بازی با بنزین!

در هفته‌ای که گذشت اتفاقی ساده ولی عجیب در کشور رخ داد که نه ربطی به دشمن داشت و نه فتنه‌گران و آشوب‌طلب‌ها! از چند روز قبل یکی از رسانه‌ها و به نقل از آن رسانه‌های دیگر خبر از سهمیه‌بندی بنزین از پنج‌شنبه آخر هفته منتشر کردند با جزئیاتی مثل قیمت 2500 تومانی بنزین آزاد و سهمیه 60 لیتری هر خودرو.
خبر به ‌دلیل اهمیتی که داشت در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی هم بازتاب فراوانی یافت و چون ازسوی مقامات رسمی کشور تکذیب هم نشد، لاجرم افکار عمومی آنرا پذیرفت و هجوم به پمپ بنزین‌ها در سراسر کشور بطور حیرت‌انگیزی شروع شد و در روز چهارشنبه که در اوج خود بود، ناگهان مسئولین که گویا از همه چیز بی‌خبرند در رسانه‌ها ظاهر شدند و به تکذیب این شایعه پرداختند. رئیس مجلس و نمایندگان و وزیر نفت و... به مخالفت با این طرح پرداخته و گفتند چیزی به تصویب مجلس نرسیده و دولت هم چنین قصدی را ندارد! اما این ورود و اطلاع‌رسانی دیرهنگام وقتی اتفاق افتاد که هزینه‌های زیادی از اعتبار و حیثیت نظام برای آن پرداخت شده بود که از همه آنها مهم‌تر نمایش صف‌های طولانی خودروها در همه شهرهای کشور بویژه تهران توسط رسانه‌های بیگانه بود. چهره نگران و وحشت‌زده از مردمی که بخاطر دریافت یک باک بنزین ارزان‌تر اینچنین به سر و کله هم می‌زدند با حرص و طمع پایان‌ناپذیر!
تحلیل‌ها و اظهار نظرها در رسانه‌ها و فضای مجازی هم آغاز شد و همه این اتفاق را نشانه بی‌ثباتی اجتماعی در کشور تحلیل کردند و با گره زدنش به مطالبات کارگران و معلمان و گرانی‌های توجیه ناپذیر مایحتاج عمومی، هرچه می‌خواستند به خورد مخاطب دادند. جان کلام اینجاست که چرا مسئولان وقتی کار از کار گذشته بود با مردم سخن گفتند! این است سالی که قرار بود در آن به ملت امید داده شود؟ یا نکند خدای ناکرده برای برخی راه افتادن این ماجرا به مثابه یک تست اجتماعی به حساب می‌آمد، آزمایشی از رفتار شناسی مردم در مواجهه با مشکلات مشابه واقعی؟ که اگر چنین باشد باید بر این بی‌تدبیری تاسف خورد. در نهایت اگر از کنار رفتار افراطی برخی از مردم در بوجود آوردن آن صف‌های عجیب بتوان گذشت و آنرا به حساب آشفتگی حال و روز اقتصاد و معیشت همگان ربط داد و یا اقدام غیر حرفه‌ای یکی دو رسانه را خوشبینانه اشتباه فرض کرد، از این نمی‌توان گذشت که مسئولان نظام در این ماجرا کوتاهی محض کردند گویا ترجیح می‌دهند افراد و نهادهای غیر مسئول به جای آنها با مردم صحبت کنند و دروغ تحویل بدهند بعد خودشان قهرمانانه به میدان بیایند و تکذیب کنند.این راهش نیست آقایان!
احمد حسینی
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد جذب بیش از 20 هزار معلم جدید در سال 98 6 تدبیر بانک مرکزی برای خنثی کردن فشارهای اقتصادی آمریکا تا پایان امسال؛ تولید نفت در غرب کارون روزانه 50 هزار بشکه افزوده می‌شود بازی با بنزین! راه مقابله با بحران کاغذ در بازدید جمعی از سفرا و نمایندگان کشورهای عضو اکو از خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح شد؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بهترین روابط را با کشورهای همسایه برقرار می‌کرد تا پایان امسال؛ تولید نفت در غرب کارون روزانه 50 هزار بشکه افزوده می‌شود وزیر نیرو این هفته به مجلس می‌رود یافتن جایگزین نفت ایران برای ترکیه آسان نیست استقرار نفتکش سانحه دیده ایرانی در بندر جده خاخام تندروی اسرائیلی: اعراب باید برده یهودیان باشند! وزیر بهداشت: مردم امسال نباید دغدغه کمبود دارو و درمان داشته باشند رئیس سازمان انرژی اتمی: دستیابی به سوخت 20درصد، اوج اقتدار ایران در صنعت هسته‌ای بود سیدحسن نصرالله: اسرائیل اگر وارد جنوب لبنان شود، نابود خواهد شد دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است