی مقاومت فلسطین به حملات تل‌آویو، تا کنون منجر به مجروحیت 115 صهیونیست و هلاکت سه تن شده است. از سوی دیگر، «تایمز اسرائیل» دیروز اعلام کرد، از شب گذشته 130 راکت و از صبح دیروز 600 راکت از غزه به سمت فلسطین ‌اشغالی شلیک شده است. رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند، پناهگاه‌ها در شهرک «ریشون لِتسیون» در اطراف تل‌آویو باز شده است. دیروز برای اولین بار، صدای آژیرهای خطر در شهرک «آراد» واقع در جنوب فلسطین ‌‌‌‌‌‌‌اشغالی به صدا درآمد. یک راکت نیز به کارخانه‌ای در شهرک «عسقلان» اصابت کرد. رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند در پی این حمله ۳ نفر زخمی شده‌اند که جراحت ۲ نفر شدید گزارش شده است. همچنین «آریه درعی» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه بامداد دیروز تصویری از خود و خانواده‌اش را در توییتر منتشر کرد که از ترس موشک‌های مقاومت در یک پناهگاه در «بئرالسبع» پنهان شده‌اند!


دیروز همچنین گردان‌های القسام و گروهان‌های القدس تایید کردند، یک خودرو حامل نظامیان صهیونیستی را در شمال غزه هدف قرار داده‌اند.
موشک‌ها در راه تل‌آویو و دیمونا
 دیروز همچنین دو پایگاه متعلق به مقاومت در شرق «النصیرات و المغازی» واقع در مرکز نوار غزه و نیز پایگاه دیگری در شرق خان یونس هدف قرار گرفت. همچنین قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی ساحل «السودانیه» در شمال نوار غزه را با چندین خمپاره هدف قرار دادند. بنا به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، مقاومت نیز در پاسخ به حملات جدید چندین راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی مجاور به غزه شلیک کرده و آژیرهای خطر در «سدوت هنیگف» به صدا در آمده است. رسانه‌های مختلف هم با بررسی موشک‌های شلیک شده از نوار غزه اعلام کردند، راکت‌های شلیک‌شده از غزه به مرور در حال نزدیک شدن به دیمونا و تل‌آویو هستند.
پایگاه «عرب 48» نیز اعلام کرده، تنها جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیش از 150 حمله به غزه داشته‌اند و 200 مکان غیرنظامی از جمله منازل مسکونی، مساجد، مغازه‌های تجاری، سازمان‌های رسانه‌ای و زمین‌های زراعی را هدف قرار داده‌اند. بیش از هفت منزل به صورت کامل تخریب شده و چندین منزل دیگر نیز آسیب‌های جدی دیده‌اند. برخی رسانه‌ها نیز اعلام کرده‌اند،‌ بیش از 250 حمله علیه نوار غزه انجام شده است. یک مسجد در نوار غزه نیز توسط جنگنده‌های صهیونیست مورد هدف قرا گرفته است.
حمله زمینی به غزه!
از سوی دیگر، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک تیپ زره‌پوش این رژیم، خود را برای حمله زمینی به نوار غزه آماده کرده است. همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مخالفت این رژیم با پیشنهاد مصر برای اعلام آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط در نوار غزه خبر دادند. به گزارش شبکه تلویزیون «کان» رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم یک تیپ نظامی در طول مرز با غزه مستقر کرده است. مقامات رژیم صهیونیستی صبح دیروز همچنین تمام گذرگاه‌های غزه را بستند و تنها اجازه ورود کامیون‌های حامل سوخت به این منطقه را دادند. نوار غزه هفت گذرگاه دارد که ارتباط داخل و خارج از غزه فقط از این گذرگاه‌ها امکان‌پذیر است. شش گذرگاه، تحت کنترل کامل صهیونیست‌هاست و یک گذرگاه در مرز غزه و مصر، در کنترل مشترک قاهره و تل‌آویو است. بر اساس گزارش «عرب 48»،‌ این اقدام پیش از برگزاری جلسه امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی صورت گرفته و مشخص نیست تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند.
مدارس اسرائیل تعطیل و قطارها از حرکت ایستاد
علاوه‌بر این، پس از واکنش مقاومت، «اسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات و عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو تا حد ممکن از ورود به جنگ خودداری می‌کند. کاتص صبح یکشنبه به رادیو اسرائیل گفت، اسرائیل قاطعانه به اقدامات غزه پاسخ می‌دهد اما در عین حال تا جایی که می‌شود از ورود به جنگ خودداری می‌کند. هاآرتص هم ضمن ‌اشاره به تعطیلی مدارس و تغییر در حرکت قطارها و اتوبوس‌ها گزارش داد؛ اگر برنامه واضحی برای آتش‌بس نباشد، حماس مانع از تشدید تنش نخواهد شد. «اسرائیل‌هیوم» هم به موج گسترده شلیک راکت‌ها و کشته شدن یک صهیونیست 60 ساله در عسقلان‌ اشاره کرد و به نقل از مصری‌ها نوشت، تماس‌هایی برای برقراری آتش‌بس وجود ندارد. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در جلسه دیروز کابینه گفت، به ارتش این رژیم دستور داده که همچنان به حملات خود به نوار غزه ادامه دهد. وی همچنین در مناطق همجوار غزه، وضع فوق‌العاده اعلام کرد و کابینه امنیتی اسرائیل نیز دستور تشدید حملات به غزه را صادر کرد.
واکنش‌ها
تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه واکنش‌های مختلفی به همراه داشته است. وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای با ‌اشاره به اینکه خشونت تنها باعث تنش و درد و رنج بیشتر می‌شود، خواستار آتش‌بس فوری و توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه شده است. نیکولای ملادینوف، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نیز در بیانیه‌ای نسبت به تشدید خطرناک اوضاع غزه و جان باختن غم‌انگیز افراد ابراز نگرانی کرده است. دولت تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس هم از سازمان ملل خواسته تا برای جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه،‌ فورا مداخله کند.
نکته جالب اینکه با وجود اینکه اسرائیل به نوار غزه حمله کرده و گروه‌های مقاومت تنها در حال پاسخ دادن به جنایت این رژیم هستند سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف شلیک موشک‌های فلسطینیان از غزه به سرزمین‌های‌ اشغالی شده است! وزارت خارجه آمریکا نیز از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه قاطعانه حمایت کرد. مورگان اورتگاس، سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا در سخنانی گفت، آمریکا حملات راکتی حماس و جهاد اسلامی فلسطین علیه اسرائیل را محکوم می‌کند.