با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه

رئیس جمهور روز گذشته با سفر به استان کرمانشاه از چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی را افتتاح و از چند شهر سیل زده بازدید و با اهالی این شهرها در فضایی صمیمی به گفت‌و‌گو نشست.
دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور بلافاصله پس از ورود به کرمانشاه با حضور در سد شهدای ازگله در شهرستان ثلاث باباجانی، قطعه یک طرح آب‌های گرمسیری را افتتاح کرد.این پروژه 4 هزار میلیارد تومان هزینه داشته است.
مرحله نخست طرح بزرگ تنظیم و انتقال آب‌های گرمسیری با هدف مدیریت و کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از وقوع سیل، تامین آب شرب کشاورزی و نیازهای ضروری مردم استان و توسعه استان‌های غرب و جنوب کشور به بهره‌برداری رسیده است.
قطعه اول این طرح مجموعه سدهای هیروی،شهدای ازگله، جامیشان و شرفشاه، تونل نوسود و سامانه گرمسیری را شامل می‌شود.


با آغاز فعالیت قطعه اول این طرح که طول آن 50 کیلومتر است، آب مورد نیاز 18 هزار و 500 هکتار از اراضی کرمانشاه تامین می‌شود.
سد شهدای ازگله که مورد بازدید رئیس‌جمهور قرار گرفت، قابلیت تنظیم 30 میلیون متر مکعب آب را داراست.
افتتاح مرحله نخست مجتمع ذوب آهن بیستون
رئیس جمهور با حضور در شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون در شهر هرسین استان کرمانشاه، فاز اول این مجتمع را افتتاح کرد.
دکتر روحانی پس از پرده‌برداری از لوح افتتاح فاز اول مجتمع ذوب آهن بیستون از بخش‌های مختلف آن بازدید و با مهندسان و کارکنان این مجتمع گفتگو کرد.
فاز اول مجتمع ذوب آهن بیستون با سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسیده و از ظرفیت تولید سالانه 200 هزار تن انواع شمش فولادی برخوردار است.فاز اول این مجتمع برای 350 نفر اشتغال‌زایی کرده است.
شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون در نظر دارد با تولید محصولات با کیفیت فولادی، ضمن کمک به توسعه صنعتی و اقتصادی کشور، در راستای توسعه صادرات نیز گام بردارد.
افتتاح سدهای جامیشان و شرفشاه در استان کرمانشاه
همچنین با حضور رئیس‌جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس سدهای جامیشان و شرفشاه در استان کرمانشاه افتتاح شدند.
افتتاح و بهره‌برداری سد و شبکه آبیاری جامیشاه در شهرستان سنقر و همچنین آبگیری سد مخزنی شرفشاه در شهر سومار با دستور رئیس‌جمهور به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد.
این دو طرح بخشی از طرح ملی آب‌های گرمسیری به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های تنظیم و انتقال آب در استان کرمانشاه است که قطعه اول آن در سفر امروز رئیس‌جمهور به کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری همزمان از چند طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی
رئیس جمهور در مراسم بهره‌برداری همزمان از چند طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه با قدردانی از همه کسانی که برای ایرانی آباد و توسعه یافته تلاش می‌کنند، افتتاح هر پروژه عظیم توسعه‌ای در کشور را ضربه‌ای بزرگ بر دشمنان خواند و تاکید کرد: ما باید دشمن را پشیمان کرده و به نقطه عقلانیت برگردانیم.
دکتر روحانی اظهارداشت: ما منطقه و قدرت ملت ایران را بهتر از دیگران می‌شناسیم، با کسی نیز دشمنی نداریم اما در برابر هیچ توطئه‌ای دست روی دست نمی‌گذاریم.
رئیس جمهور با اشاره به افتتاح قطعه اول طرح آب‌های گرمسیری استان کرمانشاه، تاکید کرد: این مجموعه‌ای که امروز افتتاح شد شاید بزرگترین طرح توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور باشد و این طرح بسیار عظیم و سرنوشت‌ساز برای توسعه منطقه و امنیت غذایی کشور حائز اهمیت است.
دکتر روحانی از غرب کشور به عنوان سرزمین پاک، شرف، مقاومت، ایثارگری و فداکاری در دوران دفاع مقدس نام برد و گفت: امروز خوشحالیم که ملت بزرگ ما توانست این منطقه ایثار را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کند.
وی با بیان اینکه مجموعه این طرح‌ها، توسعه بیش از پیش منطقه غرب کشور را به همراه خواهد داشت، گفت: برای این طرح سال‌ها فکر شده، با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری ایشان در مورد این طرح بحث می‌کردیم و در دولت آقای خاتمی این طرح را به شورای عالی امنیت ملی بردیم و جلسات مستمری در دبیرخانه شورا برای تصویب آن داشتیم و مرحوم هاشمی به صورت مداوم در مورد روند اجرای این طرح سوال می‌کرد.
رئیس جمهور با قدردانی از همه مدیران و کسانی که در این طرح و عملیاتی شدن آن نقش داشته و تلاش کردند، گفت: برای انجام این کار بزرگ از همه سپاسگزاریم.
دکتر روحانی با اشاره به بارش‌های بی‌سابقه باران در ماه‌های اخیر در کشور، گفت: امسال از نظر منابع آبی در کشور سال بسیار خوبی داشتیم. مجموعه ذخایر سدهای کشور 80 درصد پرشده است و از اول فروردین ماه تا امروز حدود 32 میلیارد مترمکعب آب وارد کشور شده و این نعمت بزرگ خداوند برای کشور خیر و برکت به همراه داشته است.
رئیس جمهور گفت: به مسئولین گردشگری کشور یادآوری می‌کنم که باید از این فرصت خوب که برای طبیعت ایران ایجاد شده، استفاده کنند و تحول بزرگی را در زمینه گردشگری ایجاد نمایند.
دکتر روحانی با قدردانی از رهبر انقلاب که با درخواست استفاده از تسهیلات 8 میلیارد دلاری برای تکمیل این طرح از صندوق توسعه ملی موافقت کردند، گفت:‌ امروز روزی است که من از سال 82 آرزوی رسیدن آن را داشتم و امیدوارم ادامه این طرح با تامین اعتبار آن ادامه و تکمیل این طرح با تامین اعتبار انجام شود.
رئیس جمهور گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم 37 سد و بند تکمیل شده، 5 سد هم در شرف تکمیل است و این کار بسیار بزرگی است که انجام شده است.
دکتر روحانی تاکید کرد: خوشحالم در روزهایی که عربده‌کشی دشمنان بیشتر شده و حرف‌های بی‌ربط ناروا و غلط می‌زنند، مردم ما شاهد افزایش روحیه تلاش و کوشش هستند و افتتاح چنین طرح‌های مهمی را داریم که افتتاح هریک از آنها، ضربه‌ای بزرگ به دشمنان است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پیشرفت‌ها و فعالیت‌های جدید در کشور همچنان ادامه دارد، گفت: ما ان‌شاء‌الله مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت، نفت خودمان را می‌فروشیم و نیازهای خود را جبران می‌کنیم.
دکتر روحانی تاکید کرد: حرف آمریکایی‌ها کاملاً بی‌اساس است قدرت آنها در حد زبان درازشان نیست، ما منطقه و قدرت ملت بزرگ ایران را بهتر از آنها می‌شناسیم.فداکاری و قدرت ملت ما بیشتر از تصور آمریکایی‌هاست.
رئیس جمهور افزود: مشکلات هست اما باید دشمن را پشیمان کنیم و سر جایش بنشانیم و به نقطه عقلانیت که فعلاً از آن خارج شده، برگردانیم.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه "در بسیاری از زمینه‌ها موفق بوده‌ایم و در ادامه نیز پیروز خواهیم بود"، گفت: طرح آب‌های گرمسیری استان کرمانشاه به عنوان بزرگترین طرح توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور تا این مرحله رسیده است و اکنون ادامه و موفقیت آن با مردم است. دست کشاورزان و فعالان اقتصادی را می‌بوسم که به صحنه بیایند و برای صنعت، کشاورزی و گردشگری منطقه تلاش کنند و سرمایه‌داران نیز باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.
رئیس جمهور با بیان اینکه با ادامه این روند، شاهد آبادانی بیش از پیش منطقه خواهیم بود، گفت: این منطقه نقطه استراتژیک و مهمی است و به عنوان شهرستان‌های مرزی از اهمیت بالایی برخوردار است. روابط ما با همسایگان و بویژه همسایگان غربی صمیمانه است. با همسایگان شرقی و همسایگان شمالی هم روابط بسیار خوب است. در جنوب نیز بجز با یکی دو همسایه که اشکال دارند و در این ماه رمضان دعا می‌کنیم خدا عقل را به آنها برگرداند، با بقیه همسایگان روابط خوبی داریم. منافع آن یکی دو همسایه نیز در این است که با ایران باشند ما با هیچ‌کس دشمنی نداریم ولی در برابر هر توطئه‌ای نیز دست روی دست نخواهیم گذاشت و پاسخ دشمنی‌ها و توطئه‌ها را می‌دهیم و مقاومت می‌کنیم. ایران با ملتی متحد از اقوام و گویش‌های مختلف، هزاران سال در برابر انواع توطئه‌ها مقاومت‌ کرده و مانده است.
دکتر روحانی با بیان اینکه این طرح ملی مزایای بسیاری برای منطقه خواهد داشت، گفت: برای این طرح نزدیک به 6800 میلیارد تومان هزینه شده و یا خواهد شد.
دکتر روحانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای بازسازی خانه‌های تخریب شده بر اثر زلزله سال گذشته در کرمانشاه، گفت: استاندار اعلام کرد که همه خانه‌های آسیب دیده از زلزله در روستاها تکمیل شده و 66 هزار خانه تعمیر و 20 هزار خانه تکمیل شده که این کار بزرگی است.
رئیس جمهور تاکید کرد: دولت حتماً در روند کمک‌رسانی و بازسازی، نقدهایی داشته اما امیدواریم مردم از کارهای انجام شده راضی باشند و با ادامه تلاش‌ها، شاهد توسعه هر چه بیشتر این منطقه استراتژیک باشیم.
بازدید دکتر روحانی از روستای زلزله‌زده دره‌ ژاله
رئیس جمهور پس از افتتاح تعدادی از طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای استان کرمانشاه در حوزه آب، از روستای زلزله‌زده دره ژاله در شهر ازگله از شهرستان ثلاث باباجانی بازدید کرد.
در زلزله سال گذشته روستای دره ژاله به صورت کامل تخریب شد به طوری که 63 واحد مسکونی این روستا، کاملاً از بین رفت و 20 واحد نیز خسارات عمده دید اما اکنون تمام واحدهای تخریب شده این روستا به صورت کامل بازسازی و از نو ساخته شده و 20 واحد نیز که نیاز به تعمیرات اساسی داشت، تعمیر شده و در اختیار صاحبان آن قرار گرفته است.
دکتر روحانی ضمن بازدید از این روستای زلزله‌زده، در یکی از خانه‌های ساخته شده برای یکی از ساکنین این روستا حضور یافت و با آنان در فضایی صمیمی به گفت‌و‌گو نشست.
رئیس جمهور طی سخنان کوتاهی در جمع مردم این روستا، گفت: امروز خوشحالم که روستای شما دوباره زنده شده و خانه‌هایتان از نو ساخته شده است.
دکتر روحانی خطاب به مردم این روستا گفت: شما مردم مومن، بااخلاص و اهل ایمان هستید که در 8 سال دوران دفاع مقدس، مرزدار کشور بودید و امروز هم بهترین مرزداران ما هستید. بخاطر سختی‌هایی که در زلزله متحمل شدید، امیدوارم خدا به شما اجر بدهد.
رئیس جمهور با اشاره به افتتاح طرح ملی آب‌های گرمسیری در استان، گفت: امروز بزرگترین طرح آب و خاک تاریخ ایران را در کنار روستای شما افتتاح کردیم و معنایش این است که آینده درخشانی در انتظار منطقه شماست.
دکتر روحانی افزود: خوشحالم که امروز در روستای دره ژاله شما را از نزدیک زیارت کردیم و در خانه‌ای که براثر زلزله خراب شده بود و امروز از نو ساخته شده دور هم جمع شدیم.
رئیس جمهور از استاندار کرمانشاه که وی را از استانداران پرتلاش دولت معرفی کرد و همچنین همه کسانی که برای ساخت خانه‌های تخریب شده زلزله‌زدگان تلاش کردند، قدردانی و تشکر کرد و گفت: امیدوارم در کنار هم و با تلاش همگانی، ایران عزیز را که آباء و اجداد ما هزاران سال از آن دفاع کرده و به دست ما سپردند، آبادتر و توسعه‌یافته‌تر به آیندگان واگذار کنیم.
دکتر روحانی در پاسخ به درخواست مردم این روستا و همچنین امام‌جمعه شهر ازگله، در مورد گازرسانی به این شهر و روستا، گفت: گازرسانی به این منطقه را حتماً انجام می‌دهیم و دولت در خدمت شما است.
پیش از سخنان رئیس جمهور، امام جعه شهر ازگله از دکتر روحانی بخاطر حضور در جمع مردم این روستا، و همچنین از دولت، مدیران استان و همه مسئولان که برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تلاش کردند، قدردانی کرد.
افتتاح و آغاز عملیات 13 طرح عمرانی کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهور
رئیس جمهور در نشست شورای اداری استان کرمانشاه، به صورت ویدئو کنفرانس 13 طرح اقتصادی و زیربنایی را در حوزه‌های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و بنیاد مسکن افتتاح و یا دستور آغاز عملیات اجرایی آنها را صادر کرد.
دکتر روحانی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه از طریق ارتباط زنده تلویزیونی، دستور افتتاح طرح مسکن 300 واحدی کنگاور، افتتاح طرح احداث شبکه آبیاری تحت فشار هوشمند در سطح 909 هکتار در سنقروکلیایی، افتتاح طرح‌های آب ‌رسانی و تاسیسات فاضلاب شهر پاوه، افتتاح طرح توسعه خدمات فیبرنوری، اینترنت پهن باند و ارتقاء ظرفیت شبکه انتقال، افتتاح ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در روستاها و افتتاح طرح بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه را صادر کرد.
دکتر روحانی در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزاری مربوطه، همچنین دستور آغاز عملیات اجرایی احداث جاده چهار خطه نهاوند به کنگاور را صادر کرد.
ارزش این طرح‌ها حدود سه هزار و 700 میلیارد تومان برآورد شده است.
سدهای هیروی، شهدای ازگله، تونل نوسود و سامانه گرمسیری استان کرمانشاه هم با چهار هزار میلیارد تومان هزینه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.
قطعه اول این طرح مجموعه سدهای هیروی، شهدای ازگله، جامیشان و شرفشاه، تونل نوسود و سامانه گرمسیری را شامل می‌شود.
با آغاز فعالیت قطعه اول این طرح که طول آن 50 کیلومتر است، آب مورد نیاز 18 هزار و 500 هکتار از اراضی کرمانشاه تامین می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
در جلسه هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور؛ میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 98 تعیین شد رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور: ملت متحد باشد توطئه‌های دشمن به ضرر خود او تمام خواهد شد ضرب‌الاجل جدید اتحادیه آفریقا به شورای نظامی انتقالی سودان برای واگذاری قدرت شهید مطهری و اندیشه‌های ناب وزیر نیرو: 61 طرح توسعه آب و خاک درحال اجراست سهمیه‌بندی بنزین به تعویق افتاد اخبار کوتاه اقتصادی معاون سیاسی وزیر خارجه: صبر ایران در آستانه لبریز شدن است با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه وزیر امور خارجه کشورمان در مجمع همکاری گفت وگوهای آسیایی: اعمال اراده یک قدرت بر دیگر ملت‌ها تهدید وجودی برای همگان است سه گام ضروری برای رهایی از بن‌بست تحریم توضیحات مترو در مورد «محدودیت زمانی» حضور در مترو در جلسه هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور؛ میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 98 تعیین شد تحلیل سیاسی هفته با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه