مدارس مناطق سیل‌زده تا مهر آماده می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: بازسازی مدارس شهرهای سیل‌زده آغاز شده است و ان‌شاءالله این مدارس تا مهر ماه آماده برگزاری کلاس درسی می‌شوند.
سید محمد بطحایی در پیش‌خطبه‌های نمازجمعه دیروز تهران اظهار کرد: آموزش و پرورش با بیش از ۹۵۰ هزار فرهنگی و ۱۰۶ هزار مدرسه در ۷۵۲ منطقه و شهرستان، گسترده‌ترین دستگاه اجرایی کشور است. وی گفت: در دستگاه آموزش و پرورش مهم‌ترین نقش را معلمان در انتقال فرهنگ، هویت‌یابی و جامعه‌پذیری به بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموز بر عهده دارند، معلمان متدین و سخت‌کوشی که با وجود امکانات کم و مشکلات اقتصادی همچنان با دلسوزی در خدمت فرزندان کشور هستند و با تمام توان در تلاشند تا نسلی مومن، دانا و ماهر تقدیم جامعه کنند. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاران ما در آموزش و پرورش برای دستیابی به این هدف، سند تحول را که برآیند علمی و فرهنگی علما، صاحب‌نظران و کارشناسان آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت هست را نقشه راه خود قرار داده‌اند، گفت: همچنین اولویت اصلی ما در وزارت آموزش و پرورش اجرای سند تحول نظام آموزشی است. بطحایی با اشاره به اینکه بر اساس سند تحول باید چرخش‌های اساسی در نظام آموزش و پرورش صورت گیرد، تصریح کرد: بر اساس این تغییرات باید نظام آموزشی کشور را تبدیل به یک نهاد فرهنگی کنیم تا به دنبال آن زمینه تربیت‌پذیری کودکان و نوجوانان را بر اساس فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و نیازهای امروز و فردا فراهم کنیم. وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: برای رسیدن به این هدف نیازمند مشارکت و همراهی تمامی افراد جامعه هستیم. یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در سند تحول دنبال می‌شود اصلاح و توسعه مدیریت آموزشگاهی است که در این زمینه باید حرکت جدی به سمت مدرسه‌محوری با تاکید بر اینکه مدرسه رکن اصلی تعلیم و تربیت است صورت گیرد. بطحایی با بیان اینکه مدرسه، خانه دوم دانش آموزان است، اظهار کرد: مدرسه باید با تعامل موثر با محیط پیرامون نقش خود را مبتنی بر سند تحول، به عنوان محیط تصمیم‌گیری ارتقا دهد. وی با اشاره به اینکه محور دوم سند تحول، تحول در برنامه‌های درسی و محتوای آموزشی است، تصریح کرد: برنامه‌های درسی باید با نیازهای امروز جامعه بر اساس الگوی ایرانی اسلامی و در شرایطی که کشور ما مورد هجمه‌های فرهنگی غرب است انطباق پیدا کند.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به سیل‌های اخیر استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان تصریح کرد: بر اساس حادثه سیل ۱۵۰۰ مدرسه آسیب دیده‌اند. آموزش و پرورش نیز همگام با سایر نهادهای کشور به کمک هم‌وطنان شتافته است و امدادرسانی در سه حوزه برای فضاهای آموزشی با کمک خیرین صورت گرفته است. به گفته وزیر آموزش و پرورش مدارسی که نیاز به بازسازی دارند در حال حاضر اقدامات بازسازی برای آن‌ها آغاز شده و ان‌شاءالله تا مهر ماه آماده می‌شوند. همچنین کلاس‌های رفع اشکال برای دانش آموزان مناطق سیل زده و حمایت از معلمان این استان‌ها صورت گرفته است. وی در پایان گفت: در آینده‌ای نه چندان دور آموزش و پرورشی خواهیم داشت که در شان ملت ایران است همچنین به یاری خداوند و همت مردم مدارسی را در اختیار فرزندان قرار می‌دهیم که با محیطی امن و موثر در تربیت آینده سازان نظام تلاش کنند.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» در گفت‌وگو با ناشران، از وضعیت کتاب‌دزدی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب گزارش می‌دهد محمدعلی وکیلی مذاکره آری یا خیر؟ «ابتکار» از اولویت‌های بهارستان برای رسیدگی به قطار مشکلات گزارش می‌دهد نان، سیل، بنزین و تحریم با نگاهی به سخنان رئیس‌سابق صداوسیما، وزیر امورخارجه و فرمانده کل ارتش، احتمال حمله نظامی به ایران بررسی شد آیا کسی از مدیران و اعضای شوراهای شهر اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس استعفا می‌دهد؟ سرنوشت هزینه ورود به محدوده طرح زوج و فرد در دستان دیوان عدالت اداری است عوارض یا جریمه؟ نانسی پلوسی دادستان کل آمریکا را مجرم خواند حرکت جدید دموکرات‌ها برای مقابله با ترامپ شوکوتریاک به آمریکا نرسید علی مطهری: ممکن است برای ریاست‌جمهوری نامزد شوم مدارس مناطق سیل‌زده تا مهر آماده می‌شوند فیروز کریمی، قربانی جنگ بقا! فیروز کریمی، قربانی جنگ بقا! علم‌الهدی: فرمان آرایش نظامی شامل تک‌تک مردم می‌شود یک حقوقدان بین‌الملل: نباید موجب انسداد اینستکس شویم