واکنش های توئیتری به ادعاهای عجیب سرافراز و میرقلی خان

محمد سرافراز رئیس سابق صدا وسیما که هفته گذشته ویدئویی از وی جنجالی شده بود، بازهم با اظهاراتی عجیب و جنجالی باعث شد ویدئوی مصاحبه اش در فضای مجازی بازنشر شود. سرافراز این گفت و گو را با یک برنامه اینترنتی به نام «اتاق شیشه ای» که مجری آن «عبدالرضا داوری» از چهره های اصلی نزدیک به احمدی نژاد است، انجام داده است. او در این گفت و گو، ادعاهایی را علیه مسئولان صداوسیما، اطلاعات سپاه و مقامات کشور مطرح می کند و در یکی از عجیب ترین جملات خود می گوید: «آمریکا قصد حمله به ایران را دارد و برآورد من این است که آن ها برای بعد از ماه رمضان آماده می شوند که بهانه ای پیدا کنند و به ایران حمله کنند»! این جمله او در توئیتر با واکنش هایی مواجه بود. البته «شهرزاد میرقلی خان» نیز که در دوره ریاست سرافراز در صداوسیما با حکم وی بازرس ویژه بود، به صورت تلفنی در این گفت و گو مشارکت و  ادعاهایی را علیه سپاه مطرح کرد و در یکی از جملات خود که با واکنش کاربران فضای مجازی مواجه شد گفت: «هاشمی رفسنجانی جاسوس آمریکا بوده و اطلاعات محرمانه ایران را از طریق عربستان به آمریکا ارسال می کرده و پس از فوت او روابط ایران و عربستان خراب شده است»! همزمان سایت «انصاف نیوز» مدعی استعفای سرافراز از شورای عالی فضای مجازی شد و نوشت:«او روز پنج شنبه در پاسخ به تماس تلفنی خبرنگار انصاف نیوز در این باره، استعفای خود در نامه‌ای نامتعارف به رهبری را تایید یا تکذیب نکرد.» نوع صحبت های سرافراز و مواضع او علیه برخی نهادها و نیز ادعاهای عجیب میرقلی خان درباره مرحوم هاشمی رفسنجانی در ویدئوهای منتشر شده، باعث شد برخی کاربران فضای مجازی این اظهارات را ادامه خط صحبت های احمدی نژاد توصیف کنند که در گفت و گو با یک چهره کاملا نزدیک به احمدی نژاد هم بیان شده است. تاجایی که فرید مدرسی از خبرنگاران فعال درتوئیتر  نوشت: «آقای احمدی‌نژاد می‌خواهد برای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری به صورت نیابتی ورود کند؛ چون می‌داند خودش ردصلاحیت می‌شود. خبر می‌رسد که محمد سرافراز کاندیدای اوست. حاشیه‌سازی‌های سرافراز در عمان و خبر دادن از جنگ نظامی آمریکا علیه ایران بعد از ماه رمضان[؟!] در این زمینه قابل تحلیل است.» البته کاربران ضدایرانی و طرفداران براندازی در ایران از این اظهارات به شدت استقبال کرده اند. با این حال برخی از واکنش ها درباره این گفت و گو نیز جالب بود:
* آقا مصاحبه سرافراز را داشتم گوش می‌دادم خیلی جدی و اینتنس (!) که اَاَاَ چه وضعیه و فلان اینا... بعد یهو آخرش میرقلی‌خانی گفت «رفسنجانی جاسوس آمریکا بوده» چنان ترکیدم از خنده که پخش زمین شدم! الان هم حسرت وقت هدر رفته واسه گوش‌دادن به مصاحبه رو می‌خورم!
* هنوز در فکر هستم که چرا محمد سرافراز گفت آمریکا به دنبالِ حمله به ایران بعد از ماهِ رمضان است؟ هرچه تامل کردم چیزی به ذهنم نرسید. تنها حدس این بود که سرافراز احتمال داده چون ممکن است فطریه نظامیانِ ایالاتِ متحده گردنِ جمهوریِ اسلامی بیفته، بعد از عید فطر حمله می‌کند!
 * به نظر من پیش کشیدن بحث جنگ و درگیری نظامی بین ایران و آمریکا در ابتدای گفت وگوی داوری - سرافراز فقط یه استراتژی تبلیغاتی برای بیشتر دیده شدن کل گفت وگو بود .


 * مصاحبه سرافراز چیز خاصی نداشت همون ادعاهای احمدی نژاد بود از زبان ایشان! خیلی زودتر از موعد کلید انتخابات رو زدن!
*  از آمدنیوز تا محمد سرافراز، پروژ‌ه‌های داخلی مشغول‌سازی نهادهای امنیتی یک‌به‌یک ابتر شده و می‌شوند. اما نکته قابل تامل، نقش‌آفرینی جریان انحرافی در تمامی این پروژه‌هاست. این بازیگر سطح دوم تلاش زیادی برای صعود به سطح یک ایجاد آشوب   دارد.
 * این فرمانی که داوری در مصاحبه با سرافراز و شهرزاد میرقلی خان رفت، انتهای اتاق شیشه‌ای را معلوم کرد: قسمت بعد محوریت با لاریجانی ها خواهد بود با کمی چاشنی اصلاحات ، یحتمل یک قسمت سومی هم دارد و هرکسی که احمدی نژاد با وی مشکل داشت فاسد بود جز خود محمود.