تا پایان امسال؛ تولید نفت در غرب کارون روزانه 50 هزار بشکه افزوده می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت کشور گفت: اجرای توسعه میادین نفتی در غرب کارون، موجب می‌شود تا تولید نفت از این منطقه تا پایان سال روزانه 50 هزار بشکه بیشتر شود.
به گزارش ایرنا، تورج دهقانی افزود: تولید نفت در غرب کارون تا پیش از وقوع سیل 240 هزار بشکه در روز بود، اما به دلیل سیل این رقم کاهش داشته که بلافاصله بعد از فروکش کردن آب، تولید به ارقام قبلی بازخواهد گشت.
وی اضافه کرد: اکنون در حوزه میدان‌های مشترک غرب کارون، عقب‌ماندگی نداریم و نیروگاه برق غرب کارون تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد.
دهقانی افزود: شرکت متن در طول عمر بیش از 20 سال فعالیت خود، ماموریت توسعه میادین نفتی کشور به ویژه غرب کارون را بر عهده داشته است.


وی گفت: تمرکز اصلی شرکت متن در حوزه غرب کارون بوده و این حوزه به عنوان یک حوزه پرظرفیت و تازه کشف‌شده مطرح است که بالغ بر 70 میلیارد بشکه ذخیره نفتی را در خود جای داده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه هجمه تحریم‌های ناجوانمردانه غرب علیه ایران بی‌سابقه بوده و تاکنون منابع خوبی برای توسعه غرب کارون اختصاص داده شده و دستاوردهای قابل توجهی نیز در این حوزه به دست آمده است، به گونه‌ای که به جرات می‌توان گفت: عقب‌ماندگی از شریک و رقیب خود در این بخش از میدان‌های مشترک نداریم و توانستیم با همت همکاران، در این شرایط کنونی و بحرانی کشور از منافع ملی دفاع کنیم.
به گفته دهقانی، طرح‌های متعددی برای توسعه میدان‌های غرب کارون و دیگر میدان‌های نفتی و همچنین طرح‌هایی را که به تازگی در قالب IPC واگذار شده در دست اجرا داریم و امیدواریم بتوانیم این طرح‌ها را با موفقیت به سرانجام برسانیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از راه‌اندازی نیروگاه برق غرب کارون تا پایان سال خبر داد و افزود: برای نخستین‌بار شرکت متن از برق نیروگاه حوزه غرب کارون برای فعالیت‌های تجاری خود استفاده خواهد کرد.
وی اضافه کرد: بحث مخازن ذخیره‌سازی با توجه به شرایط کشور، بحثی راهبردی محسوب می‌شود که تحقق آن تلاش ویژه‌ای را می‌طلبد.
دهقانی به طرح انتقال نفت خام در حوزه غرب کارون از منطقه گوره به جاسک در شرق تنگه هرمز اشاره کرد و از آن به عنوان یک طرح عظیم، ملی و راهبردی نام برد و افزود: این طرح که شرکت متن آن را در دست اجرا دارد، دارای ارزش چند میلیارد دلاری است و خط لوله عظیم هزار کیلومتری را در دست احداث داریم که سال گذشته پیمان‌ها و مناقصات آن انجام شده و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده و انتظار می‌رود پیشرفت قابل قبولی در این طرح ملی حاصل شود و به اهداف طرح دست یابیم.
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد جذب بیش از 20 هزار معلم جدید در سال 98 6 تدبیر بانک مرکزی برای خنثی کردن فشارهای اقتصادی آمریکا تا پایان امسال؛ تولید نفت در غرب کارون روزانه 50 هزار بشکه افزوده می‌شود بازی با بنزین! راه مقابله با بحران کاغذ در بازدید جمعی از سفرا و نمایندگان کشورهای عضو اکو از خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح شد؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بهترین روابط را با کشورهای همسایه برقرار می‌کرد تا پایان امسال؛ تولید نفت در غرب کارون روزانه 50 هزار بشکه افزوده می‌شود وزیر نیرو این هفته به مجلس می‌رود یافتن جایگزین نفت ایران برای ترکیه آسان نیست استقرار نفتکش سانحه دیده ایرانی در بندر جده خاخام تندروی اسرائیلی: اعراب باید برده یهودیان باشند! وزیر بهداشت: مردم امسال نباید دغدغه کمبود دارو و درمان داشته باشند رئیس سازمان انرژی اتمی: دستیابی به سوخت 20درصد، اوج اقتدار ایران در صنعت هسته‌ای بود سیدحسن نصرالله: اسرائیل اگر وارد جنوب لبنان شود، نابود خواهد شد دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است