خواسته‌های آمریکا را نمی‌پذیریم


لاریجانی در مراسم گرامیداشت روز معلم در شهرستان تربت حیدریه افزود: از ما نخواهید به خواسته‌های آمریکا تن دهیم چون این 12 مورد، ملت ایران را به ذلت می‌کشد پس باید مقاومت کرد.
وی اضافه کرد: سردمداران نالایق آمریکا با استقامت مجبور به تمکین می‌شوند اما اگر صبر نداشته باشیم جلوتر می‌آیند و کاری که با عربستان کردند را با ما هم خواهند کرد.
رئیس ‌مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا هم اینک پول عربستان را می‌گیرد و این کشور را تحقیر هم می‌کند اما ملت ایران این گونه نیست چون ریشه‌دار است و باید از حقوق این ملت دفاع کرد.
لاریجانی ادامه داد: شرایط، سخت است ولی با تلاش بیشتر باید شرایط را تغییر داد و اقتصاد را توانمند کرد تا بتوانیم روی پای خود


بایستیم.
رئیس ‌مجلس شورای اسلامی گفت: مضایقی در کشور وجود دارد که دشمنان آنها را به وجود آورده‌اند لذا در شرایط فعلی باید با وحدت و همدلی بر مشکلات فائق آمد.
لاریجانی افزود: ‌اشتباه چهار مدیر نباید منجر به نسبت دادن الفاظ نامناسب به سایر مدیران و اقشار شود چون اکثر مدیران ما انسان‌های ارزشمندی هستند که نسبت به حقوق ملت دغدغه مندند.
وی تاکید کرد: ادبیات و سخن گفتن ما باید به گونه‌ای باشد که به وحدت خدشه‌ای نرساند و چون حریف از همه ابزارها برای فشار آوردن به ایران استفاده می‌کند باید در درون منسجم باشیم و یکدیگر را آزار ندهیم چرا که همه مسافر یک کشتی هستیم.
لاریجانی افزود: در سند بودجه سال 1398 بودجه آموزش و پرورش بیش از 40 هزار میلیارد ریال افزایش یافت و این افزایش جدای از برخی مواردی است که به اقداماتی نظیر فروش امکانات دولت منوط است.
رئیس ‌مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق‌های بازنشستگی مشکلاتی دارند که در این خصوص مجلس و دولت بررسی مفصلی کرده‌اند و اصلاحاتی نیز انجام شد که بخشی از آن در بودجه امسال نمود یافته است و سیاست کلی این است که صندوق بازنشستگی معلمان باید توانمند شود و دولت نیز باید برای تحقق این امر آستین‌ها را بالا بزند.
لاریجانی درخصوص رتبه بندی معلمان افزود: مجلس، مطابق قانون اساسی نمی‌تواند راسا در موضوع رتبه بندی معلمان کاری انجام دهد چون بار مالی دارد لذا در این خصوص دولت باید لایحه تهیه و به مجلس ارائه دهد.
سهمیه‌بندی بنزین
نباید بر مردم فشار وارد کند
رئیس‌ مجلس شورای اسلامی گفت: سهمیه‌بندی بنزین باید مطابق با قانون انجام شود، بطوری که فشاری بر مردم وارد نشود.
علی لاریجانی در جمع خبرنگاران مشهد افزود: سهمیه‌بندی بنزین مطابق قانون به تصویب رسیده و اجازه اعمال آن در کشور داده شده است.
وی از مردم خواست به مسائلی که در‌باره بنزین و سهمیه‌بندی آن در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود، توجهی نکنند.
سایر اخبار این روزنامه