آوار موشکی مقاومت فلسطینی بر سر اسرائیل

سرویس بین الملل جوان آنلاین: ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در عرض یک ساعت ۹۰ موشک از داخل نوار غزه به سوی شهرک‌های اسرائیلی شلیک شد. هرچند منابع فلسطینی تعداد موشک‌های شلیک شده را ۱۵۰ فروند عنوان کردند. این حملات موشکی در واکنش به حمله جنگند‌ه‌های رژیم صهیونیستی در «بیت‌لاهیا» واقع در شمال نوار غزه صورت گرفت. همچنین خبرگزاری شهاب گزارش داد، جنگنده‌های اسرائیلی به یک هدف در «بیت‌حانون» واقع در شمال نوار غزه نیز حمله کردند. برخی رسانه‌های اسرائیلی نیز همزمان مدعی شدند که اهداف، مقر‌های وابسته به گروه‌های فلسطینی بوده است. وبگاه فلسطینی «وطن» اعلام کرد، در پی حمله رژیم صهیونیستی به بیت‌حانون حداقل چهار نفر زخمی شدند. «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت، در پی حمله رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه، یک جوان ۲۲ ساله به نام «عماد محمد نصیر» به شهادت رسید.
به نظر می‌رسد مقاومت فلسطینی با شلیک انبوه موشک‌ها این پیام را به صهیونیست‌ها داد که آماده انجام حملات غافلگیرانه است. منابع خبری گزارش دادند، آژیر‌های هشدار در بسیاری از شهرک‌های صهیونیستی از جمله اشدود، سدیروت و عسقلان به صدا درآمد و شهردار اشدود دستور باز کردن تمام پناهگاه‌های عمومی را صادر کرد. این برای اولین بار است که پس از جنگ ۲۰۱۴ علیه نوار غزه، آژیر قرمز در اشدود به صدا درآمد. «تال لِو- رام» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «معاریو» در این زمینه مدعی شد: برعکس دفعات قبل، حماس با شلیک موشک‌ها به فاصله‌های دورتر مانند اشدود آغاز کرد.
تل‌آویو مدعی شد گنبد آهنین حدود ۵۰ راکت را که از نوار غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده بود، رهگیری کرده است که معادل یک سوم موشک‌های شلیک شده مقاومت فلسطینی است. ناظران با اشاره به آسیب‌پذیری گنبد آهنین در مقابل شلیک‌های انبوه معتقدند این سامانه دفاعی در جنگ بعدی با حزب‌الله نمی‌تواند مؤثر باشد چرا که هم تعداد و هم دقت موشک‌های جنبش مقاومت اسلامی لبنان چندین برابر مقاومت فلسطینی است.
مقاومت فلسطینی با شلیک موشک‌ها در روز گذشته این پیام را به سران صهیونیستی داد که در مقابل حملات این رژیم ساکت نخواهند نشست. «مصعب البریم» سخنگوی جهاد اسلامی اعلام کرد، اگر دشمن صهیونیستی به تجاوزات خود ادامه دهد غافلگیری‌های بیشتری از مقاومت خواهد دید. «حازم قاسم» سخنگوی حماس هم تصریح کرد: مقاومت برای پاسخگویی به جنایات رژیم اشغالگر آماده و متعهد به دفاع از خون ملت و حمایت از راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز است.