افتتاح بزرگ‌ترین طرح توسعه منابع آب و خاک در غرب کشور

سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر روحانی روز گذشته در مراسم بهره‌برداری همزمان از چند طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه اظهار داشت: ما منطقه و قدرت ملت ایران را بهتر از دیگران می‌شناسیم، با کسی نیز دشمنی نداریم، اما در برابر هیچ توطئه‌ای دست روی دست نمی‌گذاریم.
رئیس‌جمهور با اشاره به افتتاح قطعه اول طرح آب‌های گرمسیری استان کرمانشاه تأکید کرد: این مجموعه‌ای که امروز افتتاح شد شاید بزرگ‌ترین طرح توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور باشد و این طرح بسیار عظیم و سرنوشت‌ساز برای توسعه منطقه و امنیت غذایی کشور حائز اهمیت است. وی با قدردانی از همه مدیران و کسانی که در این طرح و عملیاتی شدن آن نقش داشته و تلاش کردند، گفت: برای انجام این کار بزرگ از همه سپاسگزاریم.
دکتر روحانی با اشاره به بارش‌های بی‌سابقه باران در ماه‌های اخیر در کشور گفت: امسال از نظر منابع آبی در کشور سال بسیار خوبی داشتیم. مجموعه ذخایر سد‌های کشور ۸۰ درصد پرشده است و از اول فروردین ماه تا امروز حدود ۳۲ میلیارد مترمکعب آب وارد سد‌ها شده و این نعمت بزرگ خداوند برای کشور خیر و برکت به همراه داشته است. رئیس‌جمهور گفت: به مسئولین گردشگری کشور یادآوری می‌کنم که باید از این فرصت خوب که برای طبیعت ایران ایجاد شده، استفاده کنند و تحول بزرگی را در زمینه گردشگری ایجاد نمایند.
روحانی با قدردانی از رهبر معظم انقلاب که با درخواست استفاده از تسهیلات ۸ میلیارد دلاری برای تکمیل این طرح از صندوق توسعه ملی موافقت کردند، گفت: امروز روزی است که من از سال ۸۲ آرزوی رسیدن آن را داشتم و امیدوارم ادامه این طرح با تأمین اعتبار آن ادامه و تکمیل این طرح با تأمین اعتبار انجام شود. رئیس‌جمهور گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۳۷ سد و بند تکمیل شده، پنج سد هم در شرف تکمیل است و این کار بسیار بزرگی است که انجام شده است.


قدرت امریکایی‌ها در حد زبان درازشان نیست
روحانی تأکید کرد: خوشحالم در روز‌هایی که عربده‌کشی دشمنان بیشتر شده و حرف‌های بی‌ربط ناروا و غلط می‌زنند، مردم ما شاهد افزایش روحیه تلاش و کوشش هستند و افتتاح چنین طرح‌های مهمی را داریم که افتتاح هر یک از آنها، ضربه‌ای بزرگ به دشمنان است. رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه پیشرفت‌ها و فعالیت‌های جدید در کشور همچنان ادامه دارد، گفت: ما ان‌شاء‌الله مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت، نفت خودمان را می‌فروشیم و نیاز‌های خود را جبران می‌کنیم.
دکتر روحانی تأکید کرد: حرف امریکایی‌ها کاملاً بی‌اساس است قدرت آن‌ها در حد زبان درازشان نیست، ما منطقه و قدرت ملت بزرگ ایران را بهتر از آن‌ها می‌شناسیم. فداکاری و قدرت ملت ما بیشتر از تصور امریکایی‌هاست. رئیس‌جمهور افزود: مشکلات هست، اما باید دشمن را پشیمان کنیم و سر جایش بنشانیم و به نقطه عقلانیت که فعلاً از آن خارج شده، برگردانیم.
در برابر توطئه دست روی دست نمی‌گذاریم
دکتر روحانی با اشاره به اینکه «در بسیاری از زمینه‌ها موفق بوده‌ایم و در ادامه نیز پیروز خواهیم بود»، گفت: طرح آب‌های گرمسیری استان کرمانشاه به عنوان بزرگ‌ترین طرح توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور تا این مرحله رسیده است و اکنون ادامه و موفقیت آن با مردم است. دست کشاورزان و فعالان اقتصادی را می‌بوسم که به صحنه بیایند و برای صنعت، کشاورزی و گردشگری منطقه تلاش کنند و سرمایه‌داران نیز باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه با ادامه این روند، شاهد آبادانی بیش از پیش منطقه خواهیم بود، گفت: این منطقه نقطه استراتژیک و مهمی است و به عنوان شهرستان‌های مرزی از اهمیت بالایی برخوردار است. روابط ما با همسایگان و به‌ویژه همسایگان غربی صمیمانه است. با همسایگان شرقی و همسایگان شمالی هم روابط بسیار خوب است. در جنوب نیز به‌جز با یکی دو همسایه که اشکال دارند و در این ماه رمضان دعا می‌کنیم خدا عقل را به آن‌ها برگرداند، با بقیه همسایگان روابط خوبی داریم. منافع آن یکی دو همسایه نیز در این است که با ایران باشند، ما با هیچ‌کس دشمنی نداریم، ولی در برابر هر توطئه‌ای نیز دست روی دست نخواهیم گذاشت و پاسخ دشمنی‌ها و توطئه‌ها را می‌دهیم و مقاومت می‌کنیم. ایران با ملتی متحد از اقوام و گویش‌های مختلف، هزاران سال در برابر انواع توطئه‌ها مقاومت کرده و مانده است.
بازدید روحانی از روستای زلزله‌زده دره ژاله
رئیس‌جمهور همچنین پس از افتتاح تعدادی از طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای استان کرمانشاه در حوزه آب، از روستای زلزله‌زده دره ژاله در شهر ازگله از شهرستان ثلاث باباجانی بازدید کرد.
در زلزله سال گذشته روستای دره ژاله به صورت کامل تخریب شد، به طوری که ۶۳ واحد مسکونی این روستا، کاملاً از بین رفت و ۲۰ واحد نیز خسارت عمده دید، اما اکنون تمام واحد‌های تخریب شده این روستا به صورت کامل بازسازی و از نو ساخته شده و ۲۰ واحد نیز که نیاز به تعمیرات اساسی داشت، تعمیر شده و در اختیار صاحبان آن قرار گرفته است. روحانی ضمن بازدید از این روستای زلزله‌زده در یکی از خانه‌های ساخته شده برای یکی از ساکنین این روستا حضور یافت و با آنان در فضایی صمیمی به گفت‌وگو نشست.
رئیس‌جمهور طی سخنان کوتاهی در جمع مردم این روستا گفت: امروز خوشحالم که روستای شما دوباره زنده شده و خانه‌های‌تان از نو ساخته شده است. دکتر روحانی خطاب به مردم این روستا گفت: شما مردم مؤمن، بااخلاص و اهل ایمان هستید که در هشت سال دوران دفاع مقدس، مرزدار کشور بودید و امروز هم بهترین مرزداران ما هستید. به‌خاطر سختی‌هایی که در زلزله متحمل شدید، امیدوارم خدا به شما اجر بدهد. رئیس‌جمهور با اشاره به افتتاح طرح ملی آب‌های گرمسیری در استان گفت: امروز بزرگ‌ترین طرح آب و خاک تاریخ ایران را در کنار روستای شما افتتاح کردیم و معنایش این است که آینده درخشانی در انتظار منطقه شماست.
دکتر روحانی افزود: خوشحالم که امروز در روستای دره ژاله شما را از نزدیک زیارت کردیم و در خانه‌ای که بر اثر زلزله خراب شده بود و امروز از نو ساخته شده دور هم جمع شدیم. رئیس‌جمهور از استاندار کرمانشاه که وی را از استانداران پرتلاش دولت معرفی کرد و همچنین همه کسانی که برای ساخت خانه‌های تخریب شده زلزله‌زدگان تلاش کردند، قدردانی و تشکر کرد و گفت: امیدوارم در کنار هم و با تلاش همگانی، ایران عزیز را که آبا و اجداد ما هزاران سال از آن دفاع کرده و به دست ما سپردند، آبادتر و توسعه‌یافته‌تر به آیندگان واگذار کنیم.
دکتر روحانی در پاسخ به درخواست مردم این روستا و همچنین امام‌جمعه شهر ازگله، در مورد گازرسانی به این شهر و روستا گفت: گازرسانی به این منطقه را حتماً انجام می‌دهیم و دولت در خدمت شما است.